Telenor Jövőkutató Szimpózium - Zene, film, tévé a mobilon
A mobilunkon nézünk tévét, hallgatjuk kedvenc zenéinket, online olvasunk kedvenc sorozatainkról. A mobilinternet megváltoztatta a médiafogyasztási szokásokat. De látjuk-e, hogy milyen irányban halad a média- és a szórakoztatóipar a jövőben? Milyen tartalmak lesznek a mobilunkon néhány év múlva? A Telenor idei Jövőkutató Szimpóziumán az iparág vezető szakértői, nemzetközi és magyar tartalomgyártó és –forgalmazó csatornák vezetői vitatták meg, hogyan látják a zene, a film és a televíziózás jövőjét.
Bárhol, bármikor elérhető, személyre szabható tartalom és kedvező ár – ez motiválja a jövő és egyre inkább a ma fogyasztóját is. A kedvenc zenéink legyenek a mobilon, a tabletről legyen elérhető a kedvenc sorozatunk, a televízióban pedig legyen visszanézhető a meccs. Egymás mellett működnek a médiamárkák hagyományos műsorszerkesztési és műsorszórási stratégiái, illetve az új ügyféligényeket mind inkább kiszolgáló on-demand kísérletek. Kérdés, hogy az átalakulóban lévő médiapiac melyik irányban, milyen ritmusban halad tovább.
„A mobifelhasználóknak és az okoseszközöknek nagy befolyása van és lesz a médiaipar alakulására. Már ma is elérhetők olyan, személyre szabható tartalom megoldások a mobilunkon, mint a Telenor Deezer zenei vagy MyTV nevű televíziós szolgáltatásai. A kényelem, a személyre szabhatóság és a jogtisztaság miatt az ehhez hasonló megoldások mind nagyobb teret nyernek a jövőben, ezért a Telenorhoz hasonló mobilszolgáltatók a tartalomfogyasztási értéklánc megkerülhetetlen szereplői lesznek.” – mondta a kerekasztal beszélgetésen Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.
„A médiamárka a kulcs a tartalom népszerűsítéséhez. Meg kell találnunk a médiatartalom és a platform megfelelő integrációját. Ezért érdekesek azok a kezdeményezések Magyarországon, mint a MyTV. A telekommunikációs együttműködések azért is izgalmasak, mert segíthetnek kiszélesíteni a piacunkat. Ma 3,5 millió háztartásban van televízió Magyarországon, nehéz bővülést elérni, ugyanakkor az OTT szolgáltatások új, virtuális háztartásszám-növekedést eredményezhetnek,” tette hozzá Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója.
Az RTL Klub elnök-vezérigazgatója, Dirk Gerkens elmondta: „A tartalomgyártók számára ígéretes a jövő, hiszen minél több a platform, annál több a potenciális ügyfél. Néhány éve olyan alapvető szolgáltatások, mint a Netflix, Youtube vagy a Facebook még a legtöbb ember számára ismeretlenek voltak, de ma már egyre több az új belépő a piacon. A célunk, hogy a legjobb tartalmat kínáljuk a lehető legtöbb platformon és új üzleti modelleket kísérletezzünk ki.”
A Telenor és fejlesztő partnere, az EU Edge már szórakoztatóipari tartalmat is tervez a jövő eszközeire. Az eseményen Maróy Ákos, az Eu Edge alapítója és technológiai igazgatója bemutatta a Telenor MyPlayer alkalmazás Google Glass-ra fejlesztett próbaverzióját, amellyel a MyTV televíziós streaming szolgáltatás műsorajánlóit követhetik a jövő felhasználói.