Nyilvánosságra kerültek a világ legtöbbet fotózott nevezetességei
A Sony Mobile, egy nemzetközi* kutatás eredményeképp nyilvánosságra hozta a világ 30 legtöbbet fényképezett látványosságát – az Alhambrát, a Colosseumot, a Kalifa-tornyot és a Big Bent is felsorakoztató listát az Eiffel-torony vezeti.
A #XperiaNewPerspectives kutatás rávilágított, hogy a Top 30 legtöbbet fotózott nevezetesség több mint fele ugyanabból a három beállításból készült. Minthogy a turisták 55%-a állítja, hogy fotózási lehetőségeken alapuló útvonalat tervez, úgy tűnik, újra kell gondolnunk szabadidős fényképkészítési szokásainkat. Az emberek 47%-a unja, hogy rendszeresen ugyanolyan felvételekkel találkozik, a válaszadók 52%-a pedig nagyobb valószínűséggel kedveli az olyan kompozíciókat, melyeket korábban még nem látott.
Az Eiffel-torony első helyezése nem feltétlenül meglepő, de az adatok, miszerint a nevezetességekről készült felvételek 35%-a ugyanabból a három beállításból készült, elgondolkodtató. Ez a trend a lista további nevezetességeinél is megfigyelhető: A Megváltó Krisztus szobrát 71%-ban, a Trevi-kutat 74%-ban, a Fudzsit 77%-ban, míg és a Machu Picchut 85%-ban ugyanabból a három beállításból fényképezik az emberek, majd töltik fel az Instragramra.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a megkérdezettek fele mások utazáson készített Snapchat képei alapján választják nyaralási úti céljukat, míg 45%-uk az Instagramon keres inspirációt saját nyaralásának tervezésekor.
A Sony Mobile felkérésére három díjnyertes fotós körbeutazta a Földet, hogy a Sony Xperia XZ-vel, különleges beállításokból örökítse meg a legfőbb nevezetességeket. Az elkészült felvételek – a gyenge fényviszonyok között fényképezett Colosseumtól az Eiffel-toronyban gyönyörködők pengeéles ábrázolásáig – felvillantják az Xperia XZ kamerájának különleges képességeit.
„Ez a kutatás rávilágított, hogy mennyire fontossá vált a fotózás a turistáknak, valamint hogy a nyaralás és a fényképezés elválaszthatatlanul kapcsolódnak egymáshoz” – mondta Wágner Tibor a Sony Mobile regionális igazgatója. „A fotózás az utazások létfontosságú részévé vált - legyen szó városnézésről, hegyi túráról vagy épp tengerparti napozásról. Az Xperia XZ kiemelkedő minőségű kamerájának köszönhetően a turisták elmosódásmentes képek készítése mellett, fényviszonyoktól függetlenül, valósághű színekben örökíthetik meg a nyaralások legfontosabb pillanatait. Reméljük, hogy az emberek egy egész új generációját ösztönözzük ezzel a szokatlan, újszerű beállítások keresésére.”
Az Xperia XZ-vel készült fantasztikus képek és a „New Perspectives” beszámoló kapcsán a World Photography Organization elnök-vezérigazgatója, Scott Gray elmondta, hogy: "az elmúlt évtizedben drámai módon megváltoztak a fotózási szokások, ami elsősorban a jó minőségű kamerák könnyebb hozzáférhetőségének köszönhető. Ez még nagyobb hangsúlyt kap az okostelefonok tekintetében, ahol a kamerák technológiája lehetővé teszi, hogy az emberek egyre profibb képeket készítsenek. Nagyon fontos továbbá, hogy ezek a fotók nagyfelbontásúak legyenek, hogy ténylegesen fel lehessen használni ezeket a későbbiekben. A spontán pillanatok megörökítése a kreativitás fejlesztése mellett igazi kihívás elé állítja a képek készítőit, miközben a befogadók igazán egyedülálló képekben gyönyörködhetnek.
Fantasztikus, hogy a fotósok különböző technikákat és szűrőket használnak, de míg ezek az egyedi képek, ha szerkesztést is igényelnek, a természetesség érdekében retusálás nélkül is helyt állnak.”
Lluís Salvadó, a díjnyertes fotógráfus legjobb tippjei a nyárra egyedülálló képek készítéséhez:
- Játssz a színekkel és a fényerővel: csodálatos, hogy mennyire különbözően néznek ki egyes jelenetek pár apró trükk segítségével.
- Ha nehezedre esik az egyedi képek készítse, játssz a fényvisszaverő felületekkel: egy nevezetesség teljesen más megvilágítást nyerhet egy kis víz által.
- Ne csak a látnivaló egészére koncentrálj: találd meg a szépséget a körülötted lévő épületekben is. A geometrikus formák művészeti szempontból sokszor igen relevánsak lehetnek.
- Próbálj ki új beállításokat: készíts fotókat béka-, vagy épp madárperspektívából. Ne félj kísérletezni új kompozíciókkal!
- Használd az embereket és a körvonalaikat a hely szellemének megörökítése érdekében! Az optikai illúziók eléréséhez pedig kísérletezz a „kényszerített látásmóddal”!
Helyezés |
Nevezetesség |
Ország |
Instagram képek száma |
A 3 legtöbbet használt beállítás százalékos aránya |
1 |
Eiffel-torony |
Franciaország |
4,654,699 |
35% |
2 |
Big Ben |
Egyesült királyság |
2,435,223 |
50% |
3 |
Louvre |
Franciaország |
1,740,908 |
43% |
4 |
Empire State Building |
Amerikai Egyesült Államok |
1,570,167 |
45% |
5 |
Kalifa-torony |
Egyesült Arab Emírségek |
1,446,682 |
43% |
6 |
Notre-Dame-székesegyház |
Franciaország |
1,330,688 |
53% |
7 |
Szent Péter Bazilika |
Vatikán |
1,131,705 |
30% |
8 |
Time Square |
USA |
1,100,344 |
54% |
9 |
Szent Család-templom |
Spanyolország |
936,216 |
55% |
10 |
Colosseum |
Olaszország |
860,248 |
66% |
11 |
Szabdság-szobor |
Amerikai Egyesült Államok |
813,930 |
74% |
12 |
Machu Picchu |
Peru |
745,815 |
85% |
13 |
Alhambra |
Spanyolország |
745,716 |
35% |
14 |
Borobudur |
Indonézia |
667,086 |
50% |
15 |
Vörös tér |
Oroszország |
591,430 |
52% |
16 |
A Megváltó Krisztus szobra |
Brazília |
581,523 |
71% |
17 |
Taj Mahal |
India |
571,070 |
38% |
18 |
Burj al-Arab |
Egyesült Arab Emírségek |
534,562 |
56% |
19 |
Fudzsi |
Japán |
533,696 |
77% |
20 |
Buckingham-palota |
Egyesült Királyság |
498,280 |
58% |
21 |
Tokiói torony |
Japán |
485,744 |
44% |
22 |
Ha Long-öböl |
Thaiföld |
475,390 |
57% |
23 |
Arc de Triomphe |
Franciaország |
449,856 |
49% |
24 |
Berlini fal |
Németország |
434,869 |
21% |
25 |
Trevi-kút |
Olaszország |
427,708 |
74% |
26 |
kínai nagy fal |
Kína |
412,603 |
72% |
27 |
Sydney-i Operaház |
Ausztrália |
408,919 |
44% |
28 |
Table Mountain |
Dél-afrikai Köztársaság |
386,723 |
61% |
29 |
Güell park |
Spanyolország |
383,853 |
32% |
30 |
Sacré Coeur-bazilika |
Franciaország |
376,730 |
59% |
* A beszámoló egészére vonatkozó statisztika
A beszámoló nem tekinthető reprezentatívnak az általános lakosság tekintetében, az adatok csupán a megkérdezettekre vonatkoznak. Négy európai országban (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Spanyolország) és az Egyesült Arab Emírségekben összesen 5532-en töltötték ki a kérdőívet.