A PlayStation®4 eladások meghaladták a 40 millió példányszámot világszerte
A Sony Interactive Entertainment (SIE) bejelentette, hogy több mint 40 millió* PlayStation®4 (PS4™) gépet adtak el világszinten, 2016. május 22-ig, így továbbra is ez a leggyorsabban fogyó konzol a PlayStation® történetében. A SIE Worldwide Studios (SIE WWS), valamint más szoftverfejlesztő és videojáték kiadók PS4 szoftverei több mint 270.9 millió** példányban keltek el világszerte 2016. május 22-ig, a dobozos és a PlayStation®Store digitális eladásait összegezve .
„Rendkívül hálásak vagyunk a PlayStation rajongóinak és támogatóinak, nélkülük nem sikerülhetett volna ilyen rövid idő alatt ekkora sikereket elérnünk” - mondta Andrew House, a Sony Interactive Entertainment elnöke és globális vezérigazgatója. „Minden erőnkkel arra törekszünk, hogy játékosaink a jövőben is kivételes élményekkel gazdagodjanak, ha a mi platformunkat választják. A példátlan mennyiségű és minőségű játéknak, az innovatív hardver és hálózati szolgáltatásoknak, valamint a PlayStation VR megjelenésének köszönhetően számítunk arra, hogy az elkövetkező év legalább olyan sikeres lesz, mint az ezt megelőzőek.”
A mindenki által régóta várt Uncharted 4: A Thief’s End (SIE WWS) - világszerte rekordot jelentő - több mint 2,7 millió példányban kelt el mindössze egy hét leforgása alatt. A PS4 szoftver portfóliója olyan nagyszerű játékokkal gyarapodik a közeljövőben mint a Final Fantasy XV (Square Enix), Mass Effect Andromeda (Electronic Arts), Tekken 7 (Bandai Namco), Gran Turismo SPORT, Horizon Zero Dawn és The Last Guardian (SIE WWS). A független játékfejlesztők olyan innovatív címekkel készülnek a PS4 platform játékosai számára, mint a Boundless (Wonderstruck), Hellblade (Ninja Theory) és Pyre (Supergiant Games).***
A SIE továbbra is azon dolgozik, hogy még változatosabb legyen a PS4 világa és olyan magas szintű szórakoztatást nyújtson, ami csak PlayStation konzolon lehetséges.
A PS4 rendszer jelenleg 124 országban**** érhető el világszerte.
* A kiskereskedelmi eladási számadatok a SIE becsült értékei. A Japán eladási piac számadatai 2014/02/22 – 2016/05/22 között, az észak-amerikai 2013/11/15 – 2016/05/21 között, az európai és latin-amerikai 2013/11/29 – 2016/05/21 között, valamint az ázsiai eladási adatok 2013/12/17 – 2016/05/22 között értendőek
** A kiskereskedelmi eladási számadatok a SIE becsült értékei. A Japán eladási piac számadatai 2014/02/22 – 2016/05/22 között, az észak-amerikai 2013/11/15 – 2016/05/21 között, az európai és latin-amerikai 2013/11/29 – 2016/05/21 között, valamint az ázsiai eladási adatok 2013/12/17 – 2016/05/22 között értendőek A kiegészítő termékek eladási adatait nem tartalmazzák.
*** Az elérhető játékok listája régiónként eltérő lehet.
**** 2016. április 19-i adatok alapján.