Két éves a Google+
Bár indulásakor mindenki temette és sokan még ma is csak egy elhagyatott szellemvárosként tekintenek rá, a Google+ két éves lett. A hírt maga Vic Gundotra jelentette be pénteken - ternészetesen egy G+ post formájában. Az elmúlt 24 hónapban rengeteg változáson esett át az oldal, számtalan funkcióval és extrával bővült, amelyeknek köszönhetően ma már olyannyira túlszárnyalta a Facebookot, hogy Suckerbergék is a Googlet másolják.
Persze az ide vezető út nem volt akadályoktól mentes. Kezdetben valóban igen kevesen kóstoltak bele a platform nyújtotta lehetőségekbe, pedig már az induláskor is rengeteg olyan apró extrával szerelték fel, aminek köszönhetően mindig egy lépéssel Zuckék előtt jártak. Ezek közé tartozott az Androidos telefonokkal készített fényképek automatikus feltöltése, a gyorsbillentyűk használatának lehetősége, a beépített képszerkesztő, vagy épp a kártyás felhasználói felület, amit Markék mind-mind utólag vettek át.
De talán a legjelentősebb változást a 2013-as Google I/O konferencia hozta, ahol egyszerre 41 újdonságot jelentettek be: tovább fejlesztették a fényképek mahinálásának lehetőségét, az értesítések kereszt-szinkronizálnak az Androidos telefonokkal és tabletekkel, elérhető a Google+ bejelentkezés (végre), a Talk egybeolvadt a Hangoutsszal (és hamarosan a Messengert is leváltja), de akár említhetnénk a már régóta jelen lévő hashtageket vagy a Communityket is, amik messze jobb lehetőségeket kínálnak, mint a Facebookos csoportok.
Az pedig, hogy gyakorlatilag senki nem használja a Plust, szokás szerint csak halandzsa és alaptalan túlzás. Igen, ha a hazai helyzetet nézzük, akkor valóban szűk az a réteg, aki felismerte az előnyeit és megpróbál egyre jobban elszakadni a Facebooktól. De globális szinten a portál már átlépte a 400 milliós felhasználóbázist, amit egyébként gyorsabban tett meg, mint annak idején a Facebook.
Plusz ugye az sem elhanyagolható tény, hogy a világ legnépszerűbb mobil operációs rendszerén a Google+ rendelkezik használható klienssel, míg a Facebook még évek után is csak egy bughalmazt tud felmutatni, ami a reklámokon kívül semmit nem jelenít meg.
Szóval bárki bármit mond, a Google+ lehet, hogy csak két éves és ez alatt az idő alatt nem lepték el a lájk-zombik úgy, mint a Facebookot, de már most messze jobb és többet kínál, mint vetélytársa.