Gran Turismo 6
Immáron 15 éve hódít a széria. Bizony, ez nagy szám. Rengeteg szép és örömteli órát sikerült a játékosoknak adni, és rengeteg motorsport kedvelő találta meg álmai játékát. A Pholyphony Digital először a Playstation 1-es konzolokon mutatta meg mit tud 1997-ben. A játék remekül nyitott, hiszen akkoriban a nagyon valósághűnek számított. Ezután 1999-ben indult hódító útjára a Gran Turismo 2 immár 2 korongon, amelyből az egyiken elérhető lett a Gran Turismo mód ami nem takart mást, mint egy karrier módot, míg a másikon a már első részben is megismert árkád mókát találtuk.
A Playstation 1-es korszak lezárult, ezek után jött csak a csúcs, a Playstation 2. A szériából elsőnek a 3. rész tette tiszteletét 2001-ben. A játékban már új grafikai motor dübörgött, ami valljuk be, nem nézett ki rosszul. Ezek után jött egy jöttek a GT: Concept névre hallgató kis szösszenetek amik amolyan demók voltak. Majd jött a Gran Turismo 4: Prologue 2003 végén.
Ez volt a TechDemoja a 4. résznek, amely 2005-ben jelent meg. Ez a rész elsöprő sikert aratott, felülmúlta az első két rész sikerét, ám a harmadikat már nem sikerült. Ezek után jött a Nextgen (PS3) és egy pár pályát tartalmazó, Gran Turismo HD névre hallgató újabb kis szösszenet, hogy még is milyen lesz PS3-mon, majd 2008-ban megjelent a Gran Turismo 5: Prologue, ami szintén ugyanolyan szisztémájú volt, mint a 4. rész prologueja.
Majd 2009-ben a Gran Turismo 5 előtt kijött egy PSP-s rész és végül megérkezett 2010-ben a teljes értékű ötödik rész. Hatalmas sikert aratott, bár rengeteg rajongó csalódott lett, hiszen ezt a részt úgy emlegetik, hogy "Gran Turismo 4 HD". Majd 3 év múlva, azaz 2013 december 6.-án kijött a sorozat hatodik része. Ezt vesszük most górcső alá.
A játékmenet semmit sem változott, először elkezdjük x mennyiségű kredittel (ez a fizetőeszköz) a játékot, itt egy kis tutorial után vehetünk magunknak autót. Sosem a legolcsóbbat érdemes venni, de ha éppen nincs rá "keret" akkor mindig azt válasszuk, amelyiknek a legtöbb a TP-je (Teljesítmény Pont: az autó teljesítményét mutató érték, vannak versenyek, amikre csak bizonyos TP szám alatt-fölött jelentkezhetsz). A versenyek roppant egyszerűen zajlanak, aki elsőként ér célba, az nyer. Díjat mindenképpen kap a játékos. Eleinte csak 6 fős futamokba bonyolódhatunk, ám ez a későbbiekben változni fog, csak úgy, mint az elfogadott autók is. Lesznek Gokart, valamint első kerék meghajtású kocsik versenye is, és még sorolhatnám. A Karrier módban ahogy haladunk előre megnyitjuk a különféle kategóriákat. Alapból a kezdő kategóriában kezdünk (minő nagy meglepetés) ahol eleinte csak 450 TP alatti autókkal hasítunk, majd ez a szám egyre növekszik. Minden kategória végén letehetjük a következő szint jogosítványát (5 "próbát" kell kiállnunk).
Ezt ha nagyon jól csináljuk és sikerül megszereznünk mind az 5 próbán az arany értékelést, akkor a játék megjutalmaz minket egy trófeával. A jogosítványokról érdemes tudni, hogy van a Nemzeti B-A és Nemzetközi A-B, majd a legnagyobb a Szuper jogosítvány, így egyre jobb masinákhoz férhetünk hozzá. Persze ahogy haladunk előre egyre nehezebb lesz, ám egyre jobb és egyre szebb autók közül válogathatunk. A kötelező versenyeken kívül találhatunk kis levezetésként Kávészünet kihívásokat, amelyek roppant egyszerű, ám mégsem könnyű feladatok elé állítanak minket.
Továbbá vannak a Küldetésversenyek majd a Márkaversenyek, amelyeket extrakreditért teljesíthetünk. Rengeteg pályán koptathatjuk a gumikat, köztünk a készítők által kreált (pl.: Twin ring), városi (madridi vagy éppen new yorki) és valódi pályákon mérhetjük össze tudásunkat a géppel. Sajnos a Multiplayerhez nem sikerült hozzáférnem, csak online eventekhez. Továbbá vannak offline események és a még a nem elérhető Red Bull X részleg is, amelyben az új Red Bull versenyautót próbálhatják ki a világon először a játékosok. Egyébként továbbra is elérhető az egyjátékos és többjátékos árkád móka egyaránt. Single-ben legújabb mód a Driftfutam, de játszhatunk időmérőt is és egyszemélyes versenyt. Többszemélyesben osztottképrenyőn barátainkkal mérhetjük össze vezetői képességeinket létező, eredeti, városi és havas/tereppályákon.
Az Autók menüpontban "Autókereskedések" név alatt az autómárkák találhatóak köztük Ferrari, Jaguar, Lambo és még sorolhatnám. A "Kiemelt autók"-ban az adott osztályból a legajánlottabb kocsik közül válogathatunk, itt megtalálhatjuk a versenykategóriákhoz illő vagy a legnépszerűbb járgányokat is. Összesen 1197 autó és 71 pálya található ebben a részben. Ha pedig megunnánk személygépkocsink kinézetét, vagy éppen pilótánk overálját vagy sisakját akkor kedvünkre váltogathatjuk őket a "Tuning és szervíz" menüpont alatt.
A grafika sokat fejlődött az elmúlt évek során, bár mielőtt belevághatnánk a versenybe 2 frissítést kell letöltenünk, amelyek még egy jobb nettel is jó pár percet vesznek igénybe. A zene teljesen olyan mint az elődökben, új zeneszámokon kívül minden megmaradt a réginek (sajnos a 4. részhez tudok csak viszonyítani). A játék magyar felirattal jelent meg, habár valaki vicces kedvében volt és úgy hirdette meg, hogy magyar szinkronosan. Ha szinkronosan van akkor azt nagyon jól titkolták, hiszen egy mukkot nem hallottam belőle.
Összességében ez egy remek alkotás, motorsport fanoknak kötelező, ám már érzem a lehúzott bőr szagát, nem sok újítás van benne a 4-hez képest, viszont aki arra vágyik, hogy körbe-körbe mehessen minden egyes pályán annak ideális választás. Aki pedig (még) nem rajong az autós játékokért az ne ezzel kezdje, hiszen ez már a fanoknak készült. Playstation 4-re pedig a pletykák szerint érkezik majd a 7. rész is, addig is jó gumikoptatást mindenkinek!