Star Wars: Rogue Squadron
Mission 1: Ambush at Mos Eisley:
--------------------------------
Ez az elso küldetés, de már ez is meg tudja izzasztani az embert, foként akkor,
ha aranyérmet szeretne elérni. Ezen a pályán az ido lesz a legnagyobb
ellenségünk, csak három perc áll a rendelkezésünkre. Azonnal szedjük le a
kutászdroidokat szemben, majd forduljunk meg. Ott találjuk a második csoportot,
oket se hagyjuk érintetlenül. Észak-nyugaton (a hegyvonulat mellett) találunk
négy rohamosztagost, ezeket is le kell szednünk annak érdekében, hogy megkapjuk
az aranyérmet. Intézzük el az összes droidot a környéken, s vigyázzunk arra,
hogy ne legyen idejük megsemmisíteni egyetlen épületet sem. Amint végeztünk
velük, repüljünk a városba, amit már javában bombáznak a birodalmiak. Gyorsan
intézzük el a bombázókat. Amennyiben jól csináltuk a dolgunkat, megkapjuk az
aranyérmet.
Mission 2: Randezvous on Barkhesh:
----------------------------------
Egy szövetséges konvojt kell átkísérnünk a birodalmiaktól hemzsego területen.
Az aranyért az összes szállítóhajónak épségben kell maradnia, ami nem könnyu
feladat. Intézzük el az utunkba kerülo droidokat, majd tisztítsuk meg a terepet
a konvoj elott. Néhány AT-ST rejtozködik a hegyek között, intézzük el oket
minél elobb. A hegygerincen találunk még néhány lézertornyot, ezeket is
romboljuk le. Az igazi veszedelmet a két TIE Bomber jelenti, oket sürgosen le
kell lonünk. Kövessük a konvojt, majd lojük ki az újabb Chicken Walkereket.
Kövessük a jármuveket, s vegyük észre az újabb bombázókat. Kapjuk le oket, majd
repüljünk egyenesen a birodalmi torlaszhoz. Kapjuk el a kis lépegetot, s
robbantsuk fel a torpedókkal a lézertornyot. Támadjuk meg a rohamosztagosokat
is, elég sok birodalmit kell hidegre tennünk az aranyért. Amennyiben az összes hajót megmentettük és elég rohamosztagost
lelottünk miénk a gyozelem.
Mission 3: Search for the Nonnah:
---------------------------------
A Lázadók egyik hajója lezuhant. Meg kell keresnünk, majd fedezetet kell
nyújtanunk a hamarosan megérkezo siklónak. Lojünk ki néhány probe droidot, majd
útközben szedjünk le vadászokat. Körözzünk a lezuhant urhajó felett, majd
várjuk meg, míg megérkezik a birodalmi szállítóhajó. Leloni sajnos nem tudjuk,
de a találatipontosságunkon sokat javíthatunk, ha tuz alá vesszük.
Koncentráljuk a lézertüzet a Chicken Walkerre, majd a tankokra. Hamarosan
megérkeznek a bombázók, ezeket gyorsan el kell intéznünk, különben
felrobbantják a lázadó siklót. A rakodás befejeztével a shuttle felszáll, s
elindul a felszállási pont felé. Álljunk be mögé, majd szedjük le a birodalmi
vadászokat. Nem könnyu ez a rész, rendszerint engem lelottek, de ez lehetové
tette a siklónak, hogy elmenekülhessen. Idonk, mint a tenger, az aranyért
viszont elég sok vadászt le kell lonünk.
Mission 4: Defection at Corellia:
---------------------------------
Egy birodalmi tiszt, Cryx Madine át kíván állni a lázadók oldalára.
Biztosítanunk kell a védelmét, bármi áron. Nagyon kevés az idonk, tehát nem
hibázhatunk. Kapjuk el a droidokat, majd száguldjunk vissza a város fölé
bombázókra vadászni. Gyorsan lojük le oket, majd repüljünk a város másik
végébe. Ott bombázók már javában támadják a foépületet. Tisztítsuk meg a
terepet, majd a part mentén repüljünk a lépegeto felé. Útközben lojük le az
álló hajókat, majd menet közben intézzük el a partra szálló rohamosztagosokat.
