4k felbontást is támogat az új Android
Amikor az Apple bemutatta a Retina kijelzőt, a 326-os pixelsűrűségtől mindenki maga alá csinált a képélességtől. Akkoriban az Android sehol nem volt, de az elmúlt évek alatt szépen-lassan felzárkóztak a gyártók - mára pedig toronymagasan le is hagyták a cupertinoi gárdát. Amikor pedig az ember azt hinné, hogy a józan ész és a logika megálljt parancsol, akkor megérkezik az Android natív 4k támogatása.
Ma számtalan felbontásban találkozhatunk Android készülékekkel: kezdve a 128×128-as órákkal, a ma már standardnek számító 720p és 1080p kijelzőkön keresztül a Nexus 10 2.560×1.600 pixeles felbontással rendelkező monstrumáig. Emiatt a rengeteg felbontás miatt szükség volt létrehozni különböző kategóriákat, amelyek segítségével a fejlesztők pontos képet kapnak arról, hogy mekkora képekkel kell dolgozniuk.
- Low DPI (LDPI) = 120DPI
- Medium DPI (MDPI) = 160DPI (T-Mobile G1)
- High DPI (HDPI) = 240DPI (Samsung Nexus S)
- Extra High DPI (XHDPI) = 320DPI (Galaxy Nexus/Nexus 4)
- Extra Extra High DPI (XXHDPI) = 480DPI (HTC One)
A dolog lényege, hogy minden eszköz csak a számára megfelelő méretű képeket jelenítse meg. Míg ez az alacsonyabb felbontásnál jobb teljesítményt jelent, addig felfelé haladva jelentősen javul a minőség is. Hasonlóan, mint a filmeknél vagy a játékoknál.
Az emberi szem gyakorlatilag képtelen különbséget tenni 320DPI felett, de ugyebár tudjuk, hogy a specifikációknál a méret a lényeg: minél nagyobb, annál jobban mutat. De akkor mégis miért jelent meg egy új, 4k felbontást támogató XXXHDPI kategória?
Dianne Hackborn, az Andoird egyik fejlesztője a kód ezen részéhez elhelyezett egy kommentet, ami segít egy kicsit világosabban látni a dolgokat: az XXXHDPI kategória a 4k televíziók számára készült, melyek 3.840×2.160 pixeles felbontással rendelkeznek - ami a FullHD duplája.
Bár szerintem ez sokkal inkább a gyártóknak szól, akik biztos, hogy már most kísérleteznek azzal, hogy miként tudnának 4k felbontást paszírozni egy 5-6”-os panelbe.