Adathigiénia után kampányt optimalizál a Fotex csoportnál a Crane
A Crane és a Fotex-Ofotért csoport 5 éve tartó folyamatos együttműködése az eddigi, adattisztításhoz, CRM-audithoz és ügyfélkezelési folyamatokhoz kapcsolódó feladatokon túl újabb területekre terjed ki. A jelenlegi megbízásban szerepet kap az életciklus alapú marketingkommunikáció optimalizálása, valamint egy új adattárház koncepció és új jelentésstruktúra létrehozása is.
A Crane a Fotex-Ofotért csoportnak 2010 óta végez milliós nagyságrendű vásárlói adattisztítást Magyarországon, Csehországban és hamarosan Szlovákiában is három márka – az Ofotért, a Vision Express és a GrandOptical – számára.
Az új megbízás a Fotex-Ofotért csoport CRM-folyamatainak második körös auditja mellett – melynek célja az ügyféladatok kihasználásának növelése – kiterjed az ügyfelek életciklusához kapcsolódó kommunikáció optimalizálására, valamint egy új adattárház koncepció és új jelentésstruktúra kidolgozására is. „Az elmúlt években elértük azt, hogy a marketing számára friss és tiszta ügyféladatok állnak rendelkezésre, most az a célunk, hogy ezeket még jobban kihasználjuk a marketingtevékenységünk során, az eredmények folyamatos nyomon követése mellett" – mondta el Kállai Péter, a Fotex-Ofotért csoport marketingigazgatója.
A Crane által megálmodott új jelentésstruktúra megalapozza a költséghatékony kampánytervezést és a magasabb értékesítési számokat, ugyanis a jelentések optimalizálása után a döntéshozók integráltabb adatokat kapnak kézhez. „Fontos, hogy minden terület vezetője csak a számára releváns adatokkal találkozzon, például a marketinges csak a munkájához nélkülözhetetlen sales adatokkal kerüljön kapcsolatba, mert hitünk szerint így koncentráltabban, a figyelmét nem elaprózva tud a saját szakterületén kimagaslót alkotni" – tette hozzá Hunyad Viktor, a Crane CRM igazgatója. A megbízás harmadik eleme a Fotex-Ofotért csoport számára kialakított új adattárház koncepció, melynek segítségével átláthatóbbá válik és egyben meg is szűnik a jelentős erőforrást elszívó kézi adatelemzés, így a rendszerben önvezérelten elérhetővé válnak olyan adatok is, mint például az, hogy melyik csatornából érkeznek az egyes vásárlók.