A Guild Wars 2 harcrendszere forradalmi lesz az MMO-k világában
Az ArenaNet tervezője, Jon Peters már beszélt a Guild Wars 2 harcrendszeréről, konkrétan arról, hogy a Guild Wars 2-ben azt tervezi, hogy kimaradnak a hagyományos MMO "szerepek" a sebző, a tank és a gyógyító. Elmondja, hogy a harci szerepek "szentháromsága" nem lesz része a Guild Wars 2-nek, mondván: "őszintén szólva, építettünk egy harci rendszer, ami ezt nem teszi lehetővé."
Peters megosztotta gondolatait a Guild Wars 2 harcrendszerérőlaz ArenaNet blogján. A tipikus MMO-ban osztályok, szakmák vannak. Mindegyiknek megvan a saját játék-stílusa, de nem sorolható bele egy átlagos DPS, tank vagy gyógyító szerepébe. Minden szakma képes lesz mindent csinálni legalább kis mértékben. Peters elmagyarázta: "Mindenkinek van egy külön helye a skillbaron, ahova a gyógyító skillt kell tennie. Ezek nagyban különböznek, és ez érzékeny része a Guild Wars 2 karakteralkotási folyamatának, de végső soron ez a leginkább hatékony és megbízható módja annak, hogy bárki képes legyen jól teljesíteni a harcokban. Miért tesszük ezt? Mert úgy gondoljuk, ezzel egy sokkal érdekesebb módon kreálhatunk hosszú csatákat az egyéni játékosoknak és csoportoknak, miközben saját magukra és környezetükre koncentrálnak. "
Ez kiterjed az újraélesztésre is. "A 1. szinttől kezdve, bárki képes lesz bárkit újraéleszteni. Ez azt jelenti, hogy a játékosoknak nem kell hagyatkozniuk egy-egy szakmára, ha valakit megölnek a csapatukban. "
Van néhány más fontos különbség a Guild Wars 2 és más MMO-k harci rendszere között. Az egyik a szövetségesek megcélzásának hiánya. Általában elvárható, hogy képes legyél megcélozni gyógyító varázslattal társaidat olyan módon, hogy rájuk kattintasz. A Guild Wars 2-ben a baráti képességekkel már célozni is kell (tehát nem lesz csak elnyomom a varázslatot és aztán jön is a gyógyítás). "Mindent pozícionálással, területre célzással, vagy más hagyományos módszerekkel kell megtenni."
"Ahelyett, hogy az életerőcsíkokat bámulnák, azt akarom, hogy figyeljenek a szövetségeseikre a terepen."
A játékos pozícionálása fontos szerepet játszik a harcokban, de a játékos mobilitása még fontosabb. Ki lehet térni a nyilak elől, egy gomb kétszeri lenyomásával arréb lehet gördülni, és varázslatokat is lehet használni mozgás közben. Peters azt mondja, az ArenaNet célja, hogy "olyan harci rendszert hozzon létre, amely több, mint egy First Person Shooter, ahol fedezékek vannak és egyéb realisztikus harci technikák lehetnek hasznosak."
"Az FPS-ekben különböző fegyverek lehetnek, a mesterlövész puskától kezdve a rakétavetőkig a géppuskákig és a sörétesig. Senki sem gondolja úgy, hogy ezek egyformák, mindegyik képest sebezni az ellenfeleket. Miért kellene egy MMO-nak másmilyennek lennie?? "