Friss
Tony Hawk's Pro Skater 2
Ismételten deszkára fel! A nagy 
elöd mélto folytatása, kissé jobb kivitelben. Röviden ennyi jellemzi a játékot, 
és az a felejthetetlen hangulat, ami megfogja az embert.
 Elöször a saját gondolataimat vetném a virtuális lapra: mivel honapokat vártam a 
játékra, ezért a CD kézbevétele után még frissében belöktem a meghajtoba, az 
installt követöen pedig azonnal belevetettem magam a játékba. Megjelennik a 
kiado, az Activision animja, majd a két készitöé, a Neversofté (állat zenével) 
és a Gray Matteré (manapság a Wolf III foglalta le öket). És jött az intro. 
Micsoda intro. Az átlag játék introját egyszer megnézem, és a következö 
alkalommal lenyomom, mert már nem érdekel. De ezt?! Mindig végignézem, és nagyra 
tátom a számat (na nem azért, mielött még valaki rosszra gondolna). Hogy a 
francba csinálják? Egy jo pont az intronak. Jön a menü. Kissé bonyolultra 
sikerült, mert teszem azt, megint meg akarom nézni az introt, mert annyira 
tetszett, akkor be az Optionsbe, a Moviesba majd a Cinematicsba. Igazán jobb 
helyre is rakhatták volna. Mivel kezdö játékos voltam, ezért elöször az 
irányitást sajátitottam el, ami elsöre kissé bonyolultnak tünt, de teljesen 
logikusan van felépitve. Akkor ezt el is mondom: a nyilakkal lehet kanyarodni, a 
trükkök tipusát megadni, a levegöben pörögni és esetenként egyensulyozni (föleg 
a Manualoknál, de nagy ugrások közben is). A numerikus gombok tartoznak még az 
irányitáshoz. A 2-es gomb lenyomásával a deszkás jobban összehuzza magát (ugy 
néz ki, mint akinek már nagyon ki kéne mennie budira), ezáltal gyorsabb lesz, és 
a gomb elengedésével ugrik. A 4-es gombbal a különféle flipeket tudjuk életre 
kelteni, a 6-os gomb a grabre (megfogja a deszkát) jo, a 8-as pedig a különféle 
slideokra (csuszkálás pl: korláton) megfelelö gomb. A figurák tipusait a 
nyilakkal lehet elöcsalni rejtekükböl. Tehát mondjuk egy kickflip a következö 
modon hajthatovégre: elég a sik terep, nem kell félcsöbe menni. A numerikus 
billentyük közül a 2-est és a 4-est kell lenyomni, iránynak pedig a balrát. Ha 
ez megvan, engedd el a gombokat, de föleg a 2-esröl szállj le. Kész a kickflip. 
Ha a balra gombot nem engeded el, akkor balra fordul, ami földön 180°-ig, 
kidobon 360°-540°-ig, félcsöben 720°-ig mehet. Ez függ az irányitott deszkástol, 
és hogy idöben kezdödik-e a forgás. Lehet kombinálni, mondjuk kickflip+nose 
manual, ehhez gyorsnak kell lenni, ennyi az egész. A spéci trükköknek egy 
billentyükombinácioja van, ezt meg kell jegyezni. Mellesleg, ha valakinek nem 
tetszik az irányitás vagy a trükkök elöhivását akarja átállitani, bátran 
turkáljon az Options menüben. Az irányitás elsajátitásával meg poénbol 
kiválasztottam a Create Skater menüpontot, kivácsiságbol. Na, itt aztán van 
minden, mint a bucsuban. Az állitási lehetöségek: név, suly, fejforma, és 
ruházat. Hozzáteszem, hogy egy ruhanagyker veszett el a progiban, van egy csomo 
cucc és mindez tetszölegesen szinezhetö. De a szinezés nem stimmel valahogy. 