Ne forduljunk vissza,annyiidonk nincs. Keressük meg a lépegetot, majd a
szigonyágyúval intézzük el. (repüljünk egészen közel a lábához, majd kapcsoljuk
be a másodlagos fegyvert). Három kör után felbukik, ekkor nyugodtan szétloheto.
Igyekezzünk szuk köröket leírni, mivel könnyedén elveszíthetjük a kábelt. Ezután
két újabb bombázó jelenik meg, ezeket se felejtsük el, különben ugrott az
aranyérmünk. Idoközben megérkezik az utánpótlás, ok már egyenesen a foépület
ellen vonulnak. Két AT-ST és egy AT-AT támad az épületre, tehát nincs sok
idonk. Eloször intézzük el a kicsiket, majd kapjuk el a nagyot. Hamarosan
megérkezik a lázadó sikló, hogy felvegye a birodalmi tisztet. Hat TIE vadász
támadja meg, mindenféleképpen meg kell védenünk. A landolás után marad még némi
idonk, ideje, hogy felszedjük az aranyhoz nélkülözhetetlen advanced proton
torpedókat. Ezt a középso városban találjuk meg, a házak között. A házak között
nem tudunk manoverezni, felurol érdemes lecsapni rá. Amennyiben marad még egy
kis idonk vadásszuk le a megmaradt rohamosztagosokat.
Mission 5: Liberation at Gerrard V:
-----------------------------------
Az indulás után azonnal szedjük le a két elottünk lévo lézertornyot,
majd
emelkedjünk fel. Ott keressük meg a felhokarcolók tetejére telepített
turbólézereket, majd hallgattassuk el oket. Ezután keressük meg a
legközelebbi
rakétatornyot (a szurdok bal oldalán), majd lojük szét. Ezek a
legveszélyesebbek, mivel gyorsan leszedik a megvédendo Y-wingeket.
Forduljunk jobbra, majd intézzük el a másik két rakétatornyot is.
Intézzük el a
maradék két lézerágyút, s robbantsuk fel a négy AT-PT-t is. Repüljünk
keresztül
a szurdokon (két újabb AT-PT), majd támadjuk meg a hegy mögötti
rakétatornyot.
Három továbbit missile tower keseríti meg az életünket, de ha gyorsak
vagyunk
akkor nem lehet gond. A nagy turbólézerre lojünk ki három
protontorpedót, majd
vadásszuk le a megmaradt AT-PT lépegetoket. Igyekezzünk elkapni több
Interceptort is, mivel csak így kapjuk meg az aranyérmet. Egyetlen
Y-winget sem
lohetnek le.
Mission 6: The Jade Moon:
-------------------------
Vegyük célba az AT-PT-ket, s semmisítsük meg oket még a távolból. A fo bázist
négy lézertorony védi, melyeket már az elso menetben le kell szednünk. Lojük
szét a két épületet, majd repüljünk vissza a kiindulási ponthoz (ne felejtsük
el, hogy összecsukott szárnyakkal jóval gyorsabban haladhatunk). Útközben lojük szét a ládákat és az épületeket.
A térkép bal oldalán maradva lojük le a rakétatornyokat. Keressük meg azt a
völgyet, melyben az alján egy épület és egy rakétatorony található. Lojük szét
mindkettot, majd vegyük fel az új pajzsot. Haladjunk tovább az árok mélyén,
egészen addig, amíg el nem érjük a pajzsgenerátort. Ne lojük még szét, eloször
intézzük el a tornyokat, a ládákat és az AT-PT-t. Lojünk ki két torpedót a
generátorra, majd kapjuk le az elottünk lévo négy rakétatornyot. Száguldjunk
vissza a fobázishoz, és intézzük el a négy AT-PT-t. Keressük meg a két
bombázót, mielott még esélyük lenne megtámadni a teherkocsikat. Vigyázzunk,
mert néhány másodpercen belül megjelenik a harmadik is. A három bombázó lelövése
után már csak a vadászok maradtak hátra.
