Retro játékfejlesztő-kurzus az SZTE-n
Mario, Prince of Persia, Earthworm Jim - a kétdimenziós játékok legnagyobb klasszikusaihoz hasonló számítógépes játékokat fejlesztenek az Szegedi Tudományegyetem hallgatói. Az SZTE TTIK Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszék által meghirdetett kurzuson bárkinek lehetősége van olyan számítógépes játékot alkotni, amellyel gyerekkorában ütötte el az időt. A kurzus felvételéhez nincs szükség játékfejlesztői előismeretekre, az objektum orientált szemléletmód viszont elvárás.
Az SZTE TTIK informatikus BSC képzés jelenlegi és volt hallgatóit tömöríti az a Facebook csoport, amelyben Biró Bálint, az Epam fejlesztője feldobott egy ötletet: online videós tananyagot készítene a 2D játékfejlesztéshez Unity-ben. Az ötletet Varga László és Nagy Antal, az SZTE TTIK Természettudományi és Informatikai Kar Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszékének adjunktusai gondolták tovább, így hirdették meg kurzusként az egyetemen. Az óra hatalmas népszerűségnek örvend – az idei szemeszterben ötszörös volt a túljelentkezés.
„A Unity egy videojáték-motor, segítségével két-és háromdimenziós videojátékokat lehet fejleszteni. Egyre népszerűbb a felhasználása az iparban, ezért az érdeklődés is a hallgatók irányából, hiszen ezzel még piacképesebb tudásra tehetnek szert” – magyarázta Varga László.
A kurzus elméleti és gyakorlati órákból áll. A hallgatók az alapoktól sajátíthatják el a játékfejlesztés lépéseit. A feladat során kreativitásukat is kibontakoztathatják, hiszen mindenki olyan játékot tervez, amilyet szeretne. Az előző szemeszterben készült már logikai, lövöldözős, kártyajáték, és volt, aki klasszikusokat gondolt újra.
„Kiben ne keltene nosztalgikus érzéseket a Mario vagy az Earthworm Jim? A hallgatóknak régi álmuk válhat valóra, hiszen olyan játékokat alkothatnak, amelyekkel gyerekként ütötték el az időt. Az órán olyan koncepciót tanulhatnak meg, amelyet bármilyen másik kétdimenziós játéktípus fejlesztéséhez felhasználhatnak” – magyarázta a kurzus ötletgazdája, Biró Bálint. Hozzátette: Magyarországon a játékfejlesztés egyelőre gyerekcipőben jár, ezért fontos a kreatív és okos egyetemistákat ösztönözni.