Imperial Glory
Errol a játékról eddig szerintem nem sokan
hallottak. Nem volt nagy reklámkampánya, nem alakul köré millós
rajongótábor. Egyszeruen besétált a ringbe és majdnem leszedte a király
koronáját... Mivel nem sokan ismerik ezt a játékot elmondom hogy egy
stratégiai játékról van szó, megy az Eidos cég gyermekeként látta meg a
napvilágot. A gamma teljes címe Imperial Glory Rome: Total War Light. A
címben található light kifejezés nem a minoségre, hanem a stratégia
mélységére utal. Értem ezt úgy, hogy az 51 tartományra osztott térkép
nem ad akkora taktikai szabadságot, mint amit egy ko kemény
stratégiánál megszokhattunk, de ez egyben elony is, hiszen sokan nem
szeretik a túlbonyolított dolgokat.
Az 1700-as évek végén járunk, amikor is feltunik
egy Napóleon nevezetu fickó, aki nem éppen a békés természetérol vált
hírhedté. Öt nagyhatalom légióit irányíthatjuk: Nagy-Britannia,
Poroszország, Oroszország és Oszták-Magyar Monarchia. Célünk
természetesen az, hogy minél nagyobb szeletet ragadjunk lobogónk alá
Európából. Két féle módon játszhtunk: az egyikben minden területet meg
kell hódítani, a másikban elég a legtöbb pontot elérnünk meghatározott
ido alatt. Pontok járnak a megszerzett, megtartott területekért, az
eros gazdaságért, és a különféle "questek" teljesítéséért. A questek
nem másak mint a Civilization-bol ismert világcsodák itteni változatai.
Egy-egy vívmány megteremtése csak egy országnak adatik meg, amely
ezért jelentos elonyöket élvez a projektrol lemaradókkal szemben. A
világcsodák megteremtése sem alapból adott lehetoség, elobb ki kell
fejlesztenünk egy bizonyos dolgot, hogy unlockolhassuk a questet. Ekkor
megjelennek a fejlesztés feltételei. és ha mindegyik kipipáltuk, akkor
mondhatjuk, hogy stipi-stopi, az már az enyém. A nagytérkép a Rizikó
társasjátékra hajaz, annak minden egyszeruségével és logikátlanságával.
Hiszen a mozgástér leszukül, és szegény poroszoknak ugye csak három
kezdeti régiójuk van. A területek megszerzése nem csak a szimpátián
múlik, hiszen az ott lévo eroforrások elonyhöz juttatják a játékost.
Ezekbol az eroforrásokból négy féle van: az emberi ero, a
nyersanyagok, az élelem és végül az arany. Minden provincia termel
ezekbol körönként amiket fejlesztésekkel lehet turbózni, de ha még így
is megszorulnánk akkor marad a szövetségesekkel való cserebere. De
ezzel óvatosan bánjunk, mivel ha a többi ország látja, hogy szegények
vagyunk, akkor romlik a megítélésünk, ami ebben a játékban nagyon
fontos-elvileg. Gyakorlatilag annyit értem el, hogy hiába nem támadtam
senkit, csak visszavertem a támadásokat, mégis megutált mindenki. Errol
ennyit. Másik dolog ami picit lehúzta a játkot az a túlságosan
eroszakos ellenfelek. Az ellenség minden üresen hagyott parcellát
meglát és rögtön le is csap rá. Még közepes szinten is.
Összességében egy nagyon jó játékot kaptunk az Eidostól, ha azt a pár apróbb hibát ki tudnánk javítani, akár átvehtné még a koronát is.
Összességében egy nagyon jó játékot kaptunk az Eidostól, ha azt a pár apróbb hibát ki tudnánk javítani, akár átvehtné még a koronát is.
Köszönet a játékért az Automex Kft.-nek.