Fel kell készülni az elektronikus fizetés bevezetésére
Az online pénztárgépet használó vállalkozásoknak 2021. január 1-ig kell biztosítaniuk az elektronikus fizetés feltételeit vásárlóiknak, ügyfeleiknek. Sokan azonban az utolsó pillanatra hagyják a döntést, az OTP Mobil nekik ajánlja saját fejlesztésű, a kártyaelfogadás és az azonnali fizetési rendszer előnyeit ötvöző mobil applikációját, a SimpleBusiness-t, amelynek használatához a Visa támogatásával 50 százalékos csatlakozásidíj-kedvezményt biztosítanak.
Az OTP Mobil és a Visa közös kezdeményezése azzal segíti a jelenlegi gazdasági- és járványhelyzet miatt nehézségekkel küzdő, online pénztárgépet használó vállalkozásokat, hogy egyszerű, gyorsan bevezethető, érintésmentes és költséghatékony megoldást biztosítanak számukra az egyre sürgetőbb, elektronikus fizetésre való átálláshoz. A SimpleBusiness azoknak is jó megoldás lehet, akik innovatív, előremutató készpénzmentes fizetési megoldást szeretnének nyújtani vásárlóiknak, ügyfeleiknek.
„A kisvállalkozások jelentik a helyi gazdaság gerincét világszerte. Európában a GDP felét termelik meg és a munkavállalók kétharmadát alkalmazzák.[1] A Visa elkötelezett abban, hogy segítse a kisvállalkozások felépülését, valamint üzletük újraindítását. Európában jelenleg 9 millió kisvállalkozás fogad el elektronikus fizetést. A koronavírus-járvány megváltoztatja a fizetési szokásokat, a kis- és középvállalkozások pedig, alkalmazkodva az igényekhez, megkezdték a gyors, biztonságos és kényelmes elektronikus fizetés alkalmazását. A Visa segítséget kíván nyújtani az európai kisvállalkozások több mint felének abban, hogy az üzletben vagy online elfogadott digitális fizetések előnyeit élvezhessék.
Az, hogy hol vásárolunk, most fontosabb, mint valaha bármikor. A kisvállalkozások munkahelyeket teremtenek, előmozdítják az innovációt, és a jövedelmet a helyi közösségeknél tartják. Túlélésük kulcsfontosságú ahhoz, hogy gazdaságaink hogyan épülnek fel a jelenlegi válságból. Célunk, hogy Európában nyolcmillió kis- és középvállalkozást segítsünk a digitális átállásban.” – mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.
„Tapasztalataink szerint a vírushelyzet főleg a kisebb vállalkozások terheit növeli. Azért, hogy támogassuk őket a Visa-val karöltve úgy döntöttünk, hogy árkedvezményeket biztosítunk a számukra kifejlesztett alkalmazásunk, a SimpleBusiness használatához. Az egyszeri belépési díjat 19 000-ről 9 900 forintra csökkentettük, a tranzakciós jutalékot pedig 0,99-ről 0,49 százalékra mérsékeltük. Az utóbbi kedvezmény az új belépők mellett a korábban szerződött partnereinkre is érvényes. Azt gondolom, hogy a SimpleBusiness egy egyszerű, költséghatékony és innovatív választás lehet azon vállalkozóknak, akiknek a POS-terminál igénylése és fenntartása túl nagy anyagi terhet jelentene.” – mondja dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.
Az alkalmazás használatához mindössze egy megfelelő okostelefonra és stabil internetkapcsolatra van szükség. A SimpleBusiness segítségével a vállalkozók négy elektronikus fizetési módot kínálhatnak:
- Linkes fizetés utalással – a vevő számára bármely internet bankkal elérhető
- Linkes fizetés bankkártyával – a vevő számára hazai és külföldi kibocsátású Visa és Mastercard bankkártyával igénybe vehető
- QR-kódos fizetés bankkártyával – a vevő számára szükséges a Simple applikáció letöltése és a Simple-fiók létherozása, ahová bármely típusú hazai kibocsátású bankkártya regisztrálható
- QR-kódos fizetés utalással – a vevő OTP Smart bankja képes a QR-kódot olvasni, de tárgyalások folynak a többi bankkal a szélesebb elérhetőség kialakítása érdekében.
A jövő útja a digitalizáció
A Digiméter projekt – 2020* kutatás megállapításai szerint a digitális versenyképességet tekintve a hazai vállalkozások között jelentős különbségek vannak. Általánosságban megállapítható, hogy ma már nem az a döntő, hogy hol és mekkora létszámmal működik egy cég, hanem az, hogy milyen területeken mennyi dolgozó használ informatikai eszközöket a mindennapi munkájában. Ugyanakkor a digitalizációban is előfordulhatnak hatékonyabb és kevésbé hatékony eszközök. A fizetési folyamatba beágyazott új biztonsági lépések, és a mobiltelefon megjelenése a tranzakciók jóváhagyásában pedig egyszerű és biztonságos megoldásokat kínálnak az ügyfél-hitelesítésre, a tranzakciók jóváhagyására, ellenőrzésére. A folyószámla-vezető bankok online szolgáltatását a kkv-k csaknem mindegyike igénybe veszi, de az e-számlázás is egyre nagyobb teret nyer magának, tíz vállalkozásból nyolc képes e-számla befogadására.
További információk: simplebusiness.hu/vallalkozoknak
*A Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) nevű kutatássorozat széleskörű ipari együttműködés keretében négy hazai vállalat (Reacty Digital, SmartCommerce, Virgo, eNET) közös projektjeként indult többek között a SimplePay támogatásával, célja a kis- és közepes vállalkozások támogatása a digitalizáció kínálta előnyök hatékony kihasználásában. A kutatásban a digitális versenyképességet meghatározó tényezők évenként ismétlődő mérését követően, a beérkezett adatok alapján hozzák létre főindexként az ún. Digitális Versenyképességi Mutatót.
Célcsoport: legalább 5 főt foglalkoztató kis- és középvállalkozások
Mintaméret: 777 kkv (81 online, 696 telefon)
Országos reprezentatív, többszörösen rétegzett adatfelvétel
Adatfelvétel időpontja: 2020. aug. 27.-szept. 18
1 https://ec.europa.eu/growth/smes_en