Sajnos elöre beállitott szinekkel lehet csak dolgozni, szoval a Milka fanoknak 
és divatcsajoknak le kell mondaniuk a szép halványlila és bugyirozsaszin 
árnyalatokrol, mert olyan itt nincs. Másik gond, hogy a polo szinezése közben 
néha (nekem mondhatni mindig) megakadt a képen vagy az ujj, vagy a törzs szine, 
amit ugyan lehetett még állitani, de az eredményt csak a "karakterlapon" 
csodálhattam meg. És miért pont karakterlap? A figura legyártásánál adott néhány 
ingyenpont, amit a különbözö tulajdonságokra oszthatunk szét. Ezek közt 
megtalálhato: Air, Hang Time, Spin, Ollie, Speed, Lip Bal, Rail Bal, Manual (az 
én forditásaimmal nem biztos, hogy megbékülnétek, ezért irom angolul). Ezenfelül 
be lehet sorolni a figurát még Street (utcai) vagy Vert (hogymondjam, talán 
rámpa) kategoriába. Ez szerintem csak formalitás, mert ugyanolyan jo mindenki a 
félcsöben, mint a korláton vagy kidobon, legfeljebb a speciális mozgások 
különböznek. Akkor kész vagyok. Jöhet az elsö pálya. Kezdés elött mindig 
megjelenik egy ablak, ami 10 "küldetést" és a teljesitésért kaphato pénzösszeget 
tartalmazza. Ezekböl az elsö 3 egy bizonyos pontszám teljesitéséért ad pénzt, 
utána még 6 küldetés (4 pályánként különbözö, 2 pedig mindehol ugyanaz, ezek a 
Collect The S-K-A-T-E és a Find The Secret Tape), és a 10. az elöbbiek kivétel 
nélküli teljesitéséért és a pályán találhato összes bankjegy összegyüjtéséért ad 
dollárt. Ezeken a pályákon általában vannak "nehezitö" körülmények, például 
megkergült iskolagondnok elektromos autoval ámokfut a második pályán, részeg 
taxisok New Yorkban, vak buszvezetö Philadelphiában. Vannak azonban pályák, ahol 
versenyezhetünk a nagyokkal. Ezeken 3 futam van személyenként, minden futamot 
értékel egy zsüri, és a két legjobb futam pontszámának az összege adja a 
végleges pontszámot. Itt a dobogos helyekért adnak pénzt. Itt olyan 95-ös 
pontszámokkal lehet az ember tuti elsö (esetenként a 91 is elég). A rendes 
pályákon 2 perc, a versenyeken 1 perc áll rendelkezésre. A megnyert pénzt el 
lehet (és el is kell) költeni, mégpedig a feljebb emlitett tulajdonságok 
növelésére, trükkök feloldására, jobb deszka vételére és spéci mozgások 
megvételére. A menüben még találtok Single Mission, Free Skate, Multiplayer és 
hasonlo dolgokat. A Single Missionben egy általad kiválasztott deszkással és 
pályán 2 perces idölimittel mehetsz, ajánlott azoknak, akik nem találják meg azt 
a helyet, ahol sok pontot lehet gyüjteni. A Free Skateben idökorlát nélkül lehet 
nyomni, ajánlott kezdöknek az irányitás elsajátitásához vagy uj trükk 
begyakorlásához. A Multiplayer elég egyértelmü, de a netes játékon kivül lehet 2 
embernek 1 gépen nyomni. Ilyen már rég volt. Az a lényege, hogy egy tetszöleges 
pályán tetszöleges deszkással 10 másodperc alatt egy ugrásbol vagy kombináciobol 
ki tud több pontot összeszedni. Az idö kevésnek tünik, de oda rak le a gép, 
ahonnan a pontokat el kell érni, pl: egy korláthoz. Ez nem jelenti azt hogy csak 
ott lehet ugrani, de a rövididö és a lehatárolt tér (értsd: nem az egész pálya 
nyilik meg, hanem néhány létezö átjárot lezárnak) miatt jobbat nem nagyon 
találni. Jöjjön az általános mondando: a játékhoz nem kell erömü, de egy 3D 
kártya erösen javallott. A grafika nagyobb felbontásban türhetö, nem tul szép, 
de nem is ronda (ez jo kör volt). És mint minden leirásban lennie kell, most 
következzenek a hangok, zenék. Ezeket nem véletlenül hagytam utoljára. Azt kell 
mondanom (és más is azt mondja), hogy a piacon lévö legjobb hanganyag ide lett 
beépitve. A zenék felülmulhatatlanok, olyan elöadoktol, mint a Papa Roach, 
Anthrax & Chuck D, Powerman 5000, stb. Nekem nagyon bejönnek. A terepzajok 
hasonloan jok, a kerekek hangja talajtipusonként változik, az esések közbeni 
nyögdécselés mintha eredeti lenne. Egyedül az szurta s szemem és a fülem, hogy 
ha a félcsö szélén nem ugrunk el, csak a levegöben, a semmitöl alátámasztva, 
akkor is van az a pattano hang és valami csoda folytán az deszkás is 
elrugaszkodik. De ez tényleg csak aproság, még talán a kissé bonyolult menü 
irhato a játék rovására. Mindent összevetve ez egy nagyszerü program, király 
zenével és hangulattal. Ajánlom mindenkinek!

