Grand Prix 4
"Michael Schumacher gewinnt!
Michael Schumacher ist Weltmeister!" Ez a mondat az utobbi években már háromszor
elhangzott (gyengébbek kedvéért 2000-ben, 2001-ben és 2002-ben), ezzel együtt
mondhatnám, hogy sajnos, mivel a Formula 1-ben immár a harmadik éve nem történt
semmi. Hála ennek a 2003-as évadnak és a számitogépes progiknak, hogy a rajongás
viszont nem csökkent.
Idén ugyebár beérett az uj generácio Raikonnen és Alonso személyében, igy
változatossá téve az évadot. A játékok terén pedig 2002-ben két csucsprogram
fej-fej melletti küzdelmének lehettünk tanui. Az egyik az EA Sports gondozásában
megjelent árkádosabb jellegü és aktuális autoverseny, a másik a Microprose által
kiadott, élethübb és ugyanolyan szép, ámbár a 2001-es évet feldolgozo játék.
Utobbi a már hiressé vált Grand Prix sorozat negyedik darabja, mely megkapta a
Geoff Crammond's elötagot. Lehet, hogy müveletlen vagyok, de én még nem
hallottam erröl az alakrol, igy nem értem, mért kellett az ö nevével felvértezni
a játékot (azoktol, akik erre a mondatomra megsértödnek rám, elnézést kérek,
hiszen Geoff biztos jo munkásember...ööö...programozo).
Akkor most beszéljünk egy kicsit a játékrol. Elsö inditás után a progi magátol beállitja a grafikát, melyet késöbb manuálisan át lehet állitani, valamint le lehet tesztelni (tesztnél egy vagon auto közé berak egy kanyarba, és vizsgálja az FPS-t, de nem azt a lövöldözöst). Elöször természetesen bejelentkezik a Microprose logo, majd pedig az intro. A menü (és nagyjábol az egész játék) ugyanolyan, mint a GP3-ban, csak szebben kidolgozott minden. A legnagyobb ujitást a GPaedia részben fedeztem fel, melyben egy Minardis uriember mesél nekünk a Formula 1 tudnivaloirol. Sok hasznosat azok tudhatnak meg, akik tudnak angolul, bár le is van irva, amit mond, szoval ugy könnyebb. A többi menüpont mit sem változott tartalmilag, csak az uj vagy régi-uj versenyzök és az indianapolisi pálya ismeretlen még. Most is választhato gyorsverseny, versenyhétvége, karrier mod (ami nem tul kidolgozott, hiszen csak azt jelenti, hogy sorban végigversenyzed az összes pályát, különben semmi extra nincs hozzá), valamint megtalálhato a nehézségi szint és a már korábban emlitett opciok menüpont. Természetesen most is be lehet állitani a vezetési segitségeket tudásodnak megfelelöre, bár ezt a nehézségi szint is meghatározza (arra gondolok, hogy legkönnyebb fokozaton a kormányzás-rásegitést ki se lehet kapcsolni, mig legnehezebb fokozaton választani nem lehet).
A különösebb tartalmi változások hiányát a játék szépségével és "joságával" probálták ellensulyozni. Itt jegyezném meg - mielött bárki is rosszra gondolna -, hogy az összkép nagyon pozitiv lett. A viszonylag kis gépigényhez hihetetlenül szép grafika társul. Merem állitani, hogy ez a játék még grafikában is lenyomja az EA szimulátorát. Természetesen, ha a játék akadozik, vagy van egy nagyon jo videokártyád, akkor rengeteg dolgot lehet a játékon finomitani, hogy neked megfelelö legyen a minösége. A pályák kidolgozottsága nagyon részletgazdag és valoszerü, bár én még hiányolom a sérült kocsi kiemelésekor a darut. Elég hülyén néz ki, hogy az auto lebeg, mellette meg ott pihen mozdulatlanul az emelö. A box viszont megélénkült, hiszen animáltak lettek a szerelök. Én ugy beleéltem magam a boxkiállásba, hogy egy versenyemet ezzel rontottam el. Vagy 12-szer mentem ki a boxba, és nem birtam betelni a sisakrostélyt törlö szivacs látványával. Ezt megfejelték azzal, hogy edzéseken immár a garázsbol indulunk és oda is tolnak vissza. Mindehhez a hangok teljes mértékben passzolnak, bár én a motorhangok közt nem vettem észre különbséget. A legnagyobb ász viszont a játék élethüsége, valamint az auto rengeteg beállithato részlete. Akinek van rá ideje, türelme és hozzáértö feje (amihez a Minardis uriember is adhat segitséget), az nyugodtan állitgassa csak a millimétereket, hogy jobb legyen a köre, hiszen itt megteheti. Edzésen a körök adatait be lehet tölteni egy grafikonként, igy tudva meg a jobb beállitások lehetöségeket.
