World War III: Black Gold
Hello mindenkinek. Ujra velem
van az Erö. Sajnos az Erö hiánya miatt nem jelentkeztem sokáig. Na akkor lássuk
a játékot, mert hát ez a lényeg. A cimböl talán már sejtettétek hogy egy
valosidejü (real time) stratégiárol lesz szo.
Na jo a valosidejüben nem lehettetek biztosak. A játék sajnos valos aktualitást
kapott itt a Valo Világban csak nem éppen ezen a néven. Ezeknek a lökött
amcsiknak is pont most kellett megtámadnia Irakot, hogy lekapcsolják Szaddamot,
persze csak az olaj kellett nekik (na jo befejezem a politikát). E nélkül is egy
igen exkluziv kiadás került hozzám, ugyanis a honositott orosz nyelvüt (na jo a
magyar nyelvüt) tudtam tesztelni. Ugyanis itt is az USA-val, Irakkal és
ráadás-bonuszként még a ruszkikkal is lehetünk. A ruszkikat, ha a valos életet
is figyelembe vesszük nem egyértelmü, hogy miért kerültek ide, de nézzük a
sztorit és ez mindenre magyarázatot ad.
A jövöben, ami nem is olyan távoli a Föld köolajkészletei kimerülnek. De a Közel-Keleten még megtalálhato ez az értékes nyersanyag. De ezt a "gonosz" irakiak meg akarják tartani. Na csak ennyi kell az amcsiknak és ruszkiknak, hogy kirobbantsanak egy jo kis háborut. Számomra a ruszkik részvételének miértje még mindig nem 100 százalékosan biztos.
Na tekintsük át a résztvevöket egyenként. Nézzük elöször a helyi lakosokat, vagyis az irakiakat. Na aztán nekik van egy jo nagy seregük, ami csak azért van, mert rohadt sok fanatikusaik vannak. Nagyon jol ismerik a terepet. Naná, hogy jol ismerik, mert itt laknak. Vannak biofegyvereik és a jo kis képessége van minden egységüknek ugyanis tudnak rejtözködni és ha ezt megspékeljük a ne löjön senkire opcioval akkor ez igen hasznos lehet. Lássuk az oroszokat. Jobb a technikai fejlettségük, de erre azt lehetne mondani, hogy "valami van de nem az igazi". Viszont legalább olcsoak és gyorsan kitermelhetöek. Igy hamar hihetetlenül nagy orosz seregeket tudunk elöállitani. Tartosságuk hááát az nem valami jo tartsunk mindig a közelben egy-két javitoegységet. Jöjjenek a mindenki által utált (rendben tisztelet a kivételnek) amerikaiak. Na nekik aztán vannak fejlett egységeik. De sajnos éppen emiatt drágák is. A nyersanyag az eddig megszokottaktol eltéröen az olaj (micsoda meglepetés ez a cimet elolvasva). Itt az olajmezöket meg kell azonnal találni, különben nem lesz pénzünk ugyanis itt nem valahova hanem a mezökre kell épiteni a pénzkitermelö objektumokat. Az épületeket és az egységeket helikopteren hozzák. A nagyobb egységeket repülön hozzák, de ehhez már repteret kell épiteni. A letett épületek nem használhatoak azonnal, meg kell várnunk, amig kicsomagolják magukat. Ellenben megsemmisithetöek a szállito egységek igy akadályozhatjuk az ellenfelünket is, de emiatt a mieink is lelöhetöek. Ezt kiküszöbölendö a berepülési irányt mi adhatjuk meg. A technologiai fejlödést jol kitalálták, ugyanis nem csak a fejlettség ára, hanem az ideje is ki lett irva igy aztán elöre tudhatjuk, mikorra is lesz készen. Az elkészülése alatt megy lefelé az ár és az idö, igy legalább már nem nekünk kell megsaccolni, hogy még mennyi ideig is tart a fejlesztés. Az oktato rész nagyon fejlett ugyanis már nemcsak azt mutatja be, hogy ha "ide kattintasz a kijelölt egységgel, akkor az oda megy", hanem már kész taktikákat is bemutat. És végre legalább végre tudunk kapásbol mit kezdeni a specko egységekkel. ugyanis ezek müködésére is megtanit a gép. Na lássuk az általános dolgokat. A zenék jol sikerültek, mindig az adott néphez kapcsolodik. A grafika még most is szépen néz ki. A tájak szépek és jol megtervezettek néhány játékkal ellentétben. A bevezetö mozik jok. Tisztára mintha tényleg a tv adását néznék. Természetesen van többjátékos rész is a játékban. Ami külön öröm, hogy készithetünk saját pályákat is. Az öröm igazán az, hogy ezt jol alkották meg: egyszerü és átláthato. Végül a honositás milyenségéröl. Na végre egy jol honositott játékot kaptunk a kezünkbe. Szinte hihetetlen, de egyetlenegy helyesirási hibát sem találtam a játékban. Az akcentusok egyszerüen remekek. Ilyen tökéletes orosz, amerikai vagy arab akcentussal még ök sem beszélnek vagy inkább csak nagyon kevesen. Jo szövegeik vannak, pl.: Iraknál: Látom a hitetleneket, a látvány égeti a szememet. A küldetések egymásra épülnek. Ahhoz, hogy az orosz vagy iraki hadjárattal játszhassunk, végig kell vinni az amerikait. Jol olvastátok nem küldetést, hanem egy egész hadjáratot kell végig vinni a többihez.
