Hitman 2: Silent Assassin
Ha belenézünk a távcsöbe, láthatjuk, hogy az egyes számu célpont az erkélyen golfozik...
Bevezetésképpen egy pár aproság. Nem mindegy milyen szinten játszunk. Normál fokozaton 7 mentési lehetöségünk van, és a térkép mindent mutat, valamint az ellenfelek sem olyan gyanakvoak és nem is céloznak annyira pontosan. Expert szinten csak 2x menthetünk és könnyebben meghalunk, Professional-on pedig nagyon gyorsan elhalálozunk, nem menthetünk és ráadásul a térkép a célponton kivül nem jelöl semmit. Az adott pálya végén kapunk egy fokozatot, amely az alapján ált össze, hogy hogyan teljesitettük a küldetést. Pl: Silent Assassin - (a legjobb fokozat) ezt akkor kaphatod meg, ha nem használtál löfegyvert és a küldetés a lehetö legkevesebb áldozatot követelte, de elég jo fokozat a Professional és az Expert is. Ezek annyit tesznek hogy nagyon profin alakitottuk a bérgyilkost. A leggyengébb fokozatok a Psychopat és a Mass Murderer (psychopata, tömeggyilkos). Ezt akkor kapjuk meg, ha gyakorlatilag mindenkit megöltünk aki mozgott és egy emberre ellöttünk harminc tárat. Vannak köztes fokozatok is, de törekedjünk a legjobbakra. Ehhez pedig rengeteg türelemre, pontos helyezkedésre és egy kis szerencsére is szükség van.
A legelsö pálya igazábol csak egy "Training" amiben gyakorolhatjuk a mozgásokat és megkezdödik a történet. Itt senkire sem kell lönünk. (Nem mintha lenne fegyverünk)
Erröl nem is szolok többet. Aki itt elakad az jobb ha inkább valami stratégiával játszik a Hitman helyett.
A valódi pályák:
1. pálya - Anathema:
Ha belenézünk a távcsöbe, láthatjuk, hogy az egyes számu célpont az erkélyen golfozik, majd bemegy, és ujra kijön (Egészen az elsö riadoig.). Lent pedig érkezik egy postás. Fussunk a postás után, de ha közel értünk álljunk meg, és a lopakodás mod bekapcsolásával menjünk mögé. (Nem kell sietni, mert megáll.) Közben vegyük elö a fojtohurt és nyomjuk le a "tüz gombot". Ennek hatására Hitman felcsavarja a kezére és megfesziti. Ha teljesen oda értünk célozzunk áldozatunk fejére és engedjük el a nyomva tartott gombot. Pár pillanat és a postás vér nélkül (ami különösem magasabb szinten árulkodo nyom lehet) elhalálozott. Huzzuk be a bejáratnál kiállo fal mögé és vegyük fel a ruháját, valamint a virágot is. Ezután menjünk egyenesen és találunk egy bejáratot a fák között. Várjuk meg amig az ör kijön, majd miután megállapitotta, hogy csak a postás áll a háta mögött szintén hajtsuk végre a lopakodok és folytok hadmüveletet. Vigyázat! Professional szinten egy másik ör is mászkál erre felé. Ha sikerült likvidálnunk egy ört vegyük fel a ruháját és huzzuk a másik hulla mellé. Ezután menjünk be az ajton és sétáljunk oda minden feltünés nélkül a szemben lévö kis házhoz. Menjünk be és vegyük fel a mesterlövész puskát. Ezután rohanjunk vissza oda ahol az egészet kezdtük. Ne lássa senki kezünkben a puskát, mert elég árulkodo jel. Ha sikerült visszamásznunk a kezdöre akkor guggoljunk le és célozzuk meg az erkélyt, ahol a Don golfozott. Ha nincs ott türelmesen várjunk és addig gyakoroljuk