Nyolcvan százalék felett az okostelefonok aránya az internethasználók körében
Az internethasználó hazai lakosság több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet - derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég a Huawei számára készített 21 közép-, dél- és észak-európai országot magába foglaló régióban, beleértve hazánkat is. A kutatás során arra keresték a választ, hogy melyek a megkérdezettek okostelefon-vásárlási és használati szokásai, valamint mik a készülékekkel szemben támasztott legfontosabb igényeik, illetve elvárásaik. Az online felmérést a 18 és 50 év közötti, az internethasználó lakosságot reprezentáló mintán végezték el 2015 áprilisában.
A felmérés szerint a készülék kiválasztásánál a régióban megkérdezett felhasználók leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe. Ezért a Huawei annak érdekében, hogy optimalizálja az okostelefonjainak energiafelhasználását, és növelje az akkumulátor teljesítményét, speciális funkciókat épít flagship modelljeibe. A Telefonkezelő (Phone manager) energiatakarékos funkció segítségével a felhasználók kikapcsolhatnak minden olyan háttérben futó alkalmazást, amely szükségtelen energiafelhasználást jelent. A felhasználók ezzel a funkcióval találkozhatnak a vállalat legújabb, tavasszal bemutatott okostelefonjában, a P8-ban is.
A megkérdezettek által a kedveltebb képernyő méretek átlagban 4’’ – 5,1’’ között vannak. A Huawei ilyen, 5 hüvelykes kijelzővel dobta például piacra az elegáns P8 kisebbik testvérét, a P8 lite-ot.
Leginkább szolgáltatóktól vásárolunk, privát használatra
A kutatás rávilágított arra is, hogy a szolgáltatóknak kiemelt szerepe van az okostelelefonok elterjedésében: az ilyen típusú készülékeket a megkérdezettek több mint fele (65%) mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja. Érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy a megkérdezettek nagy többsége, közel 80 százaléka saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra, míg csak 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ugyan saját maga vásárolja, de üzleti céllal. A hazai munkáltatóktól mindössze az egy tizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.
Leggyakrabban e-mailezünk, legkevésbé filmeket töltünk le
A hazai válaszadók több mint a fele (68%) minden nap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés (80%), de a top 3 között van a social media aktivitás (77%), és az instant üzenetek küldése/fogadása (50%) is. A megkérdezettek valamivel kevesebb, mint a fele használja online zenehallgatásra (45%) a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. Itthon az okostelefont legkevésbé például a chat szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják. A válaszadók egy negyede legalább hetente egyszer és 39 százalékuk legalább havonta letölt applikációkat.
A Huawei annak érdekében, hogy biztosítsa a telefonáláshoz, valamint a gördülékeny internet-használathoz szükséges tökéletes hálózati kapcsolódást és kiküszöbölje a jel-gyengülést, az idén áprilisban bemutatott legújabb flagship modelljét, a P8 okostelefont kompakt és nagy teljesítményű kettős antennával szerelte fel. A vállalat által szabadalmaztatott Signal+ technológia, valamint a Wifi+ technológia és a kettős antenna modell segítségével a telefon gyors hálózat-váltásra képes, mert intelligensen felismeri a legjobb vételi módot. Amennyiben ugyanis az antenna egyik vége fedésben van és a jel erőssége gyengül, a P8 azonnal, a többi okostelefonnál gyorsabban átkapcsol az antenna másik végére, így biztosítja az erős jel-kapcsolatot. Ez a funkció jelentősen csökkenti a megszakadt hívások számát is.
Okostelefonok aránya a vizsgált országokban