A magyar Viberesek 75 százaléka nem akar online tanévet
A Viber nemzetközi felmérésének eredménye azt mutatja, hogy a népszerű kommunikációs alkalmazás magyar felhasználóinak 60 százaléka a Viberen keresztül tartja a kapcsolatot a tanárokkal, diákokkal, szülőkkel a következő tanévben.
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs alkalmazása nyilvánosságra hozta globális kutatásának eredményét. A felmérésben megközelítőleg 185 000 felhasználó vett részt 24 országból, köztük Magyarországról. Az eredmény azt mutatja, hogy a felhasználók nagymértékben használják segítségül az alkalmazást a digitális oktatáshoz kapcsolódó kommunikációjukban. Nemzetközi szinten a felhasználók több mint 70 százaléka szándékozik használni a Vibert a következő tanévben, hogy kapcsolatot tartson a szülőkkel, a tanárokkal vagy a diákokkal.
Hónapokkal ezelőtt csapott le a COVID-19 világjárvány, és szerte a világon az oktatási intézmények azt mérlegelik, milyen módon indítsák útjára a következő tanévet. Több országban a közösségi távolságtartás szabályait betartva térnek vissza a diákok az iskolába, míg máshol vegyes modellt alkalmaznak vagy távoktatásban működnek tovább – utóbbi megoldás széles körben vált népszerűvé.
Magyarországon az oktatásügyi kérdésekre válaszoló Viber Community tagok 75 százaléka szerint az osztálytermekben kellene kezdeni a következő tanévet. Egy a tanárok számára készített Community-ben pedig a résztvevők 60 százaléka voksolt a visszatérésre.
Az új modellek új megoldásokat kívánnak a tekintetben, hogy elősegítsék az oktatás folyamatát, illetve normális körülményeket és a gyerekek számára elérhető platformokat biztosítsanak. A Viber egy felbecsülhetetlen eszközként áll a diákok és tanárok rendelkezésére, akár online vagy offline használatban, tanteremben vagy otthon.
Az eredmények alapján a kitöltők 22 százaléka használja a Vibert elsődleges edukációs eszköz gyanánt számítógépen, telefonon vagy tableten egyaránt. Ez a szám Magyarország és Ukrajna esetében nagyobb, nevezetesen 27 százalék – az országok kitöltőinek átlagosan 24 százaléka használja a Viber mindkét verzióját oktatási célra. A nemzetközi felmérésben olyan Nyugat-Európai országok is részt vettek, mint az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, de az Ázsia-csendes-óceáni régióból, a Közel-Keletről és Észak-Afrikából is érkeztek eredmények.
Meglepő módon a válaszadók többsége azt mondta, hogy a következő tanév kapcsán nemcsak a tanárokkal és a diákokkal, hanem a szülőkkel is kommunikálnak a Viberen keresztül. A Viber sokoldalú jellege – a platform szolgáltatásokat kínál a videóbeszélgetésektől a csoportos csevegésekig és közvélemény-kutatásokig – hatékony kiegészítő eszközként szolgál az online és offline oktatási folyamatok támogatásához.
„Egy évvel ezelőtt a teljes távoktatás egy valószerűtlen jövőképnek tűnt, a COVID-válság miatt azonban néhány hét alatt megvalósult! Az elmúlt néhány hónapban láttam, hogy sok szülő, diák és tanár a Vibert használja kapcsolattartáshoz és az oktatási folyamatokhoz világszerte” – közölte Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója.
A Rakuten Viber számos, tanároknak szóló Community-t hozott létre Európa-szerte, hogy segítse a tanárokat az új világban és támogassa az oktatási folyamatokat. Ezek a Community-k egyszerűen mutatják be az oktatást segítő funkciókat, ilyen például Magyarországon a „Viber útmutató tanároknak” Community.
Az elkövetkező hetekben új funkciók is várhatók, mint például hamarosan elérhető, a felmérésekhez kapcsolódó kvízmód, az emlékeztetők a jegyeztek közt, és a fejlesztések a médiagalériában. Az legutóbbi tanév végén a Vibert világszerte használták különféle oktatási célokra. A Viber által az év elején nyolc Közép- és Kelet-Európai országban belsőleg végzett kutatás alapján a tanárok 65 százaléka válaszolta, hogy használta a Vibert olyan eszközként, amely támogatja az osztályok közötti kommunikációt.