Mission 7: Imperial Construction Yards:
---------------------------------------
Repüljük teljes sebességgel az elso radartorony felé. Az elso hármat gond nélkül leszedhetjük, a negyediket inkább adjuk át a többieknek, mi koncentráljunk a két utolsóra. Amint végeztünk a radarállomásokkal, forduljunk balra, s keressük meg az AT-AT gyárat. Nehéz lesz eltéveszteni, hiszen rengeteg félig kész lépegeto áll az udvaron. Két turbólézer és két rakétatorony védi. Az üzemképes walkerekkel ne álljunk le harcolni, maximum a találati arányunkat növelhetjük rajtuk menet közben. Intézzük el a gyárakat, de vigyázzunk, mert az egyikbol rengeteg rohamosztagos és egy muködo AT-ST bújuk elo. Tegyünk néhány kört, s semmisítsük meg a nagyobb célpontokat, de ne töltsünk el túl sok idot a katonák hajkurászásával. Térjünk vissza a keresztezodéshez, majd forduljunk jobbra. Itt tesztelik a TIE vadászokat, a felszállópályán rengeteg állomásozik. Forduljunk néhányat, s szedjünk le, amennyit csak tudunk. A szomszédos felszállópályáról épp akkor startol egy shuttle, mi inkább foglakozzunk az épületekkel és a rakétatoronnyal. Lojünk szét mindent, majd vegyük fel az advanced bomb bónuszt. Már csak az AT-ST gyárat kell megtalálnunk. Két Chicken walker próbál megállítani útközben, kevés sikerrel. Az ido nagyon kevés az aranyhoz, ezért gyorsnak és pontosnak kell lennünk. Nagyon sok katonát le kell lonünk, ha aranyérmet akarunk.
Mission 8: Assault on Kile II:
------------------------------
Nagyon nehéz a küldetés, foként az ido rövidsége miatt. A szerencsétlen
Y-wing
alig vánszorog, bár a bombái remekül beváltak. Eloször szedjük
darabokra az
urközpontot és az épületeit. Minden elágazásnál válasszuk a jobbra
vezeto utat,
így el sem téveszthetjük. Útközben lebombázhatunk néhány tornyot és
épületet, de nem szabad lelassítani,
különben kifutunk az idobol. Az urközpontban minden épületet meg kell
semmisítenünk. A nagyokat bombázzuk le, a kicsiket a lézerágyúkkal
intézzük el.
Amint végeztünk parancsot kapunk, hogy intézzük el a radartornyokat és
a négy
parancsnoki épületet. Repüljünk ki a kanyon kijáratán (csak egy van
neki). Az
elso elágazásnál forduljunk jobbra, s kövessük a kanyon vonulatát.
Keressük meg
a nagy üres tért, majd intézzük el a négy parancsnoki épületet. A
negyedikben
rengeteg rohamosztagos lapul, érdemes rájuk dobni egy bombát, amíg még
gy csoportban vannak. Már csak a radarközponttól és az antennáktól kell
megszabadulnunk. Ez az eddigi legnehezebb küldetés. Nagyon ki van
számítva az
ido, egy pillanatra sem tévedhetünk el a kanyonok között. Viszont meg
lehet
csinálni aranyra az Y-winggel is.
Mission 9: Rescue on Kessel:
----------------------------
Meg kell állítanunk a Wedge-t szállító vonatot. Nem szabad megsemmisíteni, csak
az ion ágyúnkat szabad használni (másodlagos fegyver). Amennyiben az aranyra
utazunk hagyjuk a vonatot, három jármu igyekszik elmenekülni a területrol.
Meglehetosen közel vannak hozzánk, lojük szét oket. Robogjunk a vonathoz, majd
az ionágyúval bénítsuk meg a felfegyverzett kocsikat. Amint elegendo kocsit
megbénítottunk a vonat lelassul, így lesz elég idonk mindent lerombolni. Az
összes birodalmit meg kell semmisítenünk, beleértve a támadó Interceptort is.
Amint végeztünk mindenkivel (ne feledkezzünk meg az antennákról sem),
miénk az aranyérem (feltéve, ha elég gyorsak voltunk).
Mission 10: Prisons of Kessel:
------------------------------
Négy börtönbol kell megmentenünk a rabokat, de ehhez mindáron meg kell védenünk
a birodalmiaktól zsákmányolt szállítóhajónkat. A legjobb taktika az, ha elore
körbejárjuk a börtönöket, s leszedjük a lézertornyait. Ügyeljünk a vadászokra,
az Interceptorokra és az AT-ST-kre. Amint leszállt a hajónk az elso börtönnél rá kell döbbennünk, hogy eros
pajzs védi az épületeket. Keressük meg a pajzsgenerátort, s gyorsan eresszünk
bele két protontorpedót, egyelore ne foglalkozzunk a többiekkel, az elsodleges
cél a hajó megvédése. Néhány TIE vadász próbálkozik, de oket hamar el lehet
intézni. Amint a rabokat kihozták a börtönbol, a két közeli kaszárnyából
négy-négy rohamosztagos özönlik elo. Lojük le oket, majd robbantsuk fel az
épületet. Azért kell utólag ez megtennünk, mert különben a megölt ellenfelek
száma túl kevés lenne. Kísérjük el a hajót a következo börtönblokkhoz, majd
keressük meg a hegyoldalban a magányos bunkert, melyet egy rakétatorony véd.
Robbantsuk fel, majd vegyük fel a seeker missile bónuszt. Innentol kezdve
gyerekjáték a küldetés, arra kell csak vigyáznunk, hogy elegendo birodalmit
nyuvasszunk ki.
Mission 11: Battle above Taloraan:
----------------------------------
A harmadik fejezetben mindent el kell követnünk, hogy megállítsunk egy kapzsi
birodalmi kormányzót. Elso lépésként a bányavállalatát kell tönkretennünk.
Nyolc platformot kell meglátogatnunk, s kell lonünk a birodalmi jellel ellátott
tartályokat. Nem nehéz a küldetés, arra kell csak vigyáznunk, hogy ne lojünk
szét túl sok civil tartályt, különben vége a küldetésnek. Aki aranyra pályázik,
az kétszer is gondolja meg, mire lo, hiszen ebben a küldetésben 70%-os találati
arányt kell elérnünk. Az aranyhoz meg kell még találnunk egy bónuszt is, mely a
város felhokarcolói között található. A koréliai szállítóhajót mindenféleképpen
meg kell védenünk a TIE vadászoktól, használjuk a követorakétákat.
Mission 12: Escape from Fest:
-----------------------------
Meglehetosen nehéz küldetés, foként ha fejünkbe vettük az aranyérmet. Repüljünk
át a szemközti domboldalon, majd útközben szedjük le a tankot és néhány
rohamosztagost. A domboldalon végezzünk a három lézertoronnyal, majd keressük
meg a három lázadó AT-PT- t. Egy nagy lépegeto üldözi oket, ot kell
elbuktatnunk. Menet közben lojünk szét néhány rohamosztagost is, ennyivel
kevesebben támadnak, míg a lépegeto lábai körül keringünk. Repüljünk át a nagy
fal felett, majd a generátornál ismételjük meg a lépegeto elleni támadást.
Arany esetén nem hibázhatunk egyszer sem. Robbantsuk fel a generátort, de ne
vesztegessünk sok idot vele. A harmadik lépegeto még messze van, de nem szabad
az AT-PT-k közelébe engedni. Kapjuk el gyorsan, majd lojük szét a domboldalon
közeledo tankokat. 10-12 jön belolük, tehát nem nagyon hibázhatunk. Idoközben
megérkezik nyolc bombázó, ok jelentik a küldetés utolsó részében a legnagyobb veszélyt a lépegetoinkre. Azonnal
támadjuk meg oket, amint felbukkannak, sot, még eléjük is mehetünk. A nyolcadik
lelövése után ellenorizzük még egyszer, hogy nem maradt e néhány tank a
leszállópálya közelében, majd húzzunk vissza a generátor környékére. Rengeteg rohamosztagos rohangál a szétlott barakkok
mellett, tizedeljük meg oket alaposan. Amint végeztünk, keressük meg a
kutatóközpontot, de ne lojük még szét. Intézzük el a rakétatornyokat, majd az
épület mögötti hegyteton keressük meg a bónuszt. Most már szétlohetjük a központot.