Végül ha lehet, akkor rosszat nem irnék a játékrol (bár mire átkalibráltam a billentyüzetkiosztást, addigra lement a nap). Én csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti a Forma 1-et, és nem akarja megvenni az azota már napvilágot látott F1 Challange 1999-2002-t. Az már egy picit jobb lehet, de még nem játszottam vele, ugyhogy a szememben még mindig a Grand Prix sorozat a király a Forma 1 játékok tronján.
Akkor most beszéljünk egy kicsit a játékrol. Elsö inditás után a progi magátol beállitja a grafikát, melyet késöbb manuálisan át lehet állitani, valamint le lehet tesztelni (tesztnél egy vagon auto közé berak egy kanyarba, és vizsgálja az FPS-t, de nem azt a lövöldözöst). Elöször természetesen bejelentkezik a Microprose logo, majd pedig az intro. A menü (és nagyjábol az egész játék) ugyanolyan, mint a GP3-ban, csak szebben kidolgozott minden. A legnagyobb ujitást a GPaedia részben fedeztem fel, melyben egy Minardis uriember mesél nekünk a Formula 1 tudnivaloirol. Sok hasznosat azok tudhatnak meg, akik tudnak angolul, bár le is van irva, amit mond, szoval ugy könnyebb. A többi menüpont mit sem változott tartalmilag, csak az uj vagy régi-uj versenyzök és az indianapolisi pálya ismeretlen még. Most is választhato gyorsverseny, versenyhétvége, karrier mod (ami nem tul kidolgozott, hiszen csak azt jelenti, hogy sorban végigversenyzed az összes pályát, különben semmi extra nincs hozzá), valamint megtalálhato a nehézségi szint és a már korábban emlitett opciok menüpont. Természetesen most is be lehet állitani a vezetési segitségeket tudásodnak megfelelöre, bár ezt a nehézségi szint is meghatározza (arra gondolok, hogy legkönnyebb fokozaton a kormányzás-rásegitést ki se lehet kapcsolni, mig legnehezebb fokozaton választani nem lehet).
A különösebb tartalmi változások hiányát a játék szépségével és "joságával" probálták ellensulyozni. Itt jegyezném meg - mielött bárki is rosszra gondolna -, hogy az összkép nagyon pozitiv lett. A viszonylag kis gépigényhez hihetetlenül szép grafika társul. Merem állitani, hogy ez a játék még grafikában is lenyomja az EA szimulátorát. Természetesen, ha a játék akadozik, vagy van egy nagyon jo videokártyád, akkor rengeteg dolgot lehet a játékon finomitani, hogy neked megfelelö legyen a minösége. A pályák kidolgozottsága nagyon részletgazdag és valoszerü, bár én még hiányolom a sérült kocsi kiemelésekor a darut. Elég hülyén néz ki, hogy az auto lebeg, mellette meg ott pihen mozdulatlanul az emelö. A box viszont megélénkült, hiszen animáltak lettek a szerelök. Én ugy beleéltem magam a boxkiállásba, hogy egy versenyemet ezzel rontottam el. Vagy 12-szer mentem ki a boxba, és nem birtam betelni a sisakrostélyt törlö szivacs látványával. Ezt megfejelték azzal, hogy edzéseken immár a garázsbol indulunk és oda is tolnak vissza. Mindehhez a hangok teljes mértékben passzolnak, bár én a motorhangok közt nem vettem észre különbséget. A legnagyobb ász viszont a játék élethüsége, valamint az auto rengeteg beállithato részlete. Akinek van rá ideje, türelme és hozzáértö feje (amihez a Minardis uriember is adhat segitséget), az nyugodtan állitgassa csak a millimétereket, hogy jobb legyen a köre, hiszen itt megteheti. Edzésen a körök adatait be lehet tölteni egy grafikonként, igy tudva meg a jobb beállitások lehetöségeket.
Végül ha lehet, akkor rosszat nem irnék a játékrol (bár mire átkalibráltam a billentyüzetkiosztást, addigra lement a nap). Én csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti a Forma 1-et, és nem akarja megvenni az azota már napvilágot látott F1 Challange 1999-2002-t. Az már egy picit jobb lehet, de még nem játszottam vele, ugyhogy a szememben még mindig a Grand Prix sorozat a király a Forma 1 játékok tronján.