Sudeki
Kezdésként a játék történetérol. Van 2
isten Heigou és Tetsu. Ok egyszer összebalhéztak és Tetsu csak 4 hos
igénybevételével tudta legyurni Heigout. Béke lett de Heigou megint
túlzottan színre akar lépni de a 4 hos már halott és ekkor jövünk mi a
képbe. Ebbol már kiderülhetett, hogy itt nem mi fogjuk generálni
a karaktereket hanem elore adottak. Ok név szerint: Ailish, Buki, Tal
és Elco. Ailish a birodalom úrnojének lánya, mellesleg kiváló mágus.
Buki egy osi nép a Shadanik harcosa. Tal egy tulajdonképpen egyszeru
harcos csak éppen a parancsnokkal, pontosabban az apjával vannak
problémái aki nem igazán értékeli a harcosi erényeit. Elco egy
technikai zseni ("muszaki ember") aki korábban elvesztette a karját (a
történetbol ki fog derülni, hogy hogyan), de az uralkodóno megmentette, és
ezért feltétlen huséggel tartozik neki. A játékot Tallal fogjuk kezdeni,
de késobb csatlakozni fognak a többiek is.
Itt említeném meg a
grafikát. Szerintem szép lett ahhoz képest, hogy egy átportolt játékról
beszélünk. A zene nem fogja agyonütni a hangulatot,
mert amikor szimplán mászkálunk akkor megnyugtató halk zene szól, és
csak a harcoknál fog ez jelentosebben megváltozni, de ott sem lesz
idegesíto. A harcokat vagy külso (TP) vagy belso (FP) nézetbol
vívhatjuk meg. Ez attól függ, hogy távolsági vagy közelharci fegyvert
használó karaktert irányítunk az adott helyzetben. Tal és Buki
közelharci, Ailish és Elco pedig távolsági fegyvert használ, Elconál
ezt mondhatjuk nyugodtan lofegyvernek is. A közelharcosoknál, ha
megfelelo ütemben nyumjuk le a támadási gombokat akkor különbözo kombók
jöhetnek ki belole. De ha még ez sem lenne elég akkor mindegyik karakter
ismer bizonyos úgynevezett „Skill Strike"-okat amikkel különbözo hatást
érhetünk el. Van amivel gyógyíthatunk, megnövelhetjük a
csapat által okozott sebzést, vagy amivel csak elég durván le tudjuk
sebezni az ellenfelet, de az általam leghasznosabbnak tartottat Ailishnél
találhatjuk meg amivel feltámaszthatjuk a csatában elhullott társainkat és
fel is gyógyítja oket valamennyire. Amúgy, ha vége van a csatának és
legalább egyvalaki életben maradt tolünk, akkor a többiek is felélednek,
bár mindössze egyetlenegy életponttal.
Most pedig a fejlodési
rendszerrol ejtenék pár szót. Minden küldetés teljesítéséért, és a
megölt szörnyekért kapunk tapasztalati pontokat. Ha elérjük a
szinthatárt, akkor szintet léphetünk. Ekkor kapunk 1 vagy (ált. 5
szintenként, de van akinél más ütemben) többet is. Ezeket eloszthatjuk a
4 fo tulajdonság között vagy „megvehetünk" belole egy, még a karakter
által nem ismert Skill Strikeot. A 4 fo tulajdonság: Életero,
skillpontok (meghatározza hogy mennyi manánk is van a skilljeink
használatához), ero (ez a sima sebzést növeli) és van az esszencia (ez
a skillek sebzését vagy valamilyen másik hatását erosíti). Vannak
úgynevezett Soul strikejaink is amiket lassan adagolva, magától Tetsutól
kapunk meg. Ezekkel elég rendesen le lehet amortizálni az ellenséget, szóval
tartogassuk csak a tényleg veszélyes esetekre.
Az irányításról annyit,
hogy ahhoz képest, hogy átkonvertált játék nagyon is jó.
Végso
értékelésképp annyit, hogy ez szerintem egy jól sikerült RPG lett, bár mint minden játéknál, ennél is kicsit dolgozhattak volna
többet. Minden RPG rajongónak
csak ajánlani merem.