Codename: Panzers Phase Two
Eddig csak néhány igazán jó magyar fejlesztésu
játékról hallottunk (sajnos). Ilyen volt a Codename: Panzers Phase One,
mely a magyar Stormregion és a német CDV zászlaja alatt készült. A
játék megjelenése után a magyar, német, francia toplisták élére
verekedte magát. Aki nem tudná, egy világháborús RTS-rol van szó, mely
korhuen dolgozza fel az adott eseményeket. A sikerek és a díjáradat
után után, gozerovel folytatódott a második rész fejlesztése, amely a
Codename: Panzers Phase Two nevet viseli...
A gammát ismét a CDV és a Stormregion jól
összeszokott csapata készítette. Aki megvásárolta a játékot
természetesen legális úton, vagy látta a játék dobozát, az már tudhatja
a jóhírt: a termél teljesen magyar nyelvu! Ráadásul olyan muvészek adták
a hangjukat, mint Reviczky Gábor, a Barátok Közt Gézája: Németh
Kristóf, Döglégy és még sokan mások. Ezúttal a játék a Földközi-tenger
térségére juttat el bennünket: Észak-Afrika, Olaszország és Jugoszlávai
területein találhatjuk magunkat. A játék története mellett a hosök is
fontos szerepet kapnak, hiszen minden csapat élén egy-egy host
alakítunk, akik tulajdonképpen irányítják az eseményeket. Mivel a
játékban minden szereplo érti hazánk szép nyelvét, így nem maradhatnak
el a humoros beszólások is. Aki bovebben szeretne tudni ezekrol, vagy
további háttérinformációkat szeretne megtudni, az látogasson el a
hivatalos honlapra, mely a www.panzers.hu címen található.
Eloször is a hosünk naplóját olvasgatva kapunk helyzetjelentést az adott szituációról, melyben természetesen benne vannak a személyes gondjai is. Ezután következik a hivatalos eligazítás, majd egy kisfilmet kapunk a tájról. Ezek a klippek kiváló minoséguek, a kor hangulatát teljes mértékben visszaadják, ráadásul egytol egyig a játék motorjával készültek!
Az enginere nem lehet panasz, a saját fejlesztésu GEPARD3D motor tökéletes ezen a téren. Az épületek, jármuvek és a táj kidolgozottsága szintén magáért beszél.
Több nehezíto körülmény is akadnak majd a missziók során. Ilyen például a homokvihar, ahol a látótávolság a felére csökken, de változnak a napszakok is, így ezek újabb taktikázásra adnak lehetoséget. Éjszaka felkapcsolhatjuk a jármuvünkön a világítást, viszont így az ellenség is jóval hamarabb észrevesz.
Egyébként a küldetésekkel nincs gond: változatosak és - nehéz fokozaton - kelloen nehezek is. Természetesen vannak foküldetések és opcionális küldetések is. Ezenkívül a pályán elvétve találhatunk titkos missziókat. Az elozo részhes hasonlóan egységeink itt is fejlodnek. Minél fejlettebb egy-egy egység, annál jobbak a képességei.
Negatívumként tudnám felróni a jármuvek csetlését-botlását. Például a csata közepébol egy félig lesérült gépezetet kivonni szinte lehetetlen, mivel csak beleütközik a másikba, vagy elkezd a leglehetetlenebb útvonalakon kászálódni.
Összességében a játék jól sikerült, büszkék lehetünk a fiúkra. Szóval: köszönjük Stormregion, köszönjük magyarok. A többi magyar kiadónak pedig csak annyit, hogy ha minden játékot ilyenre készítenek, nem fogunk csalódni!
Eloször is a hosünk naplóját olvasgatva kapunk helyzetjelentést az adott szituációról, melyben természetesen benne vannak a személyes gondjai is. Ezután következik a hivatalos eligazítás, majd egy kisfilmet kapunk a tájról. Ezek a klippek kiváló minoséguek, a kor hangulatát teljes mértékben visszaadják, ráadásul egytol egyig a játék motorjával készültek!
Az enginere nem lehet panasz, a saját fejlesztésu GEPARD3D motor tökéletes ezen a téren. Az épületek, jármuvek és a táj kidolgozottsága szintén magáért beszél.
Több nehezíto körülmény is akadnak majd a missziók során. Ilyen például a homokvihar, ahol a látótávolság a felére csökken, de változnak a napszakok is, így ezek újabb taktikázásra adnak lehetoséget. Éjszaka felkapcsolhatjuk a jármuvünkön a világítást, viszont így az ellenség is jóval hamarabb észrevesz.
Egyébként a küldetésekkel nincs gond: változatosak és - nehéz fokozaton - kelloen nehezek is. Természetesen vannak foküldetések és opcionális küldetések is. Ezenkívül a pályán elvétve találhatunk titkos missziókat. Az elozo részhes hasonlóan egységeink itt is fejlodnek. Minél fejlettebb egy-egy egység, annál jobbak a képességei.
Negatívumként tudnám felróni a jármuvek csetlését-botlását. Például a csata közepébol egy félig lesérült gépezetet kivonni szinte lehetetlen, mivel csak beleütközik a másikba, vagy elkezd a leglehetetlenebb útvonalakon kászálódni.
Összességében a játék jól sikerült, büszkék lehetünk a fiúkra. Szóval: köszönjük Stormregion, köszönjük magyarok. A többi magyar kiadónak pedig csak annyit, hogy ha minden játékot ilyenre készítenek, nem fogunk csalódni!
Köszönet a segítségért a Stormregion Kft-nek!