Rajzfilmet és mulatóst néz a magyar!
Imádjuk a rajzfilmeket és javában szól a mulatós a hazai tévékből – derül ki a Jófogás.hu rendhagyó statisztikáiból. Rengetegen fotózzák le a tévéjüket és töltik fel az apróhirdetési portálra úgy, hogy közben adás megy a képernyőn. Mit néz otthon a magyar? Kapaszkodjanak a foteljükbe, vallanak a tévék!
Gondoltak egy nagyot a portálnál, rákerestek a tévé kategóriára és sorba vették a lefényképezett tévéket. Csipketerítővel letakart öreg masina, vagy hipermodern plazma, az apróhirdetési oldal munkatársai nem a készülékekre figyeltek, hanem arra, hogy milyen műsor ment éppen a fotózás pillanatában! A felhasználók 27%-ának képernyőjén a két nagy kereskedelmi adó egyikének műsora futott, 18% pedig a közszolgálati csatornákat követte figyelemmel. Hihetetlenül népszerűek a rajzfilmeket kínáló csatornák: a „nagy” országos adók után a hatodik helyen a Minimax áll a maga 5%-ával, de a többi, kizárólag rajzfilmeket kínáló kábeltévé is remekül teljesített. A mulatós zene a virágkorát éli Magyarországon, ezt jól bizonyítja, hogy a Muzsika TV és a Nóta TV a legtöbb sport és közéleti csatornát leverve együtt 5%-ot szerzett. A Házibuli Attilával többször is visszaköszönt a képernyőkről! Arra, hogy tévéeladási akció közben hányan fogyasztottak felnőtt tartalmakat, nem tért ki a vizsgálat, hiszen az ilyen jellegű képek nem kerülhetnek fel az e-kereskedelmi portálra.
A Jófogás.hu oldalára naponta több száz eladásra szánt televízió kerül, a többség fekete képernyővel hirdeti meg a készülékét, sokan azonban műsor közben fényképeznek, bizonyítván, hogy a tévé működik és még a képe is kiváló! Így fordulhat elő, hogy többen Kovács László ex-külügyminiszter, Geszti Péter X-Faktor mentor vagy a Szulejmán sorozat egyik főszereplőjének arcával próbálják meg eladni a gépüket.
A nem reprezentatív statisztikákból érdekes kép rajzolódik a magyarok tévénézési szokásairól is. Messze a filmek a legnépszerűbbek (26%), majd a rajzfilmek következnek (17%), a harmadik helyen pedig a közélet áll (13%). A felhasználók tizedét annyira érdekelhette az adás, hogy a reklámot használta ki a fotózásra. Azt azonban, hogy a nézők mennyire élvezték a műsort, ha közben a tévéjük eladásán járt az eszük, utólag már nem lehet megmondani.