Vadásznak a magyarok a 0%-os THM-re
Az Extreme Digital statisztikái szerint egyre több az olyan vásárló, aki tudatosan, kamatmentes részletfizetési akción vásárol csúcsmobilt, tévét vagy laptopot.
Mi a közös egy hűtőgépben, egy laptopban, egy lapostévében és egy csúcsmobilban? Az, hogy mindegyik olyan nagy értékű készülék, amelyeket előszeretettel vásárolnak a magyarok. Az Extreme Digital eladási statisztikái szerint már az idei év első hónapjaiban jól érzékelhetően emelkedett azoknak a vásárlóknak száma, akik interneten keresztül folyamodnak hitelért: míg tavaly csupán az online vevők 10 százaléka vásárolt részletre, addig idén már 13 százalékuk él ezzel a lehetőséggel, hogy leegyszerűsítse az igénylés folyamatát.
Tudatosan keresik a 0%-os THM-et
Ennél jóval nagyobb növekedést mutat a 0%-os THM-akció, tehát a kamatmentes részletre vásárolt műszaki eszközök népszerűsége. Míg tavaly az Extreme Digitalnál az összes hiteligénylés 31 százalékát tették ki ezek az ajánlatok, idén májusban már 42 százalékon áll részesedésük. Ez részben azt mutatja, hogy egyre többen tudatosan vadásznak azokra az akciós ajánlatokra, amelyek keretében nem kell egy összegben kifizetniük a vételárat, mégsem kell emiatt az eredeti vételárnál jóval magasabb összeget kiadniuk a vágyott termékre.
A növekedés az Extreme Digital esetében annak is köszönhető, hogy a vállalat az idén eleve jóval több akciót hirdetett 0%-os THM-mel – jelenleg is folyamatban van egy ilyen kampánya –, mint bármelyik korábbi évben. „Tudatosan olyan kamatmentes hitelakciókat tervezünk, amellyel mindenki jól jár. A vevő családi kasszáját kevésbé terheli meg egy új tévé, számítógép vagy okostelefon beszerzése, mi pedig sok potenciális vásárlót csalogatunk velük a webáruházunkba és üzleteinkbe is. Ugyancsak jó vevőcsalogató eszközt jelent az ingyenes kiszállítás lehetősége, amellyel szintén gyakran élünk” – magyarázta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője.
Egyre drágább dolgokat veszünk hitelre
Míg tavaly az Extreme Digitalnál egy hitelre vásárolt termék átlagos ára 122 ezer forint volt, idén ennek értéke 135 ezer forintra emelkedett. Az eladási statisztikák szerint az üzletben és a weben vásárlók szokásai között nincs számottevő különbség: az online felületen hitelre vásárolt termékek átlagára csupán háromezer forinttal marad el az összátlagtól.
Azért érdemes az előzetes hitelelbírálást az interneten keresztül elindítani, mert otthonról sokkal egyszerűbben kitölthetők az ehhez szükséges formanyomtatványok. Ma már a közüzemi számlák mellékelése sem kihívás, hiszen szkenner helyett egy okostelefonnal is bárki házilag digitalizálhatja a dokumentumokat. Az ügyfélnek egyedül arra kell figyelnie, hogy ne felejtse el szignózni a papírokat a megfelelő helyen, ez ugyanis a leggyakoribb hiba, amit az áruhitelt igénylők elkövetnek.
Egyre többen vesznek kártyafüggetlen mobilt
„Azt tapasztaljuk, hogy egyre többen vásárolnak kártyafüggetlen készülékeket nálunk részletre – különösen, ha azok épp 0% THM-mel elvihetők. Ezekben a készülékek bármilyen szolgáltató SIM-kártyájával működnek, aki ilyen mobilt vásárol, az bármikor szolgáltatót válthat, vagy külföldi utazása alatt is a helyi tarifákkal tud mobilinternetezni, ha beszerzi egy helyi mobilcég kártyáját” – mondta Várkonyi Balázs.
A jelenleg kapható modellek közül például kiemelten sokan vásárolják hitelre a Samsung legújabb csúcskészülékeit, a Galaxy S6 és S6 edge okostelefonokat, és az Apple prémium MacBook notebookjait is. Ezen kívül sokan veszik hitelre a legújabb, mozgásérzékelővel és beszédfelismerő funkcióval bíró okostévéket, de a korábbi évek trendjei alapján néhány héten belül átveszik majd a vezetést az otthoni klímaberendezések.