A játék talán egyetlen negativuma az, hogy nagyon nehéz még könnyü fokozaton is meg kell vele küzdeni rendesen. Már az elsö amcsi küldetésnél is küzdeni kell rendesen. Ebben a küldetésben kb. én 100-120 egységet használtam és a végén már csak 20-25 egységem maradt. Amugy ez a küldetést is már közel két orába tellett végigvinnem, és ez arányosan növekszik küldetésenként.
Szerintem ez egy nagyon jo játék jol honositott változata.
A jövöben, ami nem is olyan távoli a Föld köolajkészletei kimerülnek. De a Közel-Keleten még megtalálhato ez az értékes nyersanyag. De ezt a "gonosz" irakiak meg akarják tartani. Na csak ennyi kell az amcsiknak és ruszkiknak, hogy kirobbantsanak egy jo kis háborut. Számomra a ruszkik részvételének miértje még mindig nem 100 százalékosan biztos.
Na tekintsük át a résztvevöket egyenként. Nézzük elöször a helyi lakosokat, vagyis az irakiakat. Na aztán nekik van egy jo nagy seregük, ami csak azért van, mert rohadt sok fanatikusaik vannak. Nagyon jol ismerik a terepet. Naná, hogy jol ismerik, mert itt laknak. Vannak biofegyvereik és a jo kis képessége van minden egységüknek ugyanis tudnak rejtözködni és ha ezt megspékeljük a ne löjön senkire opcioval akkor ez igen hasznos lehet. Lássuk az oroszokat. Jobb a technikai fejlettségük, de erre azt lehetne mondani, hogy "valami van de nem az igazi". Viszont legalább olcsoak és gyorsan kitermelhetöek. Igy hamar hihetetlenül nagy orosz seregeket tudunk elöállitani. Tartosságuk hááát az nem valami jo tartsunk mindig a közelben egy-két javitoegységet. Jöjjenek a mindenki által utált (rendben tisztelet a kivételnek) amerikaiak. Na nekik aztán vannak fejlett egységeik. De sajnos éppen emiatt drágák is. A nyersanyag az eddig megszokottaktol eltéröen az olaj (micsoda meglepetés ez a cimet elolvasva). Itt az olajmezöket meg kell azonnal találni, különben nem lesz pénzünk ugyanis itt nem valahova hanem a mezökre kell épiteni a pénzkitermelö objektumokat. Az épületeket és az egységeket helikopteren hozzák. A nagyobb egységeket repülön hozzák, de ehhez már repteret kell épiteni. A letett épületek nem használhatoak azonnal, meg kell várnunk, amig kicsomagolják magukat. Ellenben megsemmisithetöek a szállito egységek igy akadályozhatjuk az ellenfelünket is, de emiatt a mieink is lelöhetöek. Ezt kiküszöbölendö a berepülési irányt mi adhatjuk meg. A technologiai fejlödést jol kitalálták, ugyanis nem csak a fejlettség ára, hanem az ideje is ki lett irva igy aztán elöre tudhatjuk, mikorra is lesz készen. Az elkészülése alatt megy lefelé az ár és az idö, igy legalább már nem nekünk kell megsaccolni, hogy még mennyi ideig is tart a fejlesztés. Az oktato rész nagyon fejlett ugyanis már nemcsak azt mutatja be, hogy ha "ide kattintasz a kijelölt egységgel, akkor az oda megy", hanem már kész taktikákat is bemutat. És végre legalább végre tudunk kapásbol mit kezdeni a specko egységekkel. ugyanis ezek müködésére is megtanit a gép. Na lássuk az általános dolgokat. A zenék jol sikerültek, mindig az adott néphez kapcsolodik. A grafika még most is szépen néz ki. A tájak szépek és jol megtervezettek néhány játékkal ellentétben. A bevezetö mozik jok. Tisztára mintha tényleg a tv adását néznék. Természetesen van többjátékos rész is a játékban. Ami külön öröm, hogy készithetünk saját pályákat is. Az öröm igazán az, hogy ezt jol alkották meg: egyszerü és átláthato. Végül a honositás milyenségéröl. Na végre egy jol honositott játékot kaptunk a kezünkbe. Szinte hihetetlen, de egyetlenegy helyesirási hibát sem találtam a játékban. Az akcentusok egyszerüen remekek. Ilyen tökéletes orosz, amerikai vagy arab akcentussal még ök sem beszélnek vagy inkább csak nagyon kevesen. Jo szövegeik vannak, pl.: Iraknál: Látom a hitetleneket, a látvány égeti a szememet. A küldetések egymásra épülnek. Ahhoz, hogy az orosz vagy iraki hadjárattal játszhassunk, végig kell vinni az amerikait. Jol olvastátok nem küldetést, hanem egy egész hadjáratot kell végig vinni a többihez.
A játék talán egyetlen negativuma az, hogy nagyon nehéz még könnyü fokozaton is meg kell vele küzdeni rendesen. Már az elsö amcsi küldetésnél is küzdeni kell rendesen. Ebben a küldetésben kb. én 100-120 egységet használtam és a végén már csak 20-25 egységem maradt. Amugy ez a küldetést is már közel két orába tellett végigvinnem, és ez arányosan növekszik küldetésenként.
Szerintem ez egy nagyon jo játék jol honositott változata.