Kutatás: már a magyarok kétharmada visel okoseszközt a csuklóján
Kimagaslóan népszerűek az okoseszközök a magyar felhasználók körében – ez derült ki a Huawei Technologies Hungary közel nyolcezer választ összesítő online felméréséből. A válaszadók 63 százaléka visel okosórát, vagy okoskarkötőt, 54 százalékuknak van vezeték nélküli fülhallgatója, a megkérdezettek 12 százalékának pedig okosmérlege, vagy vérnyomásmérője is. Az okoseszközök a sportolás és az egészségmegőrzés terén bizonyulnak a leghasznosabb társnak: a felhasználók kétharmada használja eszköze edzésfunkcióit, 57 százalékuk pedig rendszeresen méri vele a véroxigén-szintjét is. A vásárlók elsősorban azokat az okoseszközöket keresik, amelyek egyszerűen összekapcsolhatók meglévő okostelefonjukkal, vagy notebookjukkal, hosszú ideig bírják egy feltöltéssel és kényelmes viseletet biztosítanak.
A Huawei Technologies Hungary online felmérésében arra kereste a választ, mennyire népszerűek a különböző okoseszközök a magyarok körében, melyek a legfontosabb szempontjaik egy ilyen termék megvásárlásakor, és jellemzően mely funkcióit használják.
Tudatos választás
A felmérés szerint válaszadók közel 63 százaléka rendelkezik okosórával és okoskarkötővel, 54 százalékuk pedig használ vezeték nélküli fül-, vagy fejhallgatót. Továbbá mintegy 12 százalékuk használ olyan okoseszközöket, amelyek egészségük megőrzésében segítenek, például okosmérleget, vagy vérnyomásmérőt, és mindössze 15 százalékuk nem használ semmilyen okoseszközt.
Az okoseszközök vásárlásánál a legfontosabb szempont a kompatibilitás, azaz a válaszadók 64 százaléka az alapján választ, hogy az egyszerűen összekapcsolható-e a már meglévő okostelefonjaival, számítógépével és egyéb eszközeivel. Szintén rendkívül fontos a felhasználók számára a hosszú üzemidő, 63 százalékuk számára ez a vásárlás egyik elsődleges kritériuma. Ezt követi a termék ára (59%), valamint a kényelem – 57,5 százalék tartja a vásárlásnál szempontnak, hogy az okoseszköz kényelmes viselet legyen. A márka és a design sem tartozik a legfőbb kritériumok közé vásárlás előtt (41% és 39,9%), ugyanúgy, ahogy a termék különleges, egyedi funkciója sem (23,5%).
Kihasznált funkciók
A legtöbben sportoláshoz vagy egészségügyi funkcióik méréséhez használják okosóráikat/okoskarkötőjüket. Az edzéshez vagy futáshoz a felhasználók 63 százaléka használja okoseszközét, 77 százalékuk pedig kifejezetten örülne, ha készüléke vízálló lenne. Az alvásfigyeléshez, vagy a véroxigén szint méréséhez 57 százalékuk választja a sokat tudó hordozható készülékeket. Ugyanakkor sokan (60%) nézik meg rajtuk az okostelefonjukra érkező értesítéseket is. Ezen kívül a rövid telefonhívásokat (28,5%), valamint a telefonjuk alapfunkcióinak elérését (30%) is ezen végzik. A telefonba épített okos asszisztenst azonban alig (5,7%) hívják elő.
Az okosórás fizetési lehetőséget még kevesen használják (13,5%), azonban egyre többen szeretnék kipróbálni a fizetést lehetővé tévő technológiákat: a vásárlás előtt állók 35 százaléka kifejezetten olyan készüléket keres, ami rendelkezik NFC chippel és képes a mobilfizetésre.
Folyamatos kapcsolat
A kérdőívet kitöltők 58 százaléka tudatosan olyan eszközöket vásárol, melyeket könnyedén össze tud kapcsolni már meglévő okostelefonjukkal, vagy laptopjukkal. És szintén fontos számukra, hogy eszközeik márkától függetlenül is kapcsolódjanak egymáshoz. 21 százalékuk figyel arra, hogy azonos gyártó eszközeit vásárolja a funkciók teljes kihasználása érdekében.
„Még az általunk vártnál is nagyobb népszerűségnek örvendenek a különféle okoseszközök a magyar felhasználók körében. A felmérés világosan rámutatott, hogy a felhasználók számára a hosszú üzemidő és a minőség mellett, hogy az okoseszközeik zökkenőmentesen, gyorsan kapcsolódjanak egymáshoz” – mondta Nagy Ivett. A Huawei Technologies Hungary Fogyasztói üzletágának marketingigazgatója hozzátette, hogy a Huawei ezért is kínál többek között olyan okosórákat és vezeték nélküli fülhallgatókat, amelyek ugyanúgy, egyszerűen csatlakoztathatók a különféle rendszereken – Android, iOS – futó okostelefonokhoz és egyéb eszközökhöz is.