Heroes of Might and Magic V.
A Heroes 5 elég könnyen módosítható, ezáltal cheat-elheto játék. Bizonyos file-ok módosítása után máris egyszerüen megoldhatunk egy-egy pályát.
Lépjünk be a játék kövtárába és ott a "Data" mappába. Találunk egy "data.pak" nevu file-t. Total Commanderrel ugyanúgy bele tudunk lépni, mint egy sima zip file-ba, vagy egy mappába. Ha idáig eljutottunk a következoket tehetjük (Bármit megtehetünk, de a legkézenfekvobbek a következok):
1) Adott pályán a kezdo nyersanyag mennyiségének módosítása
2) Adott pályán a kezdo sereg módosítása
3) Kampányok kinyitása
Bármit akarunk módosítani a megfelelo (lentebb leírt) file-t másoljuk ki két külso helyre. (Az egyik biztonsági másolatnak kell.) Vegyük le a módosítandó file-ról az írásvédettséget, majd írjuk át a megfelelo dolgokat. Ezután újra tegyük írásvédetté és másoljuk vissza az eredeti helyre. (A visszamásolás gépfüggoen akár percekig is eltarthat, mivel egy 1,1gb-os file-t kell újracsomagolnia a gépünknek.)
Figyelem! Ha bármit módosítunk (A lententebb leírtak kipróbáltan megvalósíthatóak), ügyeljünk arra, hogy leyen egy biztonsági másolat az eredeti fileról, mivel ellenkezo esetben könnyen a program újrateepítése lehet a végeredmény. Elég egyszeru hibát okozni.
1) Adott pályán a kezdo nyersanyag mennyiségének módosítása:
Lépjünk be a C:\...\Heroes 5\data\data.pak\Maps\Scenario" mappába. Azon belül keressük meg a kívánt kampányt, pályát. C1M1 = Elso (Heaven kampány), elso pálya. C2M3: Inferno kampány 3. pálya. azon belül pedig keressük meg a "MapScript.lua" nevu file-t. Az elozoekben leírtak alapján ha kimentettük nyissuk meg jegyzettömbbel, vagy egyszeruen Total Commanderben F4-el.
Keressük meg a következo sort a file elején: "SetPlayerStartResource(PLAYER_1,GOLD,500);"
Ha azt nemtaláltuk akkor a file legvégén biztosan találunk egy ilyet: SetPlayerResource(PLAYER_1,GOLD,5000);
(A számok helyén bármi állhat, a keresésnél azt nemkell figyelembe venni.)
A szám azt mutatja mennyi nyersanyagot fogunk kapni amikor kiválasztjuk a pályát. Arra figyeljünk, hogy a játékban maximálisan szerezheto pénzné neállítsunk többet. (mindegyik nyersanyag módosítható, de uyganúgy muködik mint az arany, ezért nemírom le külön.)
2) Adott pályán a kezdo sereg módosítása:
Ugyanoda lépjünk be, mint az elozo esetben csak a mappa nevével megegyezo file-al kell dolgoznunk.
pl: C:\...\Heroes 5\data\data.pak\Maps\Scenario\C1M1\C1M1.xdb
A fileon belül keressünk rá a hosünk nevére. (Isabell, Agrael...stb) Ha megtaláltuk, pár sorral a hosünk neve alatt megtaláljuk az alapból nálalévo kreatúrák mennyiségét.
pl:
CREATURE_FOOTMAN
3
vagy:
CREATURE_SUCCUBUS
8
Az elso példánál Isabell 3db Footman-t kapna alapból, a másodikban pedig Agrael 8db Succubust. A mennyiséget könynen megváltoztathatjuk, csupán átkell írnunk a számot, amennyiben viszont az egység tuusát is cserélni szeretnénk figyeljünk arra, hogy a mi a neve az egységnek. Az egységek megváltoztatása viszont problémás lehet, inkább csak a számokat módosítsuk.
Ha itt jobban körülnézünk módosíthatjuk a hosünk egyéb tulajdonságait is, mint a tapasztalati pontja, képességei, de csak óvatosan. :)
3) Kampányok kinyitása:
A kampányok kinyitásához egy másik mappába kell belépnünk.
Keressük meg a C:\...\Heroes 5\data\data.pak\Campaigns mappát. Ebben találunk 6db "xdb" kiterjesztésu file-t.
