Nexus - The Jupiter Incident
Réges, régen egy messzi-messzi galaxisban...
... gondolhatnátok, hogy most egy Star wars filmrol, játékról
következik valami bemutató-féle élménybeszámoló. De nem! Én most egy
másik régi ismerosrol, a magyar készítésu Imperium Galactica 2
folytatásáról írnék.
A sokak által kedvelt eloddel órákig képes voltam
játszani, lenyugözött részletessége, története, hangulata. Várható
volt, hogy a nagy népszeruségnek örvendo játéknak elobb vagy utóbb
készül egy harmadik része is. A fejlesztés el is kezdodött, de mióta a
játékgyártás legfobb meghatározója a pénz, és a kiadó ebbol a
nyersanyagból épp kifogyóban volt, a program hamarosan a
"felfüggesztett" polcra került.
A rengeteg név-, és kiadó/fejlesztováltáson
átesett játék a kiadás dátumára történetben, és játékmenetben teljesen
átalakult. Nincs diplomácia, építkezés, se kereskedelem. Van viszont
egy teljesen lineáris sztori és egy gyönyöru grafika. (Röviden úgy is
fogalmazhatnám, hogy alig van választási lehetoséged, általában csak
egy megoldása van minden egyes küldetésnek.)
Most írhatnék a szép grafikai kidolgozottságról,
hanghatásokról, és így tovább. Rendhagyó módon ettol most eltérnék, és
inkább felsorolnám a Nexus univerzumában töltött legmeghatározóbb
élményeimet.
Sajnos az utóbbi idoben egyre kevesebb idom jut
mindenféle játékprogramok tesztelésére. (Többek között ezért nem tudok
írni semmiféle bemutatót egy új játékról sem.) Nagy nehezen azért
sikerült egy kis idot szentelnem a Nexusra. Elsosorban a kíváncsiság
hajtott, hogy mit sikerült kihozni az "IG2 utódja" néven emlegetett
játékból. Már nagyon vártam, hogy végre játszhassak egy sci-fi
urstratégiával, menedzselhessem birodalmam életét, háborúzhassak
különbözo fajokkal, szövetségségeket köthessek, hamarabb fejlesszek ki
fegyvereket még mielott a másik nép feltalálja, stb. El kell mondanom,
hogy a Nexusban az elobb említett játékmódokra NINCS lehetoség. :-(
Igaz ugyan, hallottam már híreket a játék megjelenése elott, hogy ilyen
nem lesz, de azért mégis reménykedtem. Az elso traumán túlesve, eloször
az érdekes, prögos sztorira lettem figyelmes. Ahogy a két kapitány
vitatkozik egymással - teljesen életszeru jelenet, vagy mikor a
felfedezohajó egy aszteroidára kiküldve, recsego rádióadásokból tudtam
meg, hogy épp mi történik odalent. Nekem egybol az Alien VS Predator
játék titokzatosságára emlékeztetett.
A lelkesedésem akkor hagyott alább, mikor
elkezdodtek a hosszú - szerintem kissé unalmas - urcsaták. Mivel nincs
(vagy csak mi nem találtuk meg) idogyorsítás, akár 10-20 perces is
lehet egy urcsata. Valahogy a Homeworld 2 csatái nekem rövidebbnek és
akciódúsabbnak hatott. A küldetések egy ido után kezdenek unalmassá,
egyhangúvá válni. Mentsük meg ezt, védjük meg azt. Néha elég
kiszámítható a történet.
A játék multiplayer részét nem volt lehetoségem kipróbálni, ezért errol a részrol nem tudok nyilatkozni.
Még egy jó pont, hogy a Nexus magyar nyelven is megjelent, így sokkal
élvezetesebb a játék azok számára is, akik nem rendelkeznek perfekt
angol tudással.Zárszóként annyit szeretnék, hogy egy remek játékot kapunk a pénzünkért, de én kicsit többre számítottam.