ellensulyozni a puskát. Ha nem volt riado jönni fog. Ha kijött várjunk amig tiszta célpont lesz és ha megvan mindenképp a fejére célozzunk. Egy lövésböl le kellene szedni, de ha nem sikerül ne hagyjuk meglépni. Ha meghalt az örök riadot fujnak, de mi eldobjuk a puskát és kicsit hátrébb huzodunk. Nem fognak megtalálni. Ha lefujták a riadot menjünk ismét be, de most menjünk tovább és minél gyorsabban tünjünk el a pincelejároban. Ezután ovatosan fel a konyhába, majd az emeletre. Menjünk oda az erkélyhez és a Don hullájátol kérjük el a börtönkulcsot. Ha megvan menjünk le a földszintre és várjuk meg amig a kertész bejön hátrahagyva az öröket. Fojtsuk meg, vagy ha végképp nem megy maximum hangtompitos pisztolyt használjunk. Rengeteg ör van, akik a legkisebb zajra is riadot fujnak. A kertésztöl vegyük el a kocsi kulcsát, majd menjünk vissza a pincébe. Itt nyissuk ki a börtönt és állapitsuk meg, hogy Vittorio atya nincs itt. Menjünk vissza a garázsba, ahonnan a puskát szereztük szálljunk be a kocsiba és távozzunk. Ha lehet minél több fegyvert vigyünk magunkkal. Gyüjtsük össze a pisztolyokat és egy komolyabb fegyvert is vihetünk. Tehát vagy a mesterlövészt vagy az egyik örnél lévö Shotgun-t. Ha a shotgunt választjuk az jelentösen lerontja értékelésünket, mivel csak komoly lövöldözés árán adják oda. Szerintem pattanjunk meg a mesterlövésszel és megkapjuk a Professional, vagy a Silet Assassin fokozatot, ami bonusz fegyverrel is jár.
2. pálya - St. Petersburg Stakeout:
Ha kiszálltunk a metrobol menjünk a jelzett ponthoz, nyissuk ki a szekrényt és vegyük magunkhoz amit ott találunk. Ezután menjünk fel a lépcsön, majd baloldalon le és lopakodjunk az ör mögé. Ha megfojtottuk vegyük fel a ruháját és induljunk el a csatornában. Ha kijutottunk a felszinre ügyeljünk arra, hogy ne találkozzunk örökkel, mivel azonnal kiszurnak minket. Az épületek között el kell jutnunk a Puskin-pláza bal oldalán (szemböl nézve) lévö ház oldalához. Mögötte örök vannak és bent is van, de ha az oldalso ajton a megfelelö pillanatban megyünk be feljuthatunk a legfelsö emeletre. Ne a tetötérre! Ha fent vagyunk, akkor nyissuk fel a jobb kezünk felöli ajtot, majd menjünk az ablakhoz, ahonnan látjuk a pláza oldalán lévö ablaksorokat. Az egyik ablak mögött pedig egy szobát, ahol négy célpont is van. Vigyázzunk, mert csak az egyik az igazi, a többinek nem eshet bántodása. Ezek után folyamatosan kapjuk az infot, melynek segitségével mindig kiszürhetünk egy lehetséges célpontot, mig végül csak egy marad. Ekkor mesterlövészünk segitségével vegyük célba a fejét és egyetlen lövéssel intézzük el. Majd mindent hagyjunk itt és meneküljünk a padlásra. Itt meghuzodhatunk mig elül a riado, de tartsuk készenlétben a fojtohurt, ha valaki feljönne azonnal megölhessük. Menjünk vissza az indulási helyre és szálljunk be a metrora. Vége a küldetésnek. A visszafelé vezetö uton probáljunk minél elöbb lejutni a csatornába, de vigyázzunk, mert itt is vannak már örök, ezért elöfordulhat, hogy vissza kell fordulnunk és uj utvonalon mennünk, hogy elkerülhessük az öröket.
