Fehéríti a gazdaságot és új munkahelyeket teremt az új magyar startup
Szeptember közepén indult útjára az éttermeket és futárokat összekapcsoló magyar startup. A RidRoll költséghatékony és megbízható szolgáltatást nyújt a vendéglátóhelyeknek, és az ételfutároknak is kiemelkedő pénzkereseti lehetőséget teremt.
Az éttermek gyakran találják magukat kellemetlen szituációban, mert a futárjuk nem megy be dolgozni, út közben lerobban a robogója, lenyúlja az aznapi bevételt vagy késve szállítja ki az ételt.
A hétköznapi probléma kiküszöbölésére és az állandó feszültség feloldására hívták életre a RidRoll nevű applikációt, amely megannyi futárjával megbízható szolgáltatást biztosít, ráadásul a partnerek spórolhatnak is vele. Lakatos Tamás, a startup megálmodója elárulta, hogy egy sikertelen rendelés után pattant ki a fejéből az ötlet.
„Otthonról próbáltam egy általam kedvelt pesti étteremből rendelni ételt még 2016-ban. Csakhogy megszüntették a kiszállítást, mert nem lehetett számítani a futárjaikra. Másnap úton a Balaton felé nagybátyámmal azon töprengtünk, hogyan tudnánk megoldást találni erre, és ekkor ugrott be a helymeghatározás alapú rendszerötlete” – mesélte.
Az applikáció lényege, hogy a regisztrált étterem felviszi a rendszerbe a rendelt ételt, és a legközelebbi futár már megy is érte. Az éttermek számára a szolgáltatás díja használatalapú, mindössze 40 forint, amihez hozzáadódik a kilométer alapú és cím díjas fuvardíj. Természetesen ennek nagy részét költségként még le is tudják írni,így egy kis-közepes vendéglőnek akár a felére lehet csökkenteni a kiszállítási költségeket és akár milliókat spórolhatnak a vendéglátók a házhoz szállításon.
Futárnak bárki jelentkezhet, de csak a legjobbak kerülnek be. Ehhez első lépésben egyéni vállalkozóként kell regisztrálnia a rendszerben, majd a startup HR csapata telefonos interjún elbeszélgetnek vele. Ha megfelelőnek találják, személyesen is találkoznak, és ha mindent rendben találnak, kezdheti is a munkát.
„Fontosnak tartjuk, hogy a futár kedves, tisztelettudó legyen, mindig a napszaknak megfelelően, udvariasan köszönjön, és normálisan öltözködjön. Ha bemegyünk egy étterembe, részben a pincér alapján ítéljük meg a helyet, és kiszállítás esetén ugyanez a helyzet a futárokkal is” – fogalmazott Lakatos Tamás.
Mivel az applikációnak nincs felső határa, egy ügyesebb motoros futár a rendelésektől függően akár 30-40vagy még több címet is elvállalhat naponta, és ezáltal többet is kereshet, mintha egy étterem alkalmazottjaként dolgozna.
Mindezek fényében az éttermek és a futárok számára is egy kedvező kondícióról beszélünk.
„A célunk, hogy egy profi szolgáltatást nyújtsunk, ahol az egyik félnek se legyen ráfizetés. Mi nem hasraütés-szerűen alakítottuk ki az árakat, hanem úgy, hogy azzal a vendéglátóhely és a futárok is jól járjanak” – fűzte hozzá.