Star Wars: The Force Unleashed 2 - Az igazi elszabadult Erő

Star Wars The Force Unleashed 2

Úgy tűnik eljött az idő, hogy PC-n újra velünk legyen az Erő. Vagy talán mégsem?

Vegyes érzelmekkel ültem le a játék elé, mivel az első rész PC verziója elég negatív nyomott hagyott bennem. De a történet és a feeling ott volt. Ezzel most sem vagyunk másképp. De kezdjünk is bele. A  telepítő eltököl egy jó darabig, mire felmászik minden a gépünkre, de feleannyit se foglal, mint az első rész.

Belépve a játékba egész kellemes menü fogad, nem lehet gond a kiigazodás. Bár a játék minden apró pixelében látszik/érződik a konzol játék mivolt...

Elkezdve a játékot, a Kamino bolygón találjuk magunkat erősen ismerős főhősünk bőrében. A trailerekből elég infót lelehetett lrszűrni (talán túl sokat is), ezért nem is részletezem nagyon a sztorit. Elég annyit tudni hogy, a klónozásos történet miatt megszökünk Kaminóról, és nem olyan hosszú fénykardozások után harcolunk Vaderrel is. A játékban feltűnik egy rövid ideig Yoda mester és találkozunk az első játék szereplőivel is, valamint rengeteg flashback segít minket kalandjaink során.

A HUD átesett némi átalakításon. A bal alsó sarokban a Force Fury képességünk "töltöttségét" láthatjuk: minél többet és látványosabban ölünk, annál gyorsabban töltődik. Az "R" betű megnyomásával aktiválhatjuk a képességet, melynek hatására gyakorlatilag megállíthatatlanok leszünk. A felvett képességek maximális szintre lépnek, a fénykard úgy megy át az ellenségek hadán, mint forró kés a vajon, mi pedig úgy sétálunk az elhulló ellenségeink között, mint valami isten. Nagyon látványos, és igazi élvezetet nyújt arra a harminc-negyven másodpercre. Azt hiszem kijelenthetjük, hogy a Force Fury az igazi Force Unleashed érzet. Azonban a feltöltéshez kb. le kell kaszabolnunk 42.000 stormtrooper útközben. Tapasztalataim szerint annyi bónuszt nem ad, mint amennyire látványos.

 A másik szembetűnő változás a tapasztalati pont és a képességek rendszere. A második részben nem szintlépős rendszerrel találjuk szemben magunkat. A lekaszabolt ellenek után meghatározott számú tapasztalati pontot kapunk, mellyel később fejleszthetjük képességeinket. Az "Enter"-t lenyomva elérkezünk az említett menübe, ahol láthatjuk, mi mennyibe kerül. Az első tapasztalatok után úgy tűnik, gondosan meg kell választanunk, milyen módszerekkel szeretnénk kaszabolni a játék során. Én személy szerint elsőként a kardforgatást, valamint a villámlást fejlesztettem fel, majd a karddobást. Emellett még a Repulse-ra költöttem, valamint a Push-t is megtanultam kettes szintre. Ezek után nem jelentett gondot átgázolni 20-30 fős rohamosztagos csapatokon sem pillanatok alatt, valamint egy kardpárbajban is igen hamar érvényesíteni tudtam az álláspontomat. Ebben sokat segít a bal klikk+Space kombó, amivel igen gyorsan és látványosan tizedelhetjük a nekünk támadó sith-eket.

További szembetűnő változás a holocron-ok terén történt. Szemben az előző résszel, ahol két különböző fajtával találkozhattunk (jedi és sith), itt teljesen megváltoztatták a rendszert. A kék színűek felvételével maximális erőpontjaink számát növelhetjük, a zöld pedig életünket hosszabbítja meg. Természetesen most is találhatunk kristályokat fénykardunkhoz, ám itt nincs külön power, illetve color kristály. Mindegyik meghatározott színnel és bónusszal bír, melyeket kedvünkre kombinálhatunk. Mindegyikből kettőt találhatunk maximum. A sárga holocron-ok extra tapasztalati ponthoz juttatnak.

Maga a játékmenet elég egyszerűre sikeredett, főleg az előző játékhoz képest: az ellenfelek sem olyan szívósak és meghalni is nagyon nehéz (kivéve a bugokat, főleg az utolsó pályán). Minden a szánkba van rágva, a játék mindig megmondja, mit kell csinálnunk, A pontból B-be megyünk. Így sokkal szélesebb réteghez ér el a játék, persze a könnyű játékmenet szintén nagyobb sikerélményt jelent a sorozattal most ismerkedőknek. Őszintén szólva a rengeteg konzolság ellenére a PC verzió mérföldekkel jobbra sikeredett, mint elődje.

Még optimalizálásról is beszélhetünk, egy Acer 5738ZG laptopon játszva a játékot 1280*720 felbontásban, medium beállításokkal nem akadt meg a kaland. Hozzá kell tegyem, ismét az utolsó pályát előhozva (persze spoiler-mentesen) eléggé „bebugzott” minden.

Például a mentést elfelejthettem, hiába nyomkodtam a Save game gombot, a játék kiröhögött és nem mentett semmit. Csak az Autosave működött, de az is csak úgy-ahogy. Az utolsó animációkban már a hang is szétesett,  ráférne egy patch a játékra (az egér is sokszor leállt).Apropó animáció.

 Az átvezető videók ismét zseniálisak és a karakterek nagyon jól megvannak rajzolva. Az Erőt használva nincs különbség  az első játékhoz képest (más menü,ikon, esetleg billentyű kombó). Megkell hagyni, továbbra is látvány ahogy összeroppantunk alavmit, vagy villámokat szórunk a végelenszámú stormtrooperekre, a fénykardozás pedig az ismerős zizegő, búgó hanggal megunhatatlan.

Az ellenfelek nagyon idegesítőek, főleg a Boss-ok és a robotok. De nem okoznak túl nagy fáradtságot, inkább arrakell figyelni, hogy mikor mit nyomjunk le. Talán ez a legidegesítőbb az egész játékban. Szemben az első résszel, ahol jól látható módon szemléltette a jték, mit nyomogassunk, itt néha másodpercekbe telt megtalálni a kis fekete négyzetet, ami random tűnik fel a képernyőn.

A hangulat viszont ismét nagyon jó, ismerős dallamok hangzanakfel. John Williams „Erő témájától” még midnig kiráz a hideg.

A hangok jók: minden akkor és úgy szól, ahogy kell, a szinkronnal egyetemben.

A történet viszont elég rövid és kiszámítható. Kétféle befejezés lehetséges, ami az utolsó utáni pillanatban dől el,  mégpedig úgy, hogy a light side vagy a dark side gomb érvényesül-e. „Zseniális”.

Minden hibája ellenére a játék magával ragadott,beszippantott és beleéltem magam a történetbe. Még midnig lebilincselő az atmoszféra, ami körülveszi és összefogja a játékot.

Az elején megfogalmazott kérdésre a válasz: Igen az Erő velünk van. (bár a térErő elég gyenge), tehát lenne mit javítani, de mindenképpen kellemes csalódás volt a játék, és azt hiszem még kifogom játszani.

Zárás képpen álljon itt a hivatalos gépigény és jó játékot kívánok mindenkinek érdemes kipróbálni.

Minimum:

  • Processzor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz vagy AMD Athlon X2 5200+
  • Memória: 2 GB RAM
  • Videokártya: 256 MB Videómemória Shader 3.0 támogatással - ATI Radeon HD 2600 / NVIDIA GeForce 8600 GT
  • Szabad hely: 10GB + 1GB a lapozófájlnak
  • Operációs rendszer: Windows XP SP3, Windows Vista SP2, vagy Windows 7
  • Hang: 100% DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya
  • DirectX: DirectX 9.0c (2009 március)

Az ajánlott rendszerkövetelmény ezekkel egészül ki:

  • Processzor: Intel Core 2 Duo 2.8 GHz vagy AMD Athlon X2 6000+
  • Videokártya: 256 MB Videoómemória Shader 3.0 támogatással - ATI Radeon HD 4800 / NVIDIA GeForce GTX 260