Érkezik a Google Helykereső

Google

A héten a Google két új szolgáltatását prezentálja magyaron kívül közel további 40 nyelven, melyekkel az interneten keresztül történő helykeresést kívánja megkönnyíteni. Ezt követően nemcsak a bal oldali menüsorban lesz megtalálható a Helykereső, hanem a Google működése során először, ha a keresőszót a Google helységnévként azonosítja, akkor automatikusan át is irányítja, így a szokásos eredménylista helyett az új szolgáltatás lép működésbe. Mindezt az a szükség hívta elő, miszerint a webes keresések mintegy 20%-ban földrajzi jellegűek.

 

A Helykereső lényege, hogy térképpel segít navigálni, valamint a találatokban megjelennek a keresésnek megfelelő cégek saját Google Helyek oldalai, elérhetőségei, vonatkozó linkek(Yelp, Zagat, Citysearch), sőt olvashatunk véleményeket, értékeléseket is az adott helyről.(pl.: éttermek) A másik szolgáltatás ehhez a keresési módhoz kapcsolódóan egy újfajta hirdetési lehetőség a vállalkozásoknak, mivel a Helykeresőnél területhez kötve megjelennek jobb oldalt az egyéb hirdetések is.

 

Az új funkció lényege tehát, hogy a Google térképeit használva megjeleníti a keresett szolgáltatáshoz kapcsolódó földrajzi helyeket, illetve a fellelhető összes ilyen vagy hasonló vállalkozást is és mindezek mellé keresési eredményekben megjelenít egy ötcsillagos pontozási skálát, melynek eredményét a weben szörfözők alakítják. A kérdés persze csak az, hogy mennyire gátolhatók meg az előnyös renomé kialakítására törekvő visszaélések, avagy mi történik, ha a tulajdonos mondjuk vállalkozása felvirágoztatására jó párszor maximum pontszámmal jutalmazza üzletét?

 

Az újdonsült szolgáltatás irányításával a Google egyik korábbi igazgatósági csillagát Marissa Mayert bízta meg, aki kedden adott interjújában úgy nyilatkozott, hogy a helykeresést mindig is egy alapvető pillérnek tartotta a világháló számára. Ígérete szerint a Helykereső nem a legutolsó, csak a legújabb fejlesztés, mely rengeteg egyéb újdonságnak is előfutára. „Így végül az egész jóval több, mint pusztán a részek összessége, ugyanis a Helykereső nem csak szervezetté, de jóval logikusabbá is teszi a keresések eredménylistáit.”

 

A Google tehát a kis- és középvállalkozások eddig érintetlen piacára igyekszik nagy erőkkel betörni, a rájuk kihegyezett új, egyszerű, gyors hirdetési lehetőséggel. Valamint a felhasználók számára is megkönnyíti a tájékozódást, csökkenti a zsákbamacskázás kockázatát az új vendéglátóipari egységekkel szemben. Sőt az ígéretek szerint hamarosan nem csak kattintások rengetegét spórolhatjuk meg, hanem az új kereső funkció mobilról is elérhető lesz.