Egyre kényelmesebben bankolunk
Bár az emberek jelentős része még mindig inkább a hagyományos csatornákon intézi pénzügyeit, minden tizedik ügyfél, főleg a 30 évnél fiatalabbak, már kizárólag a digitális megoldásokat választják, és 40 százalék körüli azok aránya, akik hagyományos és digitális csatornákon keresztül is bankolnak. A K&H Bank a következő három évben 6 milliárd forintot költ e téren fejlesztésre, hogy a szolgáltatások alkalmazkodjanak az átalakuló bankolási szokásokhoz.
Az életmód trendek változásával és a rohamos tempóban megjelenő technológiai újítások révén, például az okostelefonok gyors térnyerésével az elmúlt években jelentősen átalakultak a bankolási szokások is. A rutinfeladatok intézése miatt, mint az átutalás vagy az egyenleglekérdezés, ma már egyre kevesebben mennek be a bankfiókba. Ehelyett kényelmesen, otthonról vagy út közben a mobil eszközeiken intézik pénzügyeiket az ügyfelek. Ezt sok esetben a bankok kedvező tarifákkal is honorálják.
Egy korábbi felmérés szerint az emberek 11 százaléka, elsősorban a 30 év alatti fiatalok, ma már egyáltalán nem járnak bankfiókba, hanem minden pénzügyet digitálisan intéznek. 40 százalék körüli azon ügyfelek aránya, akik a hagyományos mellett az elektronikus szolgáltatásokat is használják, vagyis bizonyos ügyletek, tanácsadás miatt felkeresik ugyan a bankfiókot, de már rendszeresen intézik elektronikusan is pénzügyeiket.
„A K&H 2013-ban indította el a Google Play áruházból, valamint az Apple store-ból is ingyenesen letölthető mobilbank alkalmazását, mely navigációval kiegészített ATM-, fiók- és széfkereső szolgáltatással jár együtt. Az applikációt 68 százalékban Androidos készüléken használják az ügyfelek, 32 százalékuk pedig iPhone-on használja az alkalmazást" – közölte dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.
A bankot választó fiatal potenciális ügyfelek esetében sokszor meghatározó szempont az elektronikus bankolás terén nyújtott szolgáltatások minősége. Számukra a mobil eszközökre fejlesztett és folyamatosan megújuló applikáció elengedhetