DotA2 - Icefrog és a Source engine
Egy egyszerű map addonnak készült, aztán kiderült, hogy lényegében ez a fanmade map tartja olyan magasan az érdeklődést a War3 iránt. Icefrogra, mint egyedüli alkotóra lecsapott a Valve, és felkínálták neki a Source engine-t teljes supporttal, így egy igazán látványos második rész kreálására nyílt lehetősége.
Nem csoda, hogy Icefrog kapva kapott az alkalmon, és immár főállásban dolgozik a DotA2-n, viszont ahogy várható volt az első rész sem merült feledésbe. Sok újdonság még nem szivárogott ki, noha a fejlesztés már régóta tart. Volt azonban egy nyílt kérdez-felelek magával Icefroggal, ahol érdekes dolgok kerültek napvilágra.
Az már ismeretes, hogy valamiféle mentor rendszer lesz kialakítva, de hogy pontosan miként is fog ez alakulni egyelőre nem tudni biztosan. Valamiféle rangsoroló rendszert, voice chat opciót vizionálnak a játékhoz, de hogy mennyire nyúlhat bele a játékunkba a mentor (teszem azt átveheti-e az irányítást) az még nincs eldöntve.
Lehetőség lesz reconnectre, sőt, ha mennünk kell, invitálhatunk egy ismerőst hasonló skillbesorolással mint a miénk a játékba, és máris nyugodt szívvel hagyhatjuk el a pályát. De a közösség is kisegíthet, honor pontokat szerezhetnek, ha becsatlakoznak egy missing player-es játékba.
A lag hátrányait rögtön a fejlesztés elején próbálták minimalizálni, amit speciális regionális szerverekkel szándékoznak megoldani, viszont a tesztelés majd kideríti, mennyire működik jól a törekvés. Jelen állás szerint azt tartják a rendszerről, hogy a legkisebb pinget biztosítja bárhonnan is játsszunk.
A hardver követelmények egyelőre nem tisztázottak, de a kicsinosított Source engine a tervek szerint a netkávézókban felelhető gépeken is zökkenőmentesen fut majd. (Tehát semmi horribilis kritérium nem várható.) A skálázhatóságából adódóan azonban nem kell majd sajnálnunk, hogy a legjobb háttér sincs kihasználva.
Ha kiesne valaki, akkor a csapattársak eldönthetik, hogy visszaküldik-e a kiesett játékos karakterét, vagy átadják az MI-nek az irányítását. Természetesen lesz Training mód, ahol gyakorolhatunk pusztán gépi ellenfelek ellen.
Készül az új replay rendszer, amelyben már lehet előre hátra tekerni, nem kell végignézni az egész meccset, könnyen találhatunk magunknak néznivalót is, bármilyen éppen aktuális küzdelembe bele lehet kukkantani, online közösségi rendszeren keresztül követhetjük barátainkat, figyelhetjük őket, sőt ha kiesik valaki onnan akár be is szállhatunk segítségképp. Megnézhetjük kedvenc klánunk éppen mit csinál, milyen meccset játszik, tanulhatunk tőlük, vagy kiválaszthatunk egy hero-t és egy skill levelt, és máris talál nekünk valami figyelemreméltót.
Sok tehát az újdonság a DotA közösségének, viszont más Steam rendszerű közösségi játékban már ismert a community management. Ez azonban nem jelenti azt, hogy némi innovatív ötlettel megspékelve ne lenne megfelelő újdonság, noha még korántsem tartunk a hajrában. Sok minden változhat, és új dolgok is születhetnek, amíg a béta verzió egyáltalán megjelenik. Abban azonban mindenképp bizakodhatunk, hogy Icefrog neve megfelelő garancia arra, hogy autentikus DotA játékot kapjunk, mely adekvát módon kiegyensúlyozottan a versenyekre és az élvezetre lesz kihegyezve.
Nem meglepő, hogy a Blizzard is magáénak érzi a DotA-t, mivel WAR3 modként vonult be a köztudatba, így ők is bejelentettek egy DotA2-t természetesen a jelenlegi húzónevük, a Starcraft2 zászlaja alatt. Előrelátható tehát, hogy kiélezett versenynek nézünk majd elébe, az azonban mindenképpen latba vetendő tényező, hogy a DotA eredeti fejlesztője a Valve legénységét erősíti.