Juiced
Belepakoltam a gépembe a turbót, meg a nitrót,
oszt' a Tölgyfa utcán kiló kilencvennel végigrepültem... Hallhatjuk az
elozo mondatot a meno benzinfalók büszke gazdáitól. De hát kinek
kellenek ezek az autók... Csak eszik az amúgy sem olcsó benzint, a
nitróról meg már nem is beszélek. Így hát marad a Juiced, és a
számítógép. És akkor mi is mondhatjuk: Beültem a 400 lóeros Mazdámba,
és lenyomtam vele egy 420 lóeros Golfot... Persze nitró nélkül... :)
Komolyra véve a szót, a tavalyi Underground 2
sikere után, kiadó legyen a talpán, aki bele mert vágni egy újabb
tuning-autós játékba. De akadnak még bátor emberek, akik kockáztatnak,
így megszületett a THQ zászlaja alatt a Juiced. Aki látta az elozetes
videókat, annak reménykedett a lelke abban, hogy egy sokkal jobb
játékot fogunk kapni, mint vetélytársa. Azt kell mondjam, ez részben
igaz. A játékot 3 Cd-n kapjuk és magyarnyelvu kézikönyvvel, ami
részletesen leír mindent.
Amint elindítjuk a játékot, rögtön találkozunk a játék gyengepontjával, ez pedig a menü. Az még nem lenne baj, hogy egeret nem is használhatunk, de sajnos rendkívül konzolosra sikerült a menü. A legidegesítobb az egészben a billentyuzetkiosztás megváltoztatása. Nem elég, hogy elég érdekesen szét vannak szórva a funkciók, de egy bo fél órába telt, mire rájöttem, hogyan lehet változtatni ezeken. Ez szerintem megérdemel egy nagy mínuszt. ( Nem is lesz több). Négy féle játékmódot találunk: Árkád, Egyéni, Karrier, On-line. Több mint 52 autóval égethetjük a gumikat, nem kisebb gyártók termékei ezek mint az Acura, Chevrolet, Dodge, Fiat, Ford és még sorolhatnám. A legizgalmasabb a játékmódok közül a Karrier. Itt kapunk egy naptárat, amin be vannak jelölve, hogy milyen napra esnek a versenyek. Vannak úgynevezett "üres" napok is, amikor mi rendezhetünkversenyeket. Természetesen ekkor mi szabjuk meg a verseny helyszínét és típusát. Négy féle versenytípus közül választhatunk. A leggyakoribb a körverseny, ahol a versenyzok 5 kört tesztnek meg egy zárt pályán. A "point-to-point" versenyeknél egy kijelölt pontból a célig kell eljutni, a megfelelo útvonalon. Gyorsulási versenynél, az a cél, hogy a legrövidebb ido alatt teljesítsd a rövid szakaszt. A bemutatókon pedig a közönséget kell elkápráztatni különféle trükkök végrehajtásával. Pl.: Drift, pörgetés... Minden nyert versenyért pénzjutalmat kapsz, amibol fejlesztheted a verdádat. A tuningolás itt is szintek alapján muködik. Négy szint van, a negyedik szinten prototípusokat kapunk, amiket saját magunk kalibrálhatunk. Ezeket az alkatrészeket szponzorok által szervezett versenyeken kaphatjuk meg. Ebben a játékban, viszonylag hamar feloldódnak a dolgok, viszont sokszor fogunk pénzhiányban szenvedni, mivel bizonyos versenyekre busás nevezési díjat is be kell fizetni. Emellett fogadhatunk az ellenféllel, sot akár a kocsinkat is feltehetjük a fogadásra. Minél több versenyt nyerünk úgy no az ellenfélben a velünk szemben való tisztelet. Minden verseny után kapunk a teljesítményünknek megfeleloen tiszteletpontokat, és egy táblázatban ábrázolva láthatjuk, hogyan viszonyulnak velünk szemben az ellenfeleink. Amikor egy bizonyos szintet elér a tiszteletünk, jelentkezni fognak más versenyzok, hogy csatlakozzanak a csapatunkhoz. Ha elfogadod a jelentkezést, akár o is részt vehet egy versenyen helyetted, vehetsz neki külön kocsit és ugyanúgy tuningolhatod, mint a sajátodat. Minél többet versenyez egy csapattárs, annál jobban fog tudni vezetni. Verseny közben a társ agresszióját lehet irányítani. Minél magasabbra állítod ezt a mércét, annál gyorsabban fog vezetni a pilóta, de ha túlhajszolod az autó fölött meg fog jelleni egy piros felkiáltójel. Ez azt jelenti, hogy a sofor stresszes állapotba került és ha így folytatja nagy az esélye a hibázásnak. A játék grafikája kituno, legjobban az autók kidolgozása tetszett, ami szinte tökéletes. Ezek után bátran kimerem jelenteni, vetélytársa akadt az Underground sorozat.
