Telefoncsörgéssel indul idén a karácsony?
Slágertermékké válhat idén karácsonykor az okostelefon. A KutatóCentrum Smartphone Report 2015 nevű friss kutatásából kiderült, hogy az ajándékozók 12 százaléka tervezi okoskészülék vásárlását. A több mint 860 ezer ajánlatot listázó Depo.hu online piactér adatai szerint minden árkategóriában vannak favoritok.
A válaszadók több mint fele (51%) örülne, ha egy okostelefont találna idén a karácsonyfa alatt – derült ki a KutatóCentrum évente ismétlődő Smartphone Report tanulmányából. „Valószínűleg sokaknak teljesülni fog a vágya, hiszen a megkérdezettek körében minden tizedik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy okostelefont vesz ajándékba" – mondta Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. A szakember hozzátette, hogy a vásárlást tervezők egyharmada saját magát szeretné meglepni egy új készülékkel, míg egynegyede gyermekét ajándékozza meg.
A Jézuska a legtöbb telefont közvetlenül a mobilszolgáltatóktól „szállítja" a fa alá, de minden negyedik beszerzés online történik, utóbbi esetben jellemzően valamilyen elektronikai webáruház kínálatából válogatnak a netezők. „A népszerű mobiltelefonok tekintetében rendkívül vegyes a kép, a 20 ezres olcsó mobilok éppúgy keresettek, mint a 100 ezer forint feletti csúcskategóriás készülékek. A piacterünkön jelen lévő forgalmazók egyébként időben felkészültek a karácsonyi rohamra, már októberben frissítették és bővítették a nálunk elérhető kínálatot" – mondta Szabari László, az októberben megújuló, idén 15 éves Depo.hu elektronikus piactér vezetője.
Táblagép? Gyerekjáték!
A KutatóCentrum friss kutatásában szintén vizsgálta, hogy hány táblagép kerülhet a fa alá. „Ezek idén az okostelefonokhoz képest kevésbé népszerűek az ajándékozók körében, a magyarok mindössze 4 százaléka tervezi, hogy tablettel lepi meg valamelyik szerettét. Pedig ezzel is örömet okozhatnának, hiszen a válaszadók közel fele (45%) szívesen bontana ki ilyen meglepetést a karácsonyfa alatt" – mondta Györke Zsuzsanna. Az ünnepre beszerzett táblagépek közül egyébként a legtöbb, minden negyedik, kiskorúhoz kerül majd, de itt is magas azok aránya, akik saját magukat lepik meg egy ilyen készülékkel.
A kutatás hátteréről:
A cikk adatai a KutatóCentrum friss, Smartphone Report 2015 kutatásán alapulnak, mely 2014. november 14. és 26. között zajlott online adatfelvétellel, a KutatóCentrum évente ismétlődő online megkérdezése keretében, közel 160.000 főt számláló online lakossági paneljén. A kutatásban 1000-en vettek részt, a minta életkor, nem, település és régió tekintetében reprezentatív a 18-59 éves internetezőkre. A cikkben szereplő egyéb adatok a több mint 860 ezer ajánlatot listázó Depo.hu elektronikus piactér 2014-es évet átfogó látogatói elemzésén alapulnak.