Magyarországon csak ismerkedünk a Skype hirdetésekkel
Annak ellenére, hogy a Skype-on futó hirdetések rendkívül hatékonyak és a médiavásárlók körében világszerte nagy népszerűségnek örvendenek, Magyarországon egyelőre ismerkedünk a lehetőséggel. Pedig hazánkban jelenleg a Skype a legnépszerűbb számítógépes csevegő program, ahol a felhasználók mintegy 36 százaléka rendszeresen videotelefonál.
A beszélgetések ablakában futó hirdetések impozáns eredményeket produkálnak, és akár kétszámjegyű növekedést eredményeznek az olyan legnehezebben változtatható mérőszámokban, mint az ajánlási vagy a vásárlási szándék.
A magyar felhasználó
A Sanoma Media Budapest 2013 júniusában végzett kutatása szerint a hazai felhasználók az esetek többségében (36%) videótelefonálásra használják a csevegő programot, míg a hagyományos chat 31 százalékban, hanghívás 22 százalékban jellemző. A kapcsolattartás jellegét tekintve a Skype leginkább a családi (73%) és a baráti (84%) kapcsolattartásnak a platformja, munkahelyi kommunikációra a megkérdezettek 30 százaléka használja. További érdekesség a földrajzi megoszlás, a felhasználók többsége (53%) főleg belföldre, 24 százalék inkább külföldre, míg 23 százalék külföldre és belföldre is használja a Skype-ot.
Újgenerációs hirdetési felület
A Skype a napi több mint 700 ezres* felhasználói bázisával hazánk legnépszerűbb számítógépes csevegő programja. A hirdetési felület hatékonysága egyrészt annak köszönhető, hogy a megoldás újnak számít a hazai piacon, ezért a felhasználók a megjelenésekre fogékonyabbak, másrészt egy felhasználó egy darab hirdetést lát, így a médiazaj minimálisra csökken, nem akadályozza az üzenetek befogadását. A beszélgetés ablakában megjelenő hirdetés annak ellenére, hogy nem zavarja a beszélgetés résztvevőit és a közösségi élményt, folyamatosan a figyelem középpontjában van. Ennek a speciálisan fókuszált jelenlétnek az eredménye, hogy még az olyan legnehezebben változtatható mérőszámokban is, mint az ajánlási vagy a vásárlási szándék, kimagasló, kétszámjegyű növekedést eredményezhet.
„A Skype hirdetések újdonságnak számítanak a hazai piacon, ezért a felhasználok is aktívabban reagálnak ezekre a megjelenésekre. A videókamera és a mikrofon adta lehetőségek olyan egyedi, kreatív megjelenési formákat tesznek lehetővé, amelyek más hirdetési csatornán nem kivitelezhetőek. Az egyedi megjelenési forma a hirdetők számára valódi értéket képvisel, és egyben erősíti a márkafelismerést és a márkaüzenetek visszacsatolását” – mondja Melovics Csaba, a Sanoma Média kereskedelmi termékfejlesztője.
A hirdetések megjelenési formái változatosak: a hagyományos banner méretek mellett (pl.:300*250, 640*100), számos kreatív, mikrofonra és kamerára építő vagy akár a felhasználó mozdulataira reagáló applikációval is kiegészíthetőek a megjelenések.
Az egyedi beszélgetés alatt futó hirdetés jelenleg 73 országban érhető el világszerte, beleértve az USA-t, az Egyesült Királyságot, Nyugat-Európát, Közép- és Kelet-Európát, illetve bizonyos közel-keleti, ázsiai és latin-amerikai országokat. A Skype hirdetési felületeit a magyar piacon 2013 márciusa óta a Sanoma Media értékesíti.
* Forrás: Microsoft Advertising, Skype átlag napi egyedi userek száma (Windows)