Nyilvánosságra kerültek a világ legtöbbet fotózott nevezetességei

A Sony Mobile, egy nemzetközi* kutatás eredményeképp nyilvánosságra hozta a világ 30 legtöbbet fényképezett látványosságát – az Alhambrát, a Colosseumot, a Kalifa-tornyot és a Big Bent is felsorakoztató listát az Eiffel-torony vezeti.

A #XperiaNewPerspectives kutatás rávilágított, hogy a Top 30 legtöbbet fotózott nevezetesség több mint fele ugyanabból a három beállításból készült. Minthogy a turisták 55%-a állítja, hogy fotózási lehetőségeken alapuló útvonalat tervez, úgy tűnik, újra kell gondolnunk szabadidős fényképkészítési szokásainkat. Az emberek 47%-a unja, hogy rendszeresen ugyanolyan felvételekkel találkozik, a válaszadók 52%-a pedig nagyobb valószínűséggel kedveli az olyan kompozíciókat, melyeket korábban még nem látott.

Az Eiffel-torony első helyezése nem feltétlenül meglepő, de az adatok, miszerint a nevezetességekről készült felvételek 35%-a ugyanabból a három beállításból készült, elgondolkodtató. Ez a trend a lista további nevezetességeinél is megfigyelhető: A Megváltó Krisztus szobrát 71%-ban, a Trevi-kutat 74%-ban, a Fudzsit 77%-ban, míg és a Machu Picchut 85%-ban ugyanabból a három beállításból fényképezik az emberek, majd töltik fel az Instragramra.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a megkérdezettek fele mások utazáson készített Snapchat képei alapján választják nyaralási úti céljukat, míg 45%-uk az Instagramon keres inspirációt saját nyaralásának tervezésekor.

A Sony Mobile felkérésére három díjnyertes fotós körbeutazta a Földet, hogy a Sony Xperia XZ-vel, különleges beállításokból örökítse meg a legfőbb nevezetességeket. Az elkészült felvételek – a gyenge fényviszonyok között fényképezett Colosseumtól az Eiffel-toronyban gyönyörködők pengeéles ábrázolásáig – felvillantják az Xperia XZ kamerájának különleges képességeit.

„Ez a kutatás rávilágított, hogy mennyire fontossá vált a fotózás a turistáknak, valamint hogy a nyaralás és a fényképezés elválaszthatatlanul kapcsolódnak egymáshoz” – mondta Wágner Tibor a Sony Mobile regionális igazgatója. „A fotózás az utazások létfontosságú részévé vált - legyen szó városnézésről, hegyi túráról vagy épp tengerparti napozásról. Az Xperia XZ kiemelkedő minőségű kamerájának köszönhetően a turisták elmosódásmentes képek készítése mellett, fényviszonyoktól függetlenül, valósághű színekben örökíthetik meg a nyaralások legfontosabb pillanatait. Reméljük, hogy az emberek egy egész új generációját ösztönözzük ezzel a szokatlan, újszerű beállítások keresésére.”

Az Xperia XZ-vel készült fantasztikus képek és a „New Perspectives” beszámoló kapcsán a World Photography Organization elnök-vezérigazgatója, Scott Gray elmondta, hogy: "az elmúlt évtizedben drámai módon megváltoztak a fotózási szokások, ami elsősorban a jó minőségű kamerák könnyebb hozzáférhetőségének köszönhető. Ez még nagyobb hangsúlyt kap az okostelefonok tekintetében, ahol a kamerák technológiája lehetővé teszi, hogy az emberek egyre profibb képeket készítsenek. Nagyon fontos továbbá, hogy ezek a fotók nagyfelbontásúak legyenek, hogy ténylegesen fel lehessen használni ezeket a későbbiekben. A spontán pillanatok megörökítése a kreativitás fejlesztése mellett igazi kihívás elé állítja a képek készítőit, miközben a befogadók igazán egyedülálló képekben gyönyörködhetnek.

Fantasztikus, hogy a fotósok különböző technikákat és szűrőket használnak, de míg ezek az egyedi képek, ha szerkesztést is igényelnek, a természetesség érdekében retusálás nélkül is helyt állnak.”

Lluís Salvadó, a díjnyertes fotógráfus legjobb tippjei a nyárra egyedülálló képek készítéséhez:

  1. Játssz a színekkel és a fényerővel: csodálatos, hogy mennyire különbözően néznek ki egyes jelenetek pár apró trükk segítségével.
  2. Ha nehezedre esik az egyedi képek készítse, játssz a fényvisszaverő felületekkel: egy nevezetesség teljesen más megvilágítást nyerhet egy kis víz által. 
  3. Ne csak a látnivaló egészére koncentrálj: találd meg a szépséget a körülötted lévő épületekben is. A geometrikus formák művészeti szempontból sokszor igen relevánsak lehetnek.
  4. Próbálj ki új beállításokat: készíts fotókat béka-, vagy épp madárperspektívából.  Ne félj kísérletezni új kompozíciókkal!
  5. Használd az embereket és a körvonalaikat a hely szellemének megörökítése érdekében! Az optikai illúziók eléréséhez pedig kísérletezz a „kényszerített látásmóddal”! 

 

Helyezés



Nevezetesség



Ország


Instagram képek száma

A 3 legtöbbet használt beállítás százalékos aránya

1

Eiffel-torony

Franciaország

4,654,699

35%

2

Big Ben

Egyesült királyság

2,435,223

50%

3

Louvre

Franciaország

1,740,908

43%

4

Empire State Building

Amerikai Egyesült Államok

1,570,167

45%

5

Kalifa-torony

Egyesült Arab Emírségek

1,446,682

43%

6

Notre-Dame-székesegyház

Franciaország

1,330,688

53%

7

Szent Péter Bazilika

Vatikán

1,131,705

30%

8

Time Square

USA

1,100,344

54%

9

Szent Család-templom

Spanyolország

936,216

55%

10

Colosseum

Olaszország

860,248

66%

11

Szabdság-szobor

Amerikai Egyesült Államok

813,930

74%

12

Machu Picchu

Peru

745,815

85%

13

Alhambra

Spanyolország

745,716

35%

14

Borobudur

Indonézia

667,086

50%

15

Vörös tér

Oroszország

591,430

52%

16

A Megváltó Krisztus szobra

Brazília

581,523

71%

17

Taj Mahal

India

571,070

38%

18

Burj al-Arab

Egyesült Arab Emírségek

534,562

56%

19

Fudzsi

Japán

533,696

77%

20

Buckingham-palota

Egyesült Királyság

498,280

58%

21

Tokiói torony

Japán

485,744

44%

22

Ha Long-öböl

Thaiföld

475,390

57%

23

Arc de Triomphe

Franciaország

449,856

49%

24

Berlini fal

Németország

434,869

21%

25

Trevi-kút

Olaszország

427,708

74%

26

kínai nagy fal

Kína

412,603

72%

27

Sydney-i Operaház

Ausztrália

408,919

44%

28

Table Mountain

Dél-afrikai Köztársaság

386,723

61%

29

Güell park

Spanyolország

383,853

32%

30

Sacré Coeur-bazilika

Franciaország

376,730

59%


* A beszámoló egészére vonatkozó statisztika
A beszámoló nem tekinthető reprezentatívnak az általános lakosság tekintetében, az adatok csupán a megkérdezettekre vonatkoznak. Négy európai országban (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Spanyolország) és az Egyesült Arab Emírségekben összesen 5532-en töltötték ki a kérdőívet.