Erősödik a PC-s játékipar
A legfrissebb felmérésel szerint a PC-s ipar összesen 19%-kal növekedett az elmúlt egy évben, amit leginkább a digitális terjesztésnek köszönhetünk. A PC Gaming Alliance (a PC-s játékpiac megmentésére alakult egyesület, melyből sorra lépnek ki a tagok) legfrissebb jelentése szerint a PC-s játékvilág nem hogy nem haldoklik, de épp ellenkezőleg, nő mint a bolondgomba.
A PCGA Kínában, Koreában, az Egyesült Királyságban, az USA-ban és Németországban is végzett kutatásokat, melynek összesített eredményeként egy 19%-os gazdasági növekedést számított az elmúlt egy évben. Sőt mi több, a felmérésekért felelős DFC egyik felsorolt területen sem mutatott visszaesést. Matt Ployhar, a PCGA elnöke persze tudja a választ:
"A PC-s piac határozottan visszakerült a reflektorfénybe. Hatalmas játékkiadó vállalatok érdeklődnek a PC-s játékpiac leggyorsabban növekvő oldala, a digitális disztribúció iránt, és tisztán látható, hogy a PC-s játékpiac 2010-es teljesítménye óriási összegek hömpölygését eredményezte."
E téren messze a Valve a legdurvább szereplő: 30 millió vásárlóval tart kapcsolatot (a korábban említett digitzális terjesztés egyik zászlóshajója is hozzájuk tartozik, a Steam). Ilyen számokkal nehéz vitatkozni,el kell fogadni, hogy a PC-s játékpiac nem haldoklik.