Sikeresen pályára állt a SES-15
Az Arianespace sikeresen pályára állította az első hibrid SES műholdat, amely a légitársaságok kiszolgálásához széles sugárnyalábbal és nagy átviteli sebességgel, valamint a GPS-rendszerek pontosabbá és megbízhatóvá tételéhez WAAS-egységgel is rendelkezik.
A SES (az Euronext Párizsi és Luxembourgi Értéktőzsdén: SESG) bejelentette, hogy a Korouban található Guiana Űrközpontból május 18-án helyi idő szerint 8:54-kor indított Szojuz hordozórakéta sikeresen pályára állította a SES-15 műholdat. Ez az első SES műhold, amelyet egy Szojuz hordozórakéta állított földkörüli átmeneti pályára.
A SES-15 Ku-sávos széles sugárnyalábokkal, valamint Ku-sávos nagy átviteli sebességű műholdas kapacitással (HTS) rendelkezik, és képes a Ka-sáv átjáróihoz is kapcsolódni. A SES első hibrid műholdja a nyugati 129°-os pozícióban helyezkedik majd el, és 16 Ku-sávos transzponderével (36 MHz egyenértékű), valamint HTS-kapacitásával Észak-Amerikát, Mexikót, Közép-Amerikát és a Karib-térséget szolgálja majd.
A SES-15 nagy átviteli sebességű egységei optimalizált és személyre szabható szolgáltatásokat, illetve globális lefedettséget biztosítanak világszerte olyan jelentős IFC és IFE (fedélzeti kapcsolatot és szórakoztatást biztosító) szolgáltatóknak, mint a Global Eagle Entertainment, a Gogo vagy a Panasonic Avionics. Ezenfelül a SES-15 egy külön széles sugárnyalábbal is rendelkezik, amellyel az IFC és IFE szolgáltatók élő televízióadást biztosíthatnak az Egyesült Államok belföldi járatain, beleértve Hawaiit és Alaszkát, valamint a Kanadában, a Karib-térségben és a Mexikóban repülő járatokat is. Ezzel az egyedi sugárnyaláb-kombinációval az IFC és IFE szolgáltatók optimalizálni tudják az internetforgalomhoz szükséges HTS-kapacitásokat és a műsorszóráshoz alkalmazott széles sugárnyalábú lefedettséget.
A műhold kiszolgálja a VSAT-hálózatokat, valamint a kormányzati és hajózási szektorban használt nagy adatforgalmú alkalmazásokat is.
A SES-15 egy úgynevezett Wide Area Augmentation System (WAAS) egységet is hordoz, amelynek segítségével az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) pontosítani tudja, illetve megbízhatóbbá teheti a műholdas GPS-rendszerek (Global Positioning Systems) helymeghatározó méréseit, ezzel az eddiginél nagyobb precizitást és elérhetőséget biztosítva a légi forgalom számára.
A műholdat elektromos hajtóműve segíti a pályára állásban és a további manőverek végrehajtásában.
„A SES-15 sikeres pályára állítása az első lépés abban a folyamatban, amely során összesen három, széles sugárnyalábbal és nagy átviteli sebességgel működő hibrid műholdat tervezünk üzembe helyezni. A SES-15 és a hamarosan pályára álló SES-14 hibrid műholdak a már meglévő, üzemelő műholdjainkkal együtt a legrugalmasabb légügyi internetkapcsolati platformot biztosítják Észak-Amerikában” – mondta el Martin Halliwell, a SES technológiai vezérigazgatója. „A SES-15 segítségével megerősítjük azon képességeinket, hogy újgenerációs szolgáltatásokat nyújtsunk az olyan erősen adatalapú piacok számára, mint a tengerészeti, hajózási vagy a vállalati szélessáv.”
„A SES már hosszú ideje üzleti partnerünk, és nagyon örülünk, hogy a SES-15 sikeres pályára állításával a Szojuz hordozórakétán mi is részesei lehetünk annak a fontos utazásnak, amely révén a műhold a folyamatosan növekvő légügyi és más adatalapú piacokat szolgálhatja ki” – nyilatkozta Stephane Israël, az Arianespace vezérigazgatója.
További információk a SES-15-ről:
https://www.ses.com/newsroom/successful-launch-ses-15