Új alapokon a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-válaszadási rendszere
A Telenor és a Magyar Vöröskereszt sikeres együttműködésének újabb mérföldköve az a vadonatúj, Synaptel Kft. által kifejlesztett mobilalkalmazás, mely alapjaiban változtatja meg a humanitárius szervezet katasztrófa-válaszadási munkáját. Az új rendszer a Vöröskereszt székházában „előidézett” katasztrófahelyzetben debütált kedden.
A Telenor és a Magyar Vöröskereszt 2013-ban kötött stratégiai megállapodást, amelynek fókuszában a katasztrófa-kezelési feladatokhoz kapcsolódó telekommunikációs együttműködés áll. A mobiltársaság és a hazai legnagyobb humanitárius szervezet együttműködése – a Synaptelnek köszönhetően – újabb mérföldkőhöz érkezett, és egy idehaza egyedülálló, innovatív technikai fejlesztést mutatott be kedden, mely új alapokra helyezi a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-válaszadási munkáját.
Az újdonság a Magyar Vöröskereszt székházában debütált, ahol vízzel árasztották el az épület belső udvarát. A szervezet munkatársai és önkéntesei segítségével egy árvízi katasztrófahelyzet elevenedett meg, ahol interaktív módon mutatták be az új rendszer működését a mentés, a kárfelmérés, a befogadóhely-kezelés és segélyezés során.
A Synaptel fejlesztése, az úgynevezett Munkaerő Irányítási alkalmazás nagyban megkönnyíti a Magyar Vöröskereszt munkatársainak és önkénteseinek munkáját, alkalmazásával pillanatok alatt rögzíthető, rendszerezhető és továbbítható minden, a katasztrófaterületen bekövetkezett lényeges információ. Az applikáció űrlapok, hangfelvételek, fotók menedzselésére alkalmas, melyeket a rögzítés pillanatában hely- és időbélyeggel lát el, és azon nyomban egy központi szerverre továbbít.
A Telenor által biztosított táblagépeken és okostelefonokon futó alkalmazás segítségével lehetővé válik a mentési, kárfelmérési, segélyezési adatok azonnali központi feldolgozása, elosztása, a helyszínen dolgozó vöröskereszt folyamatos, gyors tájékoztatása.
Az alkalmazás kialakítása során a biztonság nagy szerepet kapott, az adatok a tárolás és a továbbítás során is titkosítva vannak, a központi szerverhez pedig csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználók kaphatnak hozzáférést.
„A Magyar Vöröskereszt számára kiemelten fontos a Telenorral kötött stratégiai megállapodás. Nagy öröm számunkra, hogy a Synaptel csatlakozásával sikerült tovább szélesíteni ezt az együttműködést. A Vöröskereszt világszerte élen jár az olyan technikai eszközök és platformok alkalmazásában, melyek elősegítik, hogy minél hatékonyabban végezhessük humanitárius missziónkat. Ez az új rendszer kiváló példa erre, hiszen lehetővé teszi, hogy a papíralapú munkát egy sokkal korszerűbb és hatékonyabb módszerre cseréljük. ” – mondta el Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója.
„Lassan egy éve működünk együtt a Magyar Vöröskereszttel, amely mind telekommunikációs szaktudásunkra, mind kollegáink személyes segítségére is bátran számíthat a katasztrófahelyzetekben. Nagy örömünkre szolgál, hogy az új alkalmazás használatához a Telenor biztosíthatja a szervezet számára az elengedhetetlen technikai és tárgyi feltételeket, és ezzel ismét hozzájárulhatunk a vészhelyzetek hatékonyabb kezeléséhez.” – tette hozzá Kutas István, a Telenor vállalati kommunikáció igazgatója.
A Docler cégcsoport a Synaptel Kft.-vel együtt régi és hosszú távú együttműködési kapcsolatot ápol a Magyar Vöröskereszttel, mely eddig véradások, anyagi, valamint eszköz adományok formájában valósult meg. A karitatív tevékenységen felül a cég ezúttal technikai fejlesztéssel kívánta segíteni a humanitárius szervezetet. „Jó látni, ahogyan a rendszerünk életre kel, és egy valóban nemes ügy érdekében munkálkodik. Büszkék vagyunk rá, hogy fejlett technológiai megoldásainkkal támogathatjuk a Magyar Vöröskereszt munkáját, és rajtuk keresztül a rászorulókat.” – nyilatkozta Hámori Virginia, a Synaptel Kft. értékesítési vezetője.
A Telenor és a Magyar Vöröskereszt eddigi kooperációjában a mobiltársaság azt vállalta, hogy krízis esetén a Vöröskereszt által kijelölt térségekben – elősegítve a mentési folyamatokat – növeli mobilhálózatának kapacitását, önkéntes csapatokat szervez a vállalat munkatársaiból, valamint aktívan részt vesz egy ingyenesen hívható, tárgyi adománykezelő call center kialakításában.
Az együttműködés következő fázisában egy Közösségi Média Információs Központ kialakítása volt a cél, amelynek lényege a közösségi médiában és a hatóságok kommunikációs csatornáin megtalálható információk összegyűjtése, rendszerezése és strukturált formában történő újra megosztása. Mindemellett természetesen a Telenor vállalta, hogy modern technikai eszközökkel, táblagépekkel, notebookokkal, víz- és porálló okostelefonokkal, valamint mobilinternettel látja el a Magyar Vöröskereszt munkatársait.