Amint elindítjuk a játékot, rögtön találkozunk a játék gyengepontjával, ez pedig a menü. Az még nem lenne baj, hogy egeret nem is használhatunk, de sajnos rendkívül konzolosra sikerült a menü. A legidegesítobb az egészben a billentyuzetkiosztás megváltoztatása. Nem elég, hogy elég érdekesen szét vannak szórva a funkciók, de egy bo fél órába telt, mire rájöttem, hogyan lehet változtatni ezeken. Ez szerintem megérdemel egy nagy mínuszt. ( Nem is lesz több). Négy féle játékmódot találunk: Árkád, Egyéni, Karrier, On-line. Több mint 52 autóval égethetjük a gumikat, nem kisebb gyártók termékei ezek mint az Acura, Chevrolet, Dodge, Fiat, Ford és még sorolhatnám. A legizgalmasabb a játékmódok közül a Karrier. Itt kapunk egy naptárat, amin be vannak jelölve, hogy milyen napra esnek a versenyek. Vannak úgynevezett "üres" napok is, amikor mi rendezhetünkversenyeket. Természetesen ekkor mi szabjuk meg a verseny helyszínét és típusát. Négy féle versenytípus közül választhatunk. A leggyakoribb a körverseny, ahol a versenyzok 5 kört tesztnek meg egy zárt pályán. A "point-to-point" versenyeknél egy kijelölt pontból a célig kell eljutni, a megfelelo útvonalon. Gyorsulási versenynél, az a cél, hogy a legrövidebb ido alatt teljesítsd a rövid szakaszt. A bemutatókon pedig a közönséget kell elkápráztatni különféle trükkök végrehajtásával. Pl.: Drift, pörgetés... Minden nyert versenyért pénzjutalmat kapsz, amibol fejlesztheted a verdádat. A tuningolás itt is szintek alapján muködik. Négy szint van, a negyedik szinten prototípusokat kapunk, amiket saját magunk kalibrálhatunk. Ezeket az alkatrészeket szponzorok által szervezett versenyeken kaphatjuk meg. Ebben a játékban, viszonylag hamar feloldódnak a dolgok, viszont sokszor fogunk pénzhiányban szenvedni, mivel bizonyos versenyekre busás nevezési díjat is be kell fizetni. Emellett fogadhatunk az ellenféllel, sot akár a kocsinkat is feltehetjük a fogadásra. Minél több versenyt nyerünk úgy no az ellenfélben a velünk szemben való tisztelet. Minden verseny után kapunk a teljesítményünknek megfeleloen tiszteletpontokat, és egy táblázatban ábrázolva láthatjuk, hogyan viszonyulnak velünk szemben az ellenfeleink. Amikor egy bizonyos szintet elér a tiszteletünk, jelentkezni fognak más versenyzok, hogy csatlakozzanak a csapatunkhoz. Ha elfogadod a jelentkezést, akár o is részt vehet egy versenyen helyetted, vehetsz neki külön kocsit és ugyanúgy tuningolhatod, mint a sajátodat. Minél többet versenyez egy csapattárs, annál jobban fog tudni vezetni. Verseny közben a társ agresszióját lehet irányítani. Minél magasabbra állítod ezt a mércét, annál gyorsabban fog vezetni a pilóta, de ha túlhajszolod az autó fölött meg fog jelleni egy piros felkiáltójel. Ez azt jelenti, hogy a sofor stresszes állapotba került és ha így folytatja nagy az esélye a hibázásnak. A játék grafikája kituno, legjobban az autók kidolgozása tetszett, ami szinte tökéletes. Ezek után bátran kimerem jelenteni, vetélytársa akadt az Underground sorozat.
Köszönet a játékért az Automex Kft.-nek.