3. pálya - Kirov Park Meeting:
Mielött elkezdenénk a pályát a fészerben magunkhoz kell vennünk a kivánt fegyvereket. Szerintem elég a fojto hur, vészesetre pedig egy pisztolyt magunkhoz venni, komolyabb fegyverzet nem kell, mivel a pályán AK-t és mesterlövészt is találunk. Ha elindultunk az adott pályán akkor kerülve a feltünést menjünk a szemközt lévö konténerekhez. Várjuk meg mig ideérkezik egy járör, majd elöbujva rejtekünkböl fojtsuk meg és huzzuk be a hullát a dobozok közé. Ugyanott vegyünk magunkhoz minden ott találhato eszközt, kivéve a mesterlövészpuskát. Most, hogy teljesen járörnek látszunk AK-val a kezünkben és persze két autobombával a zsebünkben kezdjünk a járda szélén, az öröket elkerülve az egyik limuzin felé sétálni. Mikor már közel vagyunk láthatjuk, hogy többen is figyelnek ránk, de ha nyugodtan tartva a távolságot mögéjük sétálunk, akkor nem esik le nekik, hogy valojában az ut nem is vezet tovább. :) Ha a hátuk mögött vagyunk szépen kezdjünk el a kocsi felé sétálni/lopakodni és egy ovatlan pillanatban kapjuk elö a bombát, tegyük be a kocsiba, majd angolos távozásként tünjünk el a mellettünk fekvö csatornában. Nem könnyü, de jobb modszer, mint lövöldözni a toronybol mesterlövészpuskával. A csatornában eljuthatunk a másik limuzinhoz, ahol az elözö müveletet ismét eljátszhatjuk. Ezek után vegyük magunkhoz a mesterlövészt és egy megfelelö poziciobol esetleg a toronybol löjünk rá a célpontok valamelyikére. Vigyázat a torony legfelsö emeletén egy ör van és, ha onnan lövünk azonnal tünjünk el, mert hamarosan mindenki ott lesz. Szoval löjünk rá a célpontra, de nem baj ha nem találjuk el. Hagyjuk menekülni öket, hiszen egyenesen a limuzinhoz futnak. Ráadásul ha nem löjük le mindet, akkor nem azonnal jönnek az örök, hiszen védeni is kell a fejeseket. A lényeg, hogy mesterlövésszel a kezünkben teremjünk ott a térkép "exit"-tel jelölt részénél.
4. pálya - Tubeway Torpedo:
Másszunk ki a csatornábol, majd a dobozok mögül fojtsuk meg az ört, huzzuk félre és vegyük fel a ruháját. Menjünk a dobozok mögött végig, majd vegyük fel az odakészitett eszközöket. Ha ez megtörtént szálljunk fel a teherauto rakterébe és várjunk amig el nem érjük a célt. Ovatosan szálljunk i és intézzük el a hátso bejáratnál lévö ört. Lehetöleg fojtohurral. Ha bejutottunk az épületbe ott is találkozunk egy örrel, de ha felmegyünk a lépcsön és átmászunk a gerendán beszállhatunk a liftbe ugy, hogy észre sem veszi jelenlétünket. Ha leértünk a lifttel ne tegyünk semmi feltünöt, mivel mindenhol kamerák vannak. Álljunk be az ör helyére, mivel azt hiszi, hogy öt akarjuk leváltani. Ovatosan öröket mindig kerülve sétáljunk a másik lift felé. Ezen az emeleten rengeteg ör van, igy ha egy szembejön azonnal forduljuk el jobbra vagy balra és várjuk meg amig elmegy. A liftnél is van egy ör. Minél elöbb szálljunk be a liftbe és menjünk le az also emeletre, ahol egy ör mászkál, három pedig egy szobában ücsörög, igy nem lesz veszélyes helyzet. Menjünk a vallatoszobába. A cél a szemben lévö generális, aki nem lát minket. Ha az ört aki mászkál megfojtottuk, a fönököt pedig leszedjük valami hangtompitos, vagy nagyon halk fegyverrel, akkor nem lesz gond az örökkel. Másszunk át az ablakon és mentsük meg az ott találhato személyt. Ezután vissza kell térnünk a fogollyal együtt a felsö szintre és oda kell jutnunk a térképen sárgával jelölt zonába. A csatornalejáratnál helyezzük el a bombát, ezután menjünk kicsit távolabb és aktiváljuk. Sajnos a bomba nem tartozik a csendes fegyverek közé, igy a pálya összes élö öre ide fog rohanni. Villámgyorsan másszunk be a kirobbantott résbe és rohanjunk a kijárathoz. Persze a szökevénnyel együtt.
