25 óra játékidőt ígérnek Arkham City-ben
Sefton Hill, a játék rendezője szerint a Batman: Arkham City közel 25 óra játékidőt biztosít majd a játékosoknak csak a sztorit követve, valamint nagyjából 15 órányi időtöltésre ad lehetőséget a mellékes küldetések teljesítésével. Bár korábban azt lehetett olvasni, hogy a fő sztori közel 8-10 óra alatt teljesíthető, így lehet, hogy a 25 óra magában foglalja a mellékes feladatokat is.
Akárhogyan is, 2009 egyik legsikeresebb játékának folytatása az idei E3 egyik legfelkapottab címe, Hill pedig egy hosszabb interjóban elárulta, mit várhatunk a játéktól:
Ahhoz, hogy izgalmas, sikeres akció és kalandjátékot készítsünk, meg kell találnunk a finom egyensúlyt a kritikus elemek között, melyek így kiegészítik és erősítik egymást. Emelett szükség van egy magával ragadó sztorira is mely jól kidolgozott karaktereket vonultat fel egy gyönyörűen megalkotott világban. Mindezt egy új és élvezetes játékmenetre kell ráhelyezni.
A Batman: Arkham City kapcsán két fő elvet követtünk: mindent, amit készítünk szórakoztató kell, hogy legyen, ugyanakkor követnie kell a Batman univerzum világát. Ahhoz, hogy valami olyat alkoss, amit az emberek szenvedéllyel és odaadással játszanak, nem azt kell megpróbálnod kitalálni, mit szeretnének. Egy olyan játékot kell alkotni, amivel te magad is szívesen játszol, hiszen a saját ötleteid sokkal jobban inspirálnak, mint légből kapott ötletek.
A tervezés során mindig igyekszünk rugalmasak maradni. Attól függően, hogy épp melyik részét készítjük a játéknak, különböző csapattal és módszerekkel dolgozunk. Másképp dolgozunk, ha pályák, boss-ok, a sztori vagy a játék magjának készítése jön szóba.
Sokszor akár napokig is elidőzünk rajta, mire minden összeáll, amit később akár többször is megmutatunk különböző embereknek, majd ha valamit változtatni kell, újrakezdődik a folyamat.
Természetesen a fejlesztőknek is roppant nehéz munkája van, hiszen el kell érniük, hogy a játékos ne unjon rá a játékra. Mivel szinte azonnal kapunk visszajelzéseket ezzel kapcsolatban, könnyedén változtathatunk az esetleges hibákon. Plusz ki tudjuk használni a tényt, hogy olyasmiket is megtehetünk, amit más médiumokban nem lehet kivitelezni.
Erre talán a legjobb példa a Batman: Arkham City-ben található mellékküldetések. Nagyjából 15 órányi mellékszál található a játékban, és teljes mérétkben a játékosra van bízva mikor, hogyan akarja teljesíteni ezeket.
A teljes struktúrát tekintve a játék sokkal inkább egy televíziós sorozatra hasonlít, mint egy filmre. A sztori kidolgozása komoly feladatot jelent, mint az is, hogy jó időben, jó helyeken a megfelelő jelenetekkel kapcsoljuk össze az egyes részeket. Továbbá biztosítani kell azt is, hogy a játékos bármikor abbahagyhassa, ileltve folytathassa a játékot anélkül, hogy elfelejtené az addigi történetet.
A 25 órás fő játékmenet alatt pedig biztosítani kell, hogy a játékosok új eszközökhöz és képességekhez jussanak, ezzel ébren tartva az érdeklődést, valamint folyamatosan bővítve a lehetőségeiket. Ehhez nem elég a karakterek és a sztori fejlődése.
Ennek biztosításának egyik legfontosabb eleme a karakter képességeinek teljes elsajátítása. Figyelni kell arra, hogy ne legyen túlzottan jól ellátva a játékos az indulástól kezdve, hanem a tanulás útján szerezze meg az újabb fejlesztéseket. Ennek kidolgozásával hónapokat töltöttünk.
További információkra várhatóan az E3-ig várnunk kell. A játék októberben jelenik meg.