Friss
Enter the Matrix
Lépj be a számitogépek
birodalmába! - Ez nem lett valami formabonto, de jobb nem jutott eszembe, és
valahogy el kell kezdeni egy cikket. :-)
A menü megjelenése illik a játék hangulatához, viszont fura az elrendezése a menüpontoknak. Az options menüben alig lehet valami beállitani grafika terén. (Ezt még a Windows-ban egy külön programmal kell konfigurálni.) Másik érdekes dolog, hogy a Load game kint van a fömenüben, mig a Save game-t az options menüben találjuk. Létezik még egy Hacking menüpont is, amiben a csalásokat tudjuk használni, illetve képeket nézni, DOS-os parancsokat használni, stb.
A New Game-re kattintva elöször ki kell választanunk, hogy melyik föhössel szeretnénk játszani. Választhatjuk Ghost-ot, vagy Niobe-t. Érdemes mindegyikkel végigjátszani, mert igaz ugyan, hogy egy szálon fut a történet (a mátrix 2 sztorijával párhuzamosan), de néhány helyen - karaktertöl függöen - kettéválik a cselekmény. Például már a játék legelején, ha Ghost-tal megyünk, egy helyen be kell szállnunk a liftbe, ami felvisz minket a következö emeletre. Viszont, ha Niobe-vel játszunk, a lift nem nyilik ki, és a szellözörendszerben kell tovább haladnunk. Ezzel megnövelték a játékidöt. Ha már a játékidönél tartunk, van egy igazán hasznos adat a mentéseknél. Ugyanis itt nem csak azt olvashatjuk, hogy éppen hol tartunk az aktuális mentéssel, hanem hogy eddig mennyi idöt "töltöttünk" a Mátrix univerzumában! A másik jo pont, a játék fokozatainak kiválo eltalálása volt. A legkönnyebb szinten lazán végigverekedjük magunkat a pályákon, viszont nehezebb fokozaton már nem árt egy kis taktikát, és a fegyverek tüzerejét is bevetni!
Miután tulestünk a kezdeti procedurákon, láthatjuk a történetet. Ez elég érdekesen néz ki, mivel az átvezetö animáciok egy része a föhösökkel együtt felvett video (ahol kis idöre találkozhatunk Neo-val is), a másik fele pedig a játék motorjával készitett animácio. Igy amit a valo életben nem tudnak eljátszani a szinészek, a gépi karaktereknek meg se kottyan!
A játék grafikai megoldásai a Max Payne féle rendszerre épülnek. (Itt jegyezném meg, hogy nem ugyanaz a motor hajtja, csak a megvalositás hasonlo.) Szintén külsö nézetböl irányithatjuk karakterünket, de fegyverek használatához lehetöségünk van FPS modra váltani, a könnyebb, pontosabb célzás érdekében.
Mivel a játékban nagy hangsulyt kap a "puszta kézzel verjünk szét mindent" stilus, ezért a modját is megadták neki! Eddig még nemigen találkoztam olyan kidolgozott mozgásrendszerrel, ahol például a falrol elrugaszkodott rugás ilyen jol nézne ki! Volt olyan, hogy csak azért nem löttem le az ellenfeleket, és álltam le szétverni mindenkit, hogy ezt a mozgássorozatot nézhessem ujra, meg ujra. :-)
A játékok másik nem elhanyagolhato része, a gépigény. Mostanában csupa olyan programmal találkozhatunk, melynek futtatásához egy kész erömüre van szükségünk. Hát az Enter the Matrix-nak nincsenek ilyen igényei, igy bátran merem ajánlani azoknak is, akik egy szerényebb konfigurácioval rendelkeznek. A futtatáshoz bövel elegendö egy GeForce 4 MX, amivel már élvezhetö a játékmenetet, és a grafikai részletességet kapunk.
Szoval megérkezett a filmmel egy
idöben a játék is. Arrol, hogy mi a Mártix, most nem térnék ki. Aki látta az
elözö részt, az ugyis tudja, aki meg nem, az potolja elmaradását. Most pedig
nézzük mi is ez a program, ami 4CD-n terpeszkedik el...
