Lemezkiadók a kalózkodás ellen – Azonnal letölthetők a rádióban hallott számok
Minden bizonnyal nem én vagyok az egyetlen, aki a rádiót hallgatva néha felsóhajt: de sokára fog ez megjelenni! Eddig ugyanis bevett gyakorlat volt, hogy mintegy a promocionálás legutolsó záró mozzanataként a kiadók hat héttel a debüt előtt a rádiók rendelkezésére bocsátották az új album egy-egy dalát. Csak a hosszas várakozási időt követően nyílt lehetőségünk letölteni az aktuális kedvencet legálisan az olyan zenetárakból, mint az iTunes.
Éppen ezért virágzott a kalózkodás. A Universal és a Sony azonban végre felvette a kesztyűt és harcba szállt az illegális forgalommal, feltűnt ugyanis, hogy ezalatt a hozzávetőlegesen hat hét alatt az emberek már bőven keresni kezdik kedvenc újdonságaikat, és az igazi csúcsot a megjelenés előtt két héttel produkálja a piac. Az eredmény nyilvánvaló: a közönség kezd beleunni a várakozásba így inkább alternatív forrásokhoz folyamodnak, ami jelen esetben a kalózmásolatokat jelenti.
Régebben, még az online zenevásárlás előtti időkben a rádióknak előre kiadott zenei anyagok valóban hozzájárultak az első heti eladások maximalizálásához, így a magasabb toplistás helyezéshez. A Napster megjelenésével viszont minden egyéb választasi lehetőség megszűnt. Kicsit meglepő, hogy ennyi időbe tellett a nagyobb lemezkiadóknak, hogy megtegyék az első lépést.
Mindkét cég a tervek szerint tehát árusítani fogja az összes Single albumát attól a naptól kezdve, hogy a rádiók elkezdik játszani.