Command & Conquer: Renegade
Ujra itt van, ujra itt van a ... magyar Jedi, vagyis én. Az utobbi idöben ez a fránya Erö igen kerülgetett. De inkább térjünk rá a cimben szereplö áldozatra.
Már a két darab "c" sokatmondo, de most ne stratégiát várjunk (illetve várhatunk de nem az lesz), ez ugyanis mostan egy akciojáték. Természetesen a jol megszokott c&c világban játszodik.
A training modrol röviden annyit, hogy minden alapvetö dolgot bemutat, de nagyon szájbarágosan, teljesen ugy kezel minket mintha valami nyámnyila alakok lennénk akik életükben elöször játszanak hasonlo játékkal (ennek mondjuk az lehet az oka, hogy a c&c eddig egy rts volt). A fontosabb szereplöket vegyük át: Ignatio és Sydney Mobius (ezeket kell folyamatosan megmenteni), Gunner, Patch, Deadeye (néhány társ), Mendoza, (valami NODos fömuftiféleség), Petrova (árulo), Sakura (NODos de a végén már nekünk segit), "Nick Parker GDI Special Forces Commando, codename Havoc" (ez lennénk mink). A zenéröl meg hangokrol annyit hogy én nem igazán ezekre figyeltem, de azért a fegyverhangok nem rosszak. Akkor szerintem rátérhetünk a fegyverek taglalására.
Pistol: Alapfegyver, de azért használhato. Kifogyhatatlan löszerrel (reális).
Machine gun: Az elején pár pályán szinte folyamatosan ezt használtam.
Chain gun: Felturbozott machine gun.
Sniper rifle: Mesterlövészpuska (kedvencem). Másodlagos modban használhato a távcsöve.
Rakétavetö: Azt hiszem ez elég egyértelmü.
Lézerpuska: Lassu lézerek löhetünk.
Lézer chain gun: Hasonlo elvü a korábban már emlitett machine-chain párositáshoz.
Personal ion cannon: Kegyetlenül durva. Ehhez nem igazán fogunk löszert találni.
Ion cannon beacon: Ezt ha letesszük valahova akkor spurizzunk onnan mert az ürben levö ionágyu nem fog sokat várni. Van egy hasonlo "fegyver" a NODnál de annak a neve Nuclear strike beacon és ez atomrakétákat vonz a letelepités helyére.
A fegyver találati sebzésének aránya érezhetöen nincs eltalálva. Az nagyon idegesitö volt hogy az utolso pályán full életerövel és full páncéllal (240 élet, 250 páncél) két lövéssel elintéztek a mesterlövészpuskával, a sebzésarány rossz eltalálását jelzi, hogy ugyanennyi életeröröl és páncélrol a rakátavetösnek három telitalálat kellett. Ez egyszerüen már röhejes volt. Szerintem akár az épületekre is rátérhetnénk ( ezt csak azok kedvéért akik még azt sem tudják mi fán terem a "NOD keze").
Tiberium refinery: Ez az épület a tiberium begyüjtéséhez kell.
Construction Yard: Ez az épület nélkül nem tudnak épületeink javulni.
Gépgyár: Innen jönnek a gépek.
Barracks: Itt rendelhetünk katonákat és ha ez elpusztul vége a küldetésnek (csak multiban igaz ez). Ugyanezt a NODnál Hand of NODnak hivják.
Ebbe a játékba szerencsére belevették a gépek használatát is. Nagyon filinges a c&cböl megismert gépekkel nyomulni. Ezek közül felsorolnák néhányat a rend kedvéért: Mammoth, Medium Tank, Hum-vee, Stealth Tank, NOD Buggy. És a cikkem végére hagytam a legnagyobb feketelevest, az MI-t. Hihetetlenül elszurták. Ennyire azért nem lehetnek ezek a NOD katonák hülyék, hogy gyakran amikor szembeállok velük nem kezdenek el löni, inkább megvárják, hogy ezt én tegyem meg, máskor meg ha csak egy apro pixelnyit látnak belölem már lönek. Azért a halálos láblövés "reális". Azért a végösszegzébe azt irnám, hogy a hangulata miatt élvezhetö nagyon, de emiatt akik nem játszottak vagy játszottak de nem kedvelték a c&ct azoknak nem ajánlanám, mert számukra ez csak egy átlagos akciojáték lenne, de annak is csak a középkategoriájábol. Nem szaporitom tovább a szot inkább eltaposok a Mamoothal pár NOD katonát.