A telepités a szokásos modon történik, bár kicsit tulzásnak tartom a
telepitéshez szükséges 3,2 Gb-ot. Na mindegy.A menü megjelenése illik a játék hangulatához, viszont fura az elrendezése a menüpontoknak. Az options menüben alig lehet valami beállitani grafika terén. (Ezt még a Windows-ban egy külön programmal kell konfigurálni.) Másik érdekes dolog, hogy a Load game kint van a fömenüben, mig a Save game-t az options menüben találjuk. Létezik még egy Hacking menüpont is, amiben a csalásokat tudjuk használni, illetve képeket nézni, DOS-os parancsokat használni, stb.
A New Game-re kattintva elöször ki kell választanunk, hogy melyik föhössel szeretnénk játszani. Választhatjuk Ghost-ot, vagy Niobe-t. Érdemes mindegyikkel végigjátszani, mert igaz ugyan, hogy egy szálon fut a történet (a mátrix 2 sztorijával párhuzamosan), de néhány helyen - karaktertöl függöen - kettéválik a cselekmény. Például már a játék legelején, ha Ghost-tal megyünk, egy helyen be kell szállnunk a liftbe, ami felvisz minket a következö emeletre. Viszont, ha Niobe-vel játszunk, a lift nem nyilik ki, és a szellözörendszerben kell tovább haladnunk. Ezzel megnövelték a játékidöt. Ha már a játékidönél tartunk, van egy igazán hasznos adat a mentéseknél. Ugyanis itt nem csak azt olvashatjuk, hogy éppen hol tartunk az aktuális mentéssel, hanem hogy eddig mennyi idöt "töltöttünk" a Mátrix univerzumában! A másik jo pont, a játék fokozatainak kiválo eltalálása volt. A legkönnyebb szinten lazán végigverekedjük magunkat a pályákon, viszont nehezebb fokozaton már nem árt egy kis taktikát, és a fegyverek tüzerejét is bevetni!
Miután tulestünk a kezdeti procedurákon, láthatjuk a történetet. Ez elég érdekesen néz ki, mivel az átvezetö animáciok egy része a föhösökkel együtt felvett video (ahol kis idöre találkozhatunk Neo-val is), a másik fele pedig a játék motorjával készitett animácio. Igy amit a valo életben nem tudnak eljátszani a szinészek, a gépi karaktereknek meg se kottyan!
A játék grafikai megoldásai a Max Payne féle rendszerre épülnek. (Itt jegyezném meg, hogy nem ugyanaz a motor hajtja, csak a megvalositás hasonlo.) Szintén külsö nézetböl irányithatjuk karakterünket, de fegyverek használatához lehetöségünk van FPS modra váltani, a könnyebb, pontosabb célzás érdekében.
Mivel a játékban nagy hangsulyt kap a "puszta kézzel verjünk szét mindent" stilus, ezért a modját is megadták neki! Eddig még nemigen találkoztam olyan kidolgozott mozgásrendszerrel, ahol például a falrol elrugaszkodott rugás ilyen jol nézne ki! Volt olyan, hogy csak azért nem löttem le az ellenfeleket, és álltam le szétverni mindenkit, hogy ezt a mozgássorozatot nézhessem ujra, meg ujra. :-)
A játékok másik nem elhanyagolhato része, a gépigény. Mostanában csupa olyan programmal találkozhatunk, melynek futtatásához egy kész erömüre van szükségünk. Hát az Enter the Matrix-nak nincsenek ilyen igényei, igy bátran merem ajánlani azoknak is, akik egy szerényebb konfigurácioval rendelkeznek. A futtatáshoz bövel elegendö egy GeForce 4 MX, amivel már élvezhetö a játékmenetet, és a grafikai részletességet kapunk.
Lezárásként még annyit
mondanék, hogy egy szépen kidolgozott játékot kaptunk, amit mindenkinek érdemes
végigjátszania. Ha másért nem is, legalább a bullet time-ért, és a mátrix
hangulatért. (Sajnos én szivem szerint jobban tudnék örülni a Max Payne
következö részének.)