Startup fesztivál a Szigeten
A múlt hét sokaknak a Szigetről, a koncertekről és a bulizásról szólt. A startupok számára egy ilyen fesztivál kiváló bemutatkozási lehetőset kínál és inkább a munka ideje.
A hivatalos statisztikák szerint csúcsot döntött a Sziget látogatószámban. A külföldi látogatók többsége a koncerteken kívül elsősorban azért jön el a legnagyobb hazai fesztiválra, mert másfajta kulturális programokat is talál a kínálatban. A programok között a színházi előadások, cirkuszi attrakciók és divatbemutatók mellett a hazai innováció legjobbjai is bemutatkozhattak.
Az egyik ilyen alternatív program, a startupokat képviselő Budapest LaunchPad Egyesület és a Startupper.hu sátra közvetlen lehetőséget adott a tehetséges fiataloknak arra, hogy találkozzanak felhasználóikkal, újakat szólítsanak meg, illetve hogy visszajelzéseket kapjanak termékükről, szolgáltatásukról első kézből.
A Sziget szervezői idén is megmutatták, hogy érdemes a hazai tehetségeket egy ilyen fesztivál programjába bevonni. A második alkalommal megrendezett Európai Startup Randevú idén nagyobb helyszínnel és 11 izgalmas hazai alapítású startuppal színesítette a Design Terminal által szervezett Design Zone helyszín programját.
Az eseményre jelentkezett 40 startup közül a szakmai zsűri még augusztus elején választotta ki a legjobbakat. Így került ki a Szigetre a TEP, a Unibreeze, az Angl, a Jingle, a Bigo, a Forma Eyewear, a Miutcánk – blocal, a Brewie, a Nevesszel, a Hand-in-scan és az 5L.
Franciák, németek, amerikaiak, angolok és a Skandináv országok fiataljai idén is szívesen töltöttek időt az újdonságok megismerésével. A sátorban déltől az esti koncertekig folyamatos volt a jövés-menés. A legnagyobb sikere talán az 5L víztakarékos zuhanymegoldásának volt a forróságban, de a TEP kabala állata – a Zsiráf – is számos új rajongót szerzett a fitness trackernek. Az Angl.tv egy hatalmas led falon közvetítette a Szigeten zajló eseményeket, míg a Miutcánk megszerezte az első külföldi közösségépítőit. A Bigo a menő biciklis táskájával illetve a Forma Eyewear 3D nyomtatott, egyéni méretre scannelt szemüvegjeivel is sok érdeklődőt vonzott. A Unibreeze programokat ajánlott, a Jingle a Szigetlakók ismerkedését segítette, míg a Nevesszel a tárgyainkat igyekezett megtaláni, a Hand-in-scan itt igen aktuális higiéniai problémákra hívta fel a figyelmet.
Az egyhetes startup sátorban a Budapest LaunchPad startupperekből, vállalkozókból, és mentorokból álló szakértői csapata is szívesen válaszolt a felvetődött kérdésekre. Az érdeklődők olyanoktól kaphattak válaszokat, akik maguk is aktívan építik cégeiket, kezdeményezéseiket és szívesen megosztják tudásukat, tapasztalataikat.
Dehelán Gábor a Budapest LaunchPad Egyesület vezetője szerint a Sziget kiváló lehetőség a startupok bemutatására mivel a közönsége a világ minden tájáról idesereglett, kíváncsi és nyitott fiatalokból áll. Egy új szolgáltatásról vagy termékről egy ilyen sokszínű közegben könnyű véleményeket kapni, ami egy startup esetében a validálás egyik legfontosabb tényezője. Ehhez igyekszünk immáron második éve hozzásegíteni a hazai projekteket az általunk szervezett eseménnyel. A rendezvény szervezői jövőre nemzetközi vendégekkel és további programokkal szeretnék gazdagítani kínálatukat.