Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
A hazai e-kereskedelem gyors fejlődése és növekedése megkívánja, hogy mind a szakmai szereplők, mind a közvélemény rendszeresen naprakész és érdemi elemzéseket kapjon az ágazatról. A webáruházak fejlődése, az interneten vásárlók számának növekedése nem csupán a szakmai döntéshozók számára izgalmas folyamat, hanem a vásárlók számára is tanulságos. Az internetes kereskedelem további fejlesztéséhez minden oldal képviselői számára kimagaslóan fontos, hogy pontos és valóban átfogó képet kapjanak az ágazatról.
Az Árukereső.hu jelenleg közel 1000 aktív magyar webáruház 2,5 millió termékét mutatja be átlagosan havi 5 millió látogatónak. A cég budapesti központjából irányítják Bulgária legnagyobb ár-összehasonlító odalát a Pazaruvaj.com-ot, valamint Románia meghatározó ár-összehasonlítóját a Compari.ro-t is. A külföldi piacok még precízebb kiszolgálása és fejlesztése érdekében a közös kutatásokat ezekre az országokra is kiterjeszti az eNET és az Árukereső.hu.
„Az Árukereső.hu számára nagy öröm, hogy a legfelkészültebb hazai internetes kutató csapattal köthettünk nemzetközi megállapodást. A kutatások eredményei alapján komoly segítséget fogunk tudni adni az e-kereskedelmi szakma képviselőinek, hogy még jobb szolgáltatásokat nyújtsanak a felhasználók számára” mondta Palocsay Géza az Árukereső.hu operatív igazgatója.
Az eNET küldetése, hogy az internet-gazdaságról, az információs társadalomról, valamint az infokommunikációs piacról a legmagasabb szakmai elvárásoknak megfelelő alapkutatásokat készítsen. A cég által – immár 13 éve – készített e-kereskedelemmel kapcsolatos kutatások a magyar piacon egyedüliként betekintést adnak a hazai internetes kereskedelem növekedési volumenébe, fejlődésébe és segítségükkel lehetőség nyílik a piaci trendek folyamatos nyomon követésére, előrejelzések készítésére.
Kis Gergely, az eNET partnere a megállapodás kapcsán megjegyezte: „Az Árukeresővel idén egyszerre három ország e-kereskedelmi trendjeit fogjuk közösen kutatni. Hiszünk benne, hogy ez az együttműködés regionális terjeszkedési terveink megvalósításához hozzájárul, és hamarosan átfogó képet tudunk nyújtani a közép-kelet-európai internetes kiskereskedelem fejlődéséről. “