Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
A játékforgalmazói piacon egyre nagyobb szeletet hasít ki az online értékesítés. Részben ennek köszönhető, hogy a legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, a JátékNet.hu 140 ezer megrendelés mellett közel negyven százalékos növekedést ért el 2013-ban, ezzel 1,4 milliárd forintos bevételt generálva. A cég tapasztalata szerint már az online fizetéstől sem ódzkodnak a vevők, a karácsonyi szezonban például közel másfélszeresére nőtt a bankkártyás fizetések száma.
Örülhetnek a hazai online játékforgalmazók, hiszen az internetes értékesítés 2013-ban is bővült. A JátékNet.hu Webáruház becslése szerint a hazai piac 2013-ban 30-40 milliárd forintot tett ki, ennek mintegy 10 százaléka pedig már online realizálódott. Ez a tendencia várhatóan 2014-ben is folytatódik, miközben a piac egészére komoly kihívások várnak. „Az online növekedése a hagyományos forgalmazókat szorongatja, ugyanakkor a nagy külföldi webáruházak belépése is előre vetíthető. Az újdonságokra minden piaci szereplő azonnal reagál, a vevők megtartásához így a gyorsaság és széles kínálat már nem elég – emelte ki Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója. – Ezért 2013-ban több exkluzív terméket vezettünk be.”
A 7. születésnapját ünneplő JátékNet.hu Webáruház 2013-ban mintegy 1,4 milliárd forintos árbevételt ért el, amely közel 40 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest. A kétszámjegyű növekedés nemzetközi sikert is hozott a vállalatnak, amely a hazai indulók között egyetlenként bekerült a Deloitte Technology Fast 50 verseny regionális top10 mezőnyébe, és elnyerte a leggyorsabban fejlődő magyar technológiai vállalat címet.
A rendelésszámok is közel 40 százalékkal nőttek, így a webáruház több mint 140 ezer rendelést regisztrált. A játékpiac sajátosságainak megfelelően a legerősebb időszak közel 70 000 megrendeléssel a karácsonyt megelőző két hónap volt.
Változnak a vásárlási szokások
A JátékNet.hu adatai szerint 2013 utolsó két hónapjában az előző év hasonló időszakához viszonyítva a vásárlók mintegy 45 százalékkal többször választották a bankkártyás fizetést, míg az átvételi módok között egyre népszerűbb a Pick Pack Pont, mely a futárszolgálathoz képest olcsóbb, a személyes átvételhez képest pedig kényelmesebb alternatívát jelent.
A mobileszközök használata is terjed: 2013-ban a megrendelések 15 százaléka ilyen platformról érkezett. „Ennek megfelelően 2013 tavaszán elindítottuk mobilra optimalizált weboldalunkat, melynek köszönhetően okostelefonról és tabletről böngésző vásárlóinknak is ugyanazt az élményt tudjuk biztosítani, mint az asztali gépen netezőknek” – mondta el Bognár Ákos.
A webáruház újításait a vásárlók mellett a szakma is értékelte: 2013-ban a JátékNet.hu lett az Év Internetes Kereskedője, majd ősszel másodszor is elnyerte az Ország Legnépszerűbb Játékboltja címet. „A visszajelzések és elismerések bizakodóvá tesznek, hogy 2014-ben is az élmezőnyben tudunk maradni, töretlen fejlődési és növekedési célkitűzéseink mellett” – engedett bepillantást a jövőbe a JátékNet.hu Webáruház ügyvezetője.