Magyarországi E-kereskedelmi Felmérés 2012
Lezárult az eNET és az Árukereső.hu első közös kutatása, melynek eredményeit 2013. április 16-án mutatták be a partnerek egy sajtóreggeli keretében. Az együttműködés alapja és egyben a kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata volt. Mivel mindkét fél számára ez a szegmens jelenti az online kiskereskedelem fejlődése szempontjából legfontosabb réteget, így a hosszútávú piackutatási együttműködés remek lehetőséget kínál számukra az ebből adódó szinergikus hatások kihasználására, a piac megértésére és a szereplők edukálására.
A válaszadók teljes online forgalma 16 milliárd forint volt, amely a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-a. A felmérésben adott visszajelzések alapján ez az összeg 2013-ra közel 20%-kal fog nőni. Bár a forgalom háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezett, elég jelentős, körülbelül 20%-os az árösszehasonlító oldalak szerepe.
A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás.
A tavalyi évben a leggyakrabban használt hirdetés típusok között sorrendben az árösszehasonlító oldalakon történő megjelenés, a keresőoptimalizálás és a keresők találati oldalán megjelenített PPC alapú hirdetések kapták a főszerepet.
Alapvetően pozitív hozzáállás jellemzi a válaszadókat a vállalkozásuk működtetését illetően; 91%-uknak ha most lenne lehetősége online vállalkozásba fogni, biztosan belevágna.