Elkezdődött az iskolakezdési vásárlási láz!
Egyre több szülő dönt úgy, hogy az iskolakezdéshez szükséges felszerelést idén az interneten keresztül vásárolja meg, vagy legalább ott tájékozódik. A közkedvelt Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal szakértői szerint idén az iskolatáska, a tolltartó és a füzetek kapcsán keresték a legtöbben az internetes vásárlási lehetőségeket. 2013 nyarán közel négyszer annyian kerestek az interneten iskolatáskát mint tavaly. A tolltartók és a füzetek esetében dupla annyian böngésztek a netes vásárlási lehetőségek közt.
A tanszerek és az iskolai kiegészítők piacán évről évre megjelennek a különböző mesehősök, sztárok és csapatok képeivel díszített termékek. Idén a legnépszerűbb motívum a Monster High, melyet a Pókember, a Csillagok háborúja, a Verdák és az FC Barcelona követnek.
Sokan nem kisiskolásoknak keresnek ilyenkor termékeket, hanem nagyobb gyerekeknek. Ilyenkor jellemzően megnő a számítógépek és notebookok iránti kereslet is. Idén ezek mellett a táblagépek, avagy tablet pc-t forgalma nőtt érdemben a tavalyi év azonos időszakához képest.
Robbanásszerűen nő a mobilról vásárlók száma
Áttörést jelent, hogy 2013-ban ötször annyian keresnek iskolakezdéshez kapcsolódó termékeket mobileszközökről mint egy évvel korábban. Ez egyrészt az okostelefonok és táblagépek elterjedésével, másrészt a hazai webáruházak mobileszközökre optimalizált felületeinek fejlődésével magyarázható.
„Eddig minden évben az volt a legszembetűnőbb, hogy a szülők egyre fiatalabb korban vesznek gyermeküknek számítógépet és mobiltelefont. Idén viszont az a legfontosabb változás, hogy egyre többen keresnek iskolakezdéshez kapcsolódó termékeket online, ráadásul robbanásszerűen megnőtt a mobileszközről vásárlók száma” mondta Jenei Péter az Olcsóbbat.hu portálvezetője.
Korán kezdődött a roham
Tavaly a vásárlási roham augusztus harmadik hetében kezdődött, idén viszont már most, a hónap második hetében elindult a vásárlási láz. Ennek oka valószínűleg az is, hogy a hirtelen lehűlés miatt sokan korábban hazajöttek nyaralásukról, vagy a hónap végére halasztották utazásukat.
A tudatos vásárlók ilyenkor az árak mellett leginkább arra figyelnek, hogy a termékek óvják gyermekük egészségét és hosszú ideig használhatóak maradjanak.