Mission 13: Blockade on Chandrila:
----------------------------------
Az egyik legkönnyebb küldetés. Nem kell mást tennünk, mint megvédelmezni a
vonatot a bombázóktól. Ügyeljünk arra, hogy útközben elegendo Interceptort is
lelojünk, különben nem lesz elég a megölt birodalmiak száma. Amint a vonat
befut a városba ne hagyjuk magára, mivel két bombázó késve érkezik, idejében meg kell semmisítenünk oket. Amint
megérkeznek a Chicken walkerek intézzük el oket torpedóval, ne pocsékoljuk
rájuk az idot. Hat támadja a siklókat, egy a város másik oldalán három tornyot.
O rejti a bónuszt, tehát mindenféleképpen szét kell lonünk az aranyhoz. Érkezik
még néhány bombázó, de ok már nem jelenthetnek gondot.
Mission 14: Raid on Sullust:
----------------------------
Talán ez az egyik legnehezebb küldetés a játékban, foként akkor, ha az aranyra
hajtunk. A legnagyobb veszedelmet a rakétatornyok jelentik, van belolük vagy
hat. 4 perc alatt kell teljesíteni a pályát, ami az Y-winggel nagyon kemény.
Nekem a legjobb idom 3perc 51 másodperc volt, de erre az eredményre ráment egy
egész délutánom. 40 ellenfelet kell kicsinálnunk. Ezt csak akkor érjük el, ha
szinte az összes turbólézert és dobozt kilojük a bázis környékén. A küldetés
elso felében gyujthetjük össze a bónuszt, ami a legnagyobb épület belsejében
rejtozik. Amint az összes generátort kilottük, megszunik a foépület körülötti
pajzs, s megtámadhatjuk célpontot. A gyozelemhez ki kell lonünk az összes
cilindert. Amint ez megtörtént továbbrepülhetünk a következo csata színhelyére.
Aki túl lassúnak találja az Y- winget, az repülhet a Naboo vadásszal is,
feltéve, ha letöltötte a patch-t.
Mission 15: Moff Seeredon's Revenge:
------------------------------------
Tévedtem, ez a küldetés még nehezebb, mint az elozo volt. Nem elég a rengeteg
rakétatorony, az Interceptor horda, az AT-ST-k, még a civilekre is vigyáznunk
kell. A feladat roppant egyszeru, minden birodalmit meg kell semmisítenünk. A
44. legyozése után megérkezik a foellenfél siklója. Ha ot is lelottük, mehetünk az utolsó küldetésbe. A
legnehezebb a civil épületek megmentése lesz. Arra kell vigyáznunk, hogy amikor
a lézerágyúk lonek minket, ne legyen az útban semmiféle tartály, különben azt
is szétlövik. Én az X-winget ajánlom, mivel a V-wing cluster missile-ja nemcsak
a birodalmiakat, hanem a közelben álló baráti épületeket is megsemmisíti. A
bónusz az egyik bunkerben lesz, nem lehet eltéveszteni, hiszen csak akkor jön a
sikló, amint megsemmisítettük az összes ellenfelet. Érdemes életben tartani a
szakasz többi tagját, mivel komoly segítséget jelentenek a sikló lelövésében. Mindig
lojük le a mellettünk elrepülo Inteceptorokat, hiszen ok jelentik ránk a
legnagyobb veszélyt.
Mission 16: Battle of Calamari:
-------------------------------
Egy könnyu misszió a végére. Három devastátort kell elkapnunk, még az elott,
hogy elérnék a városokat. Nem lesz oket nehéz megtalálni, a behemótok a fél
képernyot betöltik. Hátulról érdemes támadni, lentrol felfelé. Eloször is
robbantsuk fel a pajzsgenerátort (hasonlít a csillagrombolók pajzsgenerátorához). Amint ez megvan, lojük ki a lábait. Elég
ha kettot leszedünk, de arra ügyeljünk, hogy az azonos oldalon legyen. Ezután a
város felett megjelennek az új típusú TIE vadászok. Ne is kísérletezzünk
lézerrel, sokkal gyorsabb, ha az advanced seeker missile-eket használjuk. Amennyiben a négy ellenséges vadász
egyszerre a képernyon látható, úgy egy lövésbol le tudjuk kapni az összest. Ezt
háromszor kell megismételnünk, s megnyertük a játékot. Amennyiben az aranyra
hajtunk, úgy el kell még intéznünk két hajót is, akik a várost lövik.
Bónusz küldetések és hajók Amennyiben az összes küldetést sikerül megoldanunk
éremre, úgy megjelennek a titkos pályák. A bronzért kapjuk a Beggar's Canyon-t,
az ezüstért a Death Star Trench Run-t, az aranyért meg a Battle of Hoth lesz a
jutalmunk. Abban az esetben ha ezeket is sikerül maximálisan teljesítenünk, akkor két hajót, a Millenium
Falcon-t és a zsákmányolt TIE Interceptor-t is választhatjuk bizonyos
küldetésekben (nem az összesben). Felhívom a figyelmet a Falcon célköveto
lézerágyújára és az Interceptor hihetetlen mozgékonyságára. A netrol letöltheto
egy patch, melynek a segítségével a Naboo vadász is választható géptípussá
válik.
Bónusz küldetés 1: The Beggar's Canyon Amennyiben az arany éremre fáj a fogunk,
úgy a jobb oldali járatot kell választanunk. Ez a legnehezebb, hiszen tele van
hajtukanyarokkal. Úgy tunik nem tudjuk megverni Wedge-t, hiszen végig elottünk
repül. Az utolsó kanyarban viszont nem vesz észre egy rövidebb utat, így meg
lehet verni. Folyamatosan nyomva kell tartani a gázt, s nem ütközhetünk neki a
kanyon falának. Elég nehéz elérni az aranyérmet.
Bónusz küldetés 2: The Death Star Trench Run Viszonylag egyszeru küldetés,
egyszeruen végig kell repülnünk az árokban a hoelvezeto nyílásig, majd be kell
lonünk egy protontorpedót. Az aranyérmet akkor sem érhetjük el, ha végig nyomva
tartjuk a gázt, ezért cselhez kell folyamodnunk. Az X-wing akkor repül a
leggyorsabban, ha összezárjuk a szárnyait. Rögtön a kezdésnél csináljuk ezt meg, s egészen addig ne is
lassítsunk, míg meg nem látjuk az elso turbólézert. A gázról ne vegyük le az
ujjunkat, de ne is hagyjunk ki egyetlen lézertornyot sem. Az elso kanyar után
ismét zárjuk össze a szárnyakat, s teljes sebességgel száguldjunk el a nagy
tornyok mellett. A hosszú egyenes szakaszon repesszünk át, majd a második kanyarnál ismét lassítsunk le. Innentol kezdve a
nagy tornyokat is ki kell lonünk. Hamarosan megérkezik Han és Chewbakka, innen
tudhatjuk, hogy közel a nyílás. A célnál lojük ki a kis tornyokat, majd
célozzuk be a nyílást, majd lojük ki a torpedót.
Bónusz küldetés 3: The Battle of Hoth Szintén könnyu küldetés, bár nem
hibázhatunk egyszer sem, annyira szoros az ido. Kapjuk le a kutászdroidokat,
majd siessünk a lelott Snowspeeder segítségére. A három AT-ST ne okozhat gondot
a továbbfejlesztett lézerágyúinknak. A birodalmiak foserege öt további
AT-ST-bol és három AT-AT-bol áll. A Chicken walkereket a lézerágyúval kell
szétloni, a nagy lépegetoknél viszony még mindig a szigonyköteles trükk jön be.
Aki idáig eljut a játékban, az szinte már el sem tudja rontani a kábelezést. A
rohamosztagosokkal nem kell foglalkoznunk, az aranyérmet úgy is megkapjuk. Gond
lehet még a pontosság, ebben az esetben javítsuk a találati arányunkat azzal,
hogy megtámadjuk lézerrel a nagy lépegetoket.