Már a WC-t sem használjuk rendeltetésszerűen
Mobilon játszani az okostelefon-felhasználókra egyik leginkább jellemző időtöltés: az emberek háromegyede használja játékra is telefonját. De mit játszunk legszívesebben? Mennyit, és hol? Minden a játékról szól majd a Telenor legújabb Okostelefon Akadémiáján, ahol Polgár Judit sakknagymester, szakértők, kutatók, fejlesztők, és egy addiktológus szakember járja körül, hogy miként változtatta meg játszási szokásainkat a digitális ipar fejlődése. A kérdés fordítva is érvényes: hogyan hat játékszenvedélyünk a mobiljátékok elterjedésére?
2013. szeptember 18-án a Telenor harmadik alkalommal rendezi meg az Okostelefon Akadémiát, ahol a központi téma ezúttal a Játék lesz. Különleges vendégekkel, mobiltechnológiai fejlesztőkkel és kiállítókkal közösen vizsgálják, milyen hajtóerőt képvisel a játék az okoskészülékek és a tartalmi kínálat fejlődésében. Az Okostelefon Akadémia vitaindító előadója Polgár Judit sakknagymester lesz, aki bemutatja, hogy a digitális ipar fejlődése miként alakította át a professzionális sakk világát. Az est kerekasztal-beszélgetésén négy meghívott szakértő járja körül, hogy merre tartanak a virtuális játékok, milyen trendek figyelhetőek meg, és milyen szerepe lehet a jövőben a dinamikusan fejlődő okostelefonoknak. Az interaktív beszélgetést követő 10 perces villámelőadások a játék témakör különböző aspektusait vizsgálják, mint oktatás, készségfejlesztés, üzleti lehetőségek, innováció vagy éppen a játékfüggőség. Az Okostelefon Akadémia Expo területén a látogatók megismerkedhetnek a készülékgyártók – az Alcatel, a BlackBerry, a HTC, a Huawei, az LG, a Microsoft, a Nokia, a Samsung, a Sony, a ZTE – legújabb termékeivel, kvarcjáték-kiállítást tekinthetnek meg, valamint mobilról irányítható LEGO robotot és lelkes hazai fejlesztőcsapatok játék-applikációt is kipróbálhatják.
Az eseményt megelőzően a telekommunikációs társaság egy online gyorsfelmérésen keresztül szondázta meg a játékos kedvű mobilosokat: az 5175 válaszon alapuló gyorsfelmérés szerint a válaszadók háromnegyede (75%) használja játékos időtöltésre mobilját – 72%-uk már okostelefonnal rendelkezik. Ami a játékokat illeti, a felhasználók több mint negyede (28%) naponta, egynegyede (25%) pedig hetente legalább egy alkalommal indít el valamilyen játékot telefonján. A játékosok közel fele (42%) 5-10 perc közötti időt szentel erre a célra, egyharmaduk (34%) 10-30 perc között, minden tízedik ember (11%) pedig 30 percnél hosszabb időre adja át magát ennek a kikapcsolódásnak. A mobilos játékokat – annak rugalmassága, könnyű hordozhatósága ellenére – legtöbben (70%) otthonukban játsszák, de népszerű (49%) az útközben történő játék, míg a harmadik leggyakoribb alkalom (25%) a mellékhelyiségben keletkező szabad percek mobiljátékokkal való kitöltése. A legtöbbek által kedvelt játéktípusok a logikai, az ügyességi és az autós játékok. A digitális platformok térhódítása ellenére a válaszadók egy hatodánál (16%) a mobilos játékok mellett a hagyományos, táblás társasjátékok is rendszeresen előkerülnek a polcról.