Sudeki

Újra itt, újabb cikk. (nem garantálom hogy ez volt az utolsó szóviccem) Ezt a játékot egy másik újság közvetett közremuködése (pontosabban teljes játék volt hozzá) által tesztelhettem. Eloször talán meghatároznám a játék stílusát: Ez egy történetorientált RPG. A játék telepítoje alapján azt gondolhatnánk hogy ez 1 japán RPG. De ebben csak félig tévedünk, mert a japános stílusú grafikai megjelenítés ellenére ezt angolok készítették, akik nevünkkel ellentétben nem idosek (Climax). Ez a játék eredetileg Xboxra készült, hogy megdöntsék a Final Fantasy sorozat ottani egyeduralmát. Ez nem sikerült nekik. Ezzel mi PC-sek jártunk a legjobban, mert így átkonvertálták a gamét PC-re. Ennek a kifejtése bovebben most a cikkemben lesz.

Kezdésként a játék történetérol. Van 2 isten Heigou és Tetsu. Ok egyszer összebalhéztak és Tetsu csak 4 hos igénybevételével tudta legyurni Heigout. Béke lett de Heigou megint túlzottan színre akar lépni de a 4 hos már halott és ekkor jövünk mi a képbe. Ebbol már kiderülhetett, hogy itt nem mi fogjuk generálni a karaktereket hanem elore adottak. Ok név szerint: Ailish, Buki, Tal és Elco. Ailish a birodalom úrnojének lánya, mellesleg kiváló mágus. Buki egy osi nép a Shadanik harcosa. Tal egy tulajdonképpen egyszeru harcos csak éppen a parancsnokkal, pontosabban az apjával vannak problémái aki nem igazán értékeli a harcosi erényeit. Elco egy technikai zseni ("muszaki ember") aki korábban elvesztette a karját (a történetbol ki fog derülni, hogy hogyan), de az uralkodóno megmentette, és ezért feltétlen huséggel tartozik neki. A játékot Tallal fogjuk kezdeni, de késobb csatlakozni fognak a többiek is.
Itt említeném meg a grafikát. Szerintem szép lett ahhoz képest, hogy egy átportolt játékról beszélünk. A zene nem fogja agyonütni a hangulatot, mert amikor szimplán mászkálunk akkor megnyugtató halk zene szól, és csak a harcoknál fog ez jelentosebben megváltozni, de ott sem lesz idegesíto. A harcokat vagy külso (TP) vagy belso (FP) nézetbol vívhatjuk meg. Ez attól függ, hogy távolsági vagy közelharci fegyvert használó karaktert irányítunk az adott helyzetben. Tal és Buki közelharci, Ailish és Elco pedig távolsági fegyvert használ, Elconál ezt mondhatjuk nyugodtan lofegyvernek is. A közelharcosoknál, ha megfelelo ütemben nyumjuk le a támadási gombokat akkor különbözo kombók jöhetnek ki belole. De ha még ez sem lenne elég akkor mindegyik karakter ismer bizonyos úgynevezett „Skill Strike"-okat amikkel különbözo hatást érhetünk el. Van amivel gyógyíthatunk, megnövelhetjük a csapat által okozott sebzést, vagy amivel csak elég durván le tudjuk sebezni az ellenfelet, de az általam leghasznosabbnak tartottat Ailishnél találhatjuk meg amivel feltámaszthatjuk a csatában elhullott társainkat és fel is gyógyítja oket valamennyire. Amúgy, ha vége van a csatának és legalább egyvalaki életben maradt tolünk, akkor a többiek is felélednek, bár mindössze egyetlenegy életponttal.
Most pedig a fejlodési rendszerrol ejtenék pár szót. Minden küldetés teljesítéséért, és a megölt szörnyekért kapunk tapasztalati pontokat. Ha elérjük a szinthatárt, akkor szintet léphetünk. Ekkor kapunk 1 vagy (ált. 5 szintenként, de van akinél más ütemben) többet is. Ezeket eloszthatjuk a 4 fo tulajdonság között vagy „megvehetünk" belole egy, még a karakter által nem ismert Skill Strikeot. A 4 fo tulajdonság: Életero, skillpontok (meghatározza hogy mennyi manánk is van a skilljeink használatához), ero (ez a sima sebzést növeli) és van az esszencia (ez a skillek sebzését vagy valamilyen másik hatását erosíti). Vannak úgynevezett Soul strikejaink is amiket lassan adagolva, magától Tetsutól kapunk meg. Ezekkel elég rendesen le lehet amortizálni az ellenséget, szóval tartogassuk csak a tényleg veszélyes esetekre.
Az irányításról annyit, hogy ahhoz képest, hogy átkonvertált játék nagyon is jó.
Végso értékelésképp annyit, hogy ez szerintem egy jól sikerült RPG lett, bár mint minden játéknál, ennél is kicsit dolgozhattak volna többet. Minden RPG rajongónak csak ajánlani merem.