(Értelem szeruen C2.xdb második, c6.xdb hatodik kampány.)
A kinyitni kívánt kampányban keressük meg a következo sorokat:
Töröljük ki mindhárom sort és helyettesítsük ezzel: " ". (A már megnyitott kampányokban a törlendo sorokat nemtaláljuk meg, mivel a gép már kicserélte oket. pl: C1.xdb -ben.)
1) Adott pályán a kezdo nyersanyag mennyiségének módosítása
2) Adott pályán a kezdo sereg módosítása
3) Kampányok kinyitása
Bármit akarunk módosítani a megfelelo (lentebb leírt) file-t másoljuk ki két külso helyre. (Az egyik biztonsági másolatnak kell.) Vegyük le a módosítandó file-ról az írásvédettséget, majd írjuk át a megfelelo dolgokat. Ezután újra tegyük írásvédetté és másoljuk vissza az eredeti helyre. (A visszamásolás gépfüggoen akár percekig is eltarthat, mivel egy 1,1gb-os file-t kell újracsomagolnia a gépünknek.)
Figyelem! Ha bármit módosítunk (A lententebb leírtak kipróbáltan megvalósíthatóak), ügyeljünk arra, hogy leyen egy biztonsági másolat az eredeti fileról, mivel ellenkezo esetben könnyen a program újrateepítése lehet a végeredmény. Elég egyszeru hibát okozni.
1) Adott pályán a kezdo nyersanyag mennyiségének módosítása:
Lépjünk be a C:\...\Heroes 5\data\data.pak\Maps\Scenario" mappába. Azon belül keressük meg a kívánt kampányt, pályát. C1M1 = Elso (Heaven kampány), elso pálya. C2M3: Inferno kampány 3. pálya. azon belül pedig keressük meg a "MapScript.lua" nevu file-t. Az elozoekben leírtak alapján ha kimentettük nyissuk meg jegyzettömbbel, vagy egyszeruen Total Commanderben F4-el.
Keressük meg a következo sort a file elején: "SetPlayerStartResource(PLAYER_1,GOLD,500);"
Ha azt nemtaláltuk akkor a file legvégén biztosan találunk egy ilyet: SetPlayerResource(PLAYER_1,GOLD,5000);
(A számok helyén bármi állhat, a keresésnél azt nemkell figyelembe venni.)
A szám azt mutatja mennyi nyersanyagot fogunk kapni amikor kiválasztjuk a pályát. Arra figyeljünk, hogy a játékban maximálisan szerezheto pénzné neállítsunk többet. (mindegyik nyersanyag módosítható, de uyganúgy muködik mint az arany, ezért nemírom le külön.)
2) Adott pályán a kezdo sereg módosítása:
Ugyanoda lépjünk be, mint az elozo esetben csak a mappa nevével megegyezo file-al kell dolgoznunk.
pl: C:\...\Heroes 5\data\data.pak\Maps\Scenario\C1M1\C1M1.xdb
A fileon belül keressünk rá a hosünk nevére. (Isabell, Agrael...stb) Ha megtaláltuk, pár sorral a hosünk neve alatt megtaláljuk az alapból nálalévo kreatúrák mennyiségét.
pl:
vagy:
Az elso példánál Isabell 3db Footman-t kapna alapból, a másodikban pedig Agrael 8db Succubust. A mennyiséget könynen megváltoztathatjuk, csupán átkell írnunk a számot, amennyiben viszont az egység tuusát is cserélni szeretnénk figyeljünk arra, hogy a mi a neve az egységnek. Az egységek megváltoztatása viszont problémás lehet, inkább csak a számokat módosítsuk.
Ha itt jobban körülnézünk módosíthatjuk a hosünk egyéb tulajdonságait is, mint a tapasztalati pontja, képességei, de csak óvatosan. :)
3) Kampányok kinyitása:
A kampányok kinyitásához egy másik mappába kell belépnünk.
Keressük meg a C:\...\Heroes 5\data\data.pak\Campaigns mappát. Ebben találunk 6db "xdb" kiterjesztésu file-t.
(Értelem szeruen C2.xdb második, c6.xdb hatodik kampány.)
A kinyitni kívánt kampányban keressük meg a következo sorokat:
Töröljük ki mindhárom sort és helyettesítsük ezzel: "