Minden eddiginél több látogatót vonzott az Okostelefon Akadémia
Játszani úgy tűnik, tényleg mindenki szeret. Ezt bizonyítja legalábbis a Telenor által idén harmadszorra megrendezett Okostelefon Akadémia sikere, mely minden eddiginél több, közel 400 résztvevőt vonzott a VAM Design Centerbe szeptember 18-án. Az érdeklődők a mobilvilág legújabb okos készülékei és hazai fejlesztők újdonságai mellett érdekességként a 80-as évekből származó kvarcjátékokkal is találkozhattak, de Polgár Judit sakknagymestertől azt is megtudhatták, hogyan befolyásolták a digitális készülékek a sakk világát.
A Játék témakörét körüljáró közösségi rendezvényen a világ első számú női sakkjátékosa, Polgár Judit előadásából kiderült, hogy míg korábban nyomtatott anyagok, enciklopédiák segítették a profi sakkozók felkészülését, addig mára a számítástechnika nyújtotta lehetőségek vették át az edzések fő felületét: a digitális rendszerekben több millió sakkjátszma és nagymester stratégiájának elemzésével, számítógépen, táblagépen vagy akár okostelefonon is folytatható a felkészülés a versenyekre. A sakkmester elmondta: sokan, akik nem tudták követni a digitális felületek elterjedését, a profi sakkozók világából mára lemorzsolódtak. Polgár Judit a sakkot az általános iskolás korú fiatalokkal is szeretné megismertetni, ezt szolgálja saját gondozásában fejlesztett okostelefonos sakk-alkalmazása, a Judit Polgar’s ChessPlayground. A játék egy különleges képességfejlesztő applikáció, amely kedves, humoros környezetben bírja a felhasználókat új ismeretek felhasználására, elemző, kreatív gondolkodásra, problémamegoldásra.
Az Okostelefon Akadémia kerekasztal-beszélgetésének résztvevői a digitális játékipar trendjeinek ismeretében annak jövőjét próbálták feltérképezni. Dr. Felde Imre, az Óbudai Egyetem kutatási dékán-helyettesének álláspontja szerint a játékok típusában nem, de a játékhoz használt kezelőfelületekben várható változás; Fekete Zsombor, játékkutató és -fejlesztő szerint a következő 1-2 évtizedben sok fellángolás és kiábrándulás várható, de a hagyományos játékok nem fognak eltűnni. Hanula Zsolt, az Index.hu újságírója az okos szemüvegben lát komoly potenciált a játékok fejlődése terén, míg Kristoffer Waardahl, a Crytek Hungary stúdióvezetője szerint a játék a jövőben egy közösség által generált folyamat lesz, közösen felállított szabályokkal.
Az érdeklődők az este további részében 10 perces villámelőadások keretein belül ismerkedhettek mega játék fogalmának sokrétű megközelítésével: virtuális valóság, játszva tanulás, készségfejlesztő játékok, mobilrol irányítható robotok, üzlet a játékfejlesztésben, de Dr. Petke Zsolt addiktológus főorvos segítségével a játékfüggőséggel kapcsolatos ismeretekkel is gazdagodhatott a hallgatóság.
A rendezvény Expo területén a készülékgyártók is a legújabb érdekességekkel, több esetben a berlini IFA sztárkészülékeivel nyűgözték le a közönséget. Megtapintható és kipróbálható közelségbe került a HTC One Mini, a Huawei P6 és Mate, az LG G2 és G Pad, a Nokia Lumia 925 és 1020 zászlóshajók, a Sony Z1-es és a ZTE Grand X csúcsmodellje. Ráadásul Magyarországon elsőként az Okostelefon Akadémián debütált a nagyközönség számára a Samsung okosórája, a Galaxy Gear.
Polgár Judit sakk alkalmazásával, annak személyes bemutatójával legközelebb szeptember 29-én, az Aquaprofit-Polgár Sakk Fesztiválon találkozhat a közönség. A rangos eseménynek a Művészetek Palotája ad otthont.