5. pálya - Invitation to a Party:
Ez a küldetés nem valami nehéz, ha megfelelöen kezdünk. A lényege, hogy bejussunk a partira és kihozzunk egy táskát a konkurencia elött. Ja és egy célpontunk is van, de öt is rengetegféle modon lelöhetjük, megmérgezhetjük...stb. A legjobb mod a bejutásra, ha vendégnek álcázzuk magunkat. Menjünk fel a lépcsön és fojtsuk meg a pincért. A hullát huzzuk a csonakhoz. Menjünk oda a bejárathoz és várjuk meg, hogy az ör háta mögé kerülhessünk. A többit nem nehéz kitalálni. Ezek után ismét váltsunk ruhát, majd menjünk a föbejárathoz vezetö uton, el a kastély elött egészen addig, amig nem jutunk a másik oldalához. Itt is van egy járör, akit el kell intéznünk, nehogy veszélybe kerüljön küldetésünk, majd ha elég gyorsak voltunk éppen erre jön egy meghivott vendég pont ránk illö ruhával és egy meghivoval. A két hullát helyezzük biztonságba majd szépen lassan sétáljunk oda a kapuhoz. Mutassuk meg a meghivot és menjünk be. Ha már bent vagyunk ne foglalkozzunk a célponttal és az örökkel sem. Innentöl kezdve senki sem foglalkozik velünk. Menjünk jobbra majd menjünk be abba a terembe ahol a széf van. Itt lesz egy másik ajto ott bujjunk el. Nemsokára jön egy nagykövet, aki a széfet fogja babrálni, diszkréten likvidáljuk, a hullát huzzuk oda, ahol elözöleg elbujtunk. Kutassuk át és találunk nála egy számsort, ami a széf kombinácioja. Menjünk oda, nyissuk ki, majd vegyük magunkhoz a táskát és a páncélszekrény teljes tartalmát. Ezután még három széfet kell kipakolnunk, melyekhez szerencsére ugyanaz a kombinácio. Egy ugyanezen az emeleten, kettö pedig a felsön. Ha kész vagyunk menjünk az épület bal oldalán végig, de mielött belépnénk a bálterembe, az elötte lévö ajton menjünk be. Itt egy szobalány van, akit könnyedén elintéztetünk fojtohurunkkal. Ha megvan huzzuk a szoba végébe, mivel hamarosan jön a tábornok és odamegy az iroasztalához. Ha nem vett észre megfojthatjuk, ha észrevette a fojtoeszközt még mindig elintézhetjük hangtompitos fegyverünkkel. Ha meghalt egyszerüen táskával a kezünkben sétáljunk ki az épületböl és menjünk a hajohoz. Utközben összeakadhatunk a konkurenciával, akinek nem tetszik, hogy nálunk van a táska, ugyhogy ha el akarjuk kerülni a lövöldözést kicsit gyorsitsunk a tempon, amint meglátunk egy örültet felénk rohanni. Egyébként ha nem volt riado és miért is lett volna az örök nem fognak velünk foglalkozni.
6. pálya - Tracking Hayamoto:
Ez a pálya elég nehéz, mivel az álcázás itt gyakorlatilag lehetetlen és be kell jutnunk egy szigoruan örzött házba. Két ör mászkál elöttünk, de ha a szikla mögé rejtözünk nem vesznek észre. Probáljuk meg vérnyomok nélkül elkapni öket, de legrosszabb esetben is csak hangtompitos pisztolyt használjunk. Ezután oldalt sziklátol-szikláig, bokortol-bokorig haladjunk, ha lehet észrevétlenül. Ha ott vagyunk a ház mögött láthatjuk, hogy egy ör kijön a házbol, majd ismét bemegy. Ha odakuszunk az ajto mellé a megfelelö pillanatban beosonhatunk és egy szobában megvárhatjuk, hogy tiszta legyen a terep. Vigyázat! Egy nö is mászkál itt és ha észrevesz mindenkit odacsödit. Öt elég könnyen el lehet kapni a konyhában. A garázsban nyomjuk meg a kocsi dudáját és bujunk el nehogy észrevegyenek. Most hogy szabad az ut ovatosan menjünk el Hayamoto szobájáig. Itt több ör is van, de el tudjuk öket csalogatni és ekkor elintézhetjük öket. Ha sikerült bejutunk a célponthoz egyszerüen még az ajtobol löjük felbe, majd bujjunk el, amig mindenki ott nem hagyja. Ha tiszta a terep menjünk oda Hayamoto-hoz és tegyük fel a testére a poloskát. A végén gyorsan fussunk ki a kijáratot és vége a küldetésnek.
