Friss
Neverwinter Nights
Ujra itt, ujra velem az Erö. Aki olvasta a 101es szobában a
legutobbi irásom azt tudta hogy egyszer ennek a cikknek is el kell
jönnie (legfeljebb nem gondolta hogy ilyen hamar). Nem most játszottam
elöször ezzel a gaméval csak akkor vhogy nem akarodzott rola cikket
irnom de a sors ujra „összehozott" vele és most már cikk is lesz
belöle. Ennyit a rizsábol lássuk a medvét vagy stilusosan a tél nélküli
éjszakákat (ez ám a szabadforditás). Nekem elég jo „rálátásom" van a
játékra mivel szerepjátékozom és ismerem a D&D 3. szabálykönyvét.
Arrol hogy mennyire sikerült a szabályrendszert átültetni majd késöbb a
cikk folyamán még emlitést teszek. Aki nem ismerné a D&D-t annak
annyit hogy mindennek az alapja a 20 oldalu kocka és annak a dobálása.
Elöször talán magát a menüt emliteném meg (na ezt
korábban nem szoktam). Lényegre törö minden fontosat megtalálunk benne.
A nehézség beállitását külön megemliteném mert bizony ez azt is kiirja
hogy mit is jelent pontosan az adott nehézségi fok. Például hogy az
adott beállitásnál van-e "frendli fájör" vagy hogy a területre hato
varázslatok hatnak-e ránk és a csapatunkra (itt megemliteném az egyik
ujság iroját hogy ö meglepve tapasztalta hogy a legkönyebb fokozaton
nem hat a csapatunkra egy általunk megidézett területre hato sebzö
varázslat sem, ezzel nem akarom szidni mert ezt az ujságot elég sokat
olvasom). Következönek talán a zenét emliteném. Nem rosszak de
szerintem lehetett volna több is. A játék hangulatát a zene is
"támogatja" ezért szerencsére nem az a kategoria hogy agyonüti a remek
hangulatot. A grafikárol meg megintcsak annyit hogy annak ellenére hogy
ez már lassan 2 éves játék de az RPGk közt még azért szerintem megállja
a helyét. Azt 1 szoval se mondom hogy tökéletes de nem is rossz hogy
esetleg ö legyen a zene helyett a hangulat agyonütöje. Viszont most
mielött a karakteralkotás rejtelmeibe bevezetném olvasoim megemlitem
hogy az utvonal keresö logaritmussal viszont abszolut nem vagyok
elégedett. Akkor lássuk miként is kell karaktert alkotni. Elöször
karakterünk nemét kell meghatározni ami csak legfeljebb a multi modban
számit valamit. Ezután kell a faját meghatározni. Van arra lehetöség
hogy saját, uj fajt alkossunk de a modellje az emberé lesz. Ezután
választhatunk neki arcképet. Ugy gondolom nem rosszak a képek de azért
lehetett volna jobbakat és föképp többet alkotni, viszont lehetöség van
arra hogy saját arcképünket tegyük be. Ezután jön a legfontosabb a
karakter kasztjának a kiválasztása. Lehetünk varázslok, vándorok,
zsiványok, harcosok és még hosszan sorolhatnám. Ezután kiválaszthatjuk
hogy mely képzettségeit akarjuk növelni 0rol használhatobb szintre.
Mindig legfeljebb a szintünk+3 lehet 1 képzettség szintje. Ezután
választhatunk neki 1 vagy 2 képességet. Ez fajtol és kaszttol függö.
Ezután már nincs sok hátra csak a személyes finomitgatások. Ide
tartozik a külsö megalkotása, testalkat, tetoválások, hajviselet, test
és hajszin megalkotása. Ami még ebben az "ablakban" van az a karakter
háttértörténetének megalkotása. Ezt ugy gondolom, hogy csak az igazi
vérprofi szerepjátékosok bolygassák mert igazán jo háttértörténetet
irni az már szinte müvészet. Ezután még a nevet és a hangot kell
meghatározni. Ebböl határozottan kevés van és volt olyan hogy a
karakteremnek nem tudtam igazán hozzáillö hangot találni mert a hangok
elég végletesek voltak. De aki már bele akarja magát vetni az akcioba
az átugorhatja ezt a részt. A végére hagynám magának a
szabályrendszernek az elemzését. Ezt elég jol átültették bár a csapda
hatástalanitás képességre nálam vagy max 20ast vagy kritikus hibát
dobott csak. Aki nem tudná a modositatlan 20as automatikus siker a
modositatlan 1es meg kritikus hiba (pl.: csapda hatástalanitásnál elsül
a csapda). Amit még hiányoltam az a körökre osztott rendszer. Ezt csak
¼ részt lehet körökre osztottnak nevezni. Ugy gondolom hogy az általam
már korábban tesztelt Fallout harcrendszerét (még ha más "stílusú" is)
bele lehetett volna épiteni vagy akármilyen körökre osztást, nehogy már
nehézséget okozzon a kezdeményezés "kidobása" a gépnek. A szörnyekröl
csak annyit hogy lehet hogy már unalmasak de ez egy kötött világ
(D&D) és nem lehet azt csinálni hogy félig tesszük be a
szabályrendszert csak, mert itt csak a mindent vagy semmit létezik.
Amugy a végére hogy aki nem tudná ez a cég csinálta korábban a Baldurs
Gate-eket. Azért szerint ez egy egész kiválo RPG lett aminek folytatása
várható.