Felmérés: az iPhone már a biznisz szféra 23 %-át meghódította
A Los Angeles Times-ban nemrég megjelent híradás szerint az iPhone immár 23%-ban uralja az okostelefonok üzleti piacán való értékesítést. Ezzel szemben a Research In Development (RIM) üdvöskéje, a BlackBerry stabil 51%-kal messze viszi a pálmát.
A COMScore által kiadott felmérés állítja, hogy az Apple okostelefonja immár csaknem a piac negyedét képes kitölteni a céges felhasználásba kerülő okostelefonok között, mely intő jel arra, hogy a RIM kezdi elveszteni bebetonozott dominanciáját.
Vissza októberbe. Az iPhone negyedrészben az üzleti szférában és teljes egészében a fogyasztó szektorban legyőzte a RIM-et. Míg a BlackBerry-ből 12 milliót sikerült értékesíteni, addig 14 millió iPhone talált gazdára. Ez természetesen arra vezette Steve Jobsot, hogy olyan kijelentést tegyen, mint hogy az Apple leiskolázta a RIM-et, mely esélyt sem mutat rá, hogy a közeljövőben behozza a lemaradást.
Ami a mobil világ maradékát illeti: a Google és az Android eszközök 12%-kal még dobogós helyen állnak, a Microsoft a Windows Mobile/Windows Phone 7-tel 9%-kal kullog utánuk, a Palm és a webOS 3%-kal, míg a Symbian mindössze 2%-kal van jelen a kimutatásban.
A COMScores felmérése csupán két hónap adataira alapoz és elsődlegesen a valóban üzleti célokra használt okostelefon eladásokat vette figyelembe. Tendenciákat nem óhajtottak levonni a tényekből, ezt meghagyták nekünk. Persze arról nem esik szó a statisztikában, hogy hány személyi okostelefon kerül ennek ellenére üzleti használatba. Ehelyett a középpontban azok a cégek állnak, akik részben vagy egészében az okostelefonok számláit átvállalják alkalmazottjaik helyett.