7. pálya - Hidden Valley:
Ez a pálya elég érdekesen indul. Ha egy helyben maradunk akkor észrevesz minket egy mesterlövész és vége mindennek, de ez történik akkor is, ha elindulunk valamerre. Az egyetlen lehetöség, hogy végigfutunk jobbra a fák alatt majd ha odaértünk az örtorony alá ovatosan menjünk (ha lehet minél gyorsabban) a szemben lévö alagutlejáro mellé, ahol egy nyilpuska vár minket. Itt áll egy ör és még egy errefelé sétálgat. Vigyázzunk, ne vegyenek észre. Az állo ört fojtsuk meg, majd vegyük fel ruháját. A nyilpuskát nagyon fontos továbbvinnünk, mivel a következö pályán szükségünk lesz csendes mesterlövészpuskára, de igazábol lehet szerezni jobbat is. Ha felvettük célozzuk meg vele azt az örtornyot ami alatt az elöbb megbujtunk. Ha szerencsénk van az ör éppen a sarokba áll és ha fejbe találjuk egy nyillal a lendület kilöki a másik oldalon, vagy legalább a fegyvere kiesik. Nagyon kevés az esély rá, de nem lehetetlen. (Nekem kb.: 20-25-re sikerült felvennem a fegyverét.) Ha nem sikerül vigyük a nyilpuskát, de ha mégis megszerezzük le ne tegyük egy pillanatra sem a remek fegyvert. Ha ugy döntünk továbbmegyünk másszunk le a kutba, ahol egy ör állja utunkat. Alkalmazzuk a szokásos hadmüveletet majd egyszerüen menjünk végig az alaguton. Ha mindenkit a lehetö legnagyobb ivben elkerülünk akkor nem lehet különösebb gond. Vigyázat! Senkinek ne adjuk oda a kártyánkat, mivel ebben az esetben azonnal kiderül, hogy itt valami gond van. A feljáro elött másszunk ki a felszinre, majd minél elöbb, minél kevesebb (lehetöleg egy!) löszerrel intézzük el a mesterlövészt a toronyban. Ezen a pályán már igy is többet öltünk a kelleténél, ne rontsunk a helyzeten, ha nem muszáj. Ha leszedtük menjünk a kijárati ajtohoz és vége a pályának.
8. pálya - At the Gates:
Eddig egész jo szintet érhettünk el. Ha jol csináltuk most a rangunk "professioal vagy expert". Sajnos ez ezen a pályán jelentösen romlik, de késöbb még visszaszerezhetö. A közelünkben mászkál néhány járör. Ezeket még csak-csak ki tudjuk kerülni valahogy, de ha egyet is leszedünk, akkor mindet el kell intéznünk. Ha mégis sikerül életben hagyni öket akkor is el kell intéznünk a mesterlövészeket. Menjünk a legközelebbi örtoronyhoz és löjük ki a mesterlövészt. Ha ott vagyunk a torony alatt vigyázzunk. Kicsit odébb áll egy ör és ha ugy döntünk elintézzük, akkor el kell kapnunk a hamarosan érkezö társát is. Ha nem kapjuk el öket akkor komoly problémát okozhatnak, miközben éppen az utolso örtoronyban és a kastélyban lévö örökre lövünk. Öket mindenképp le kell szednünk, mivel mesterlövészek és hamar lebukhatunk, ha életben hagyjuk öket. Ezek után fel kell robbantanunk egy generátort. Ezt egyetlen ör védi, igy nem kell vele foglalkozni, csak ha nincs más lehetöség. A generátorba (a közepébe) belelövünk és máris felrobban. Ha az ör a közelben állt, akkor ö is, de ha mi voltunk a közelben, akkor kezdhetjük az egészet elöröl. Ha teljesitettük a feladatot, lopakodjunk a bejárathoz, amit immár nem védenek lézerek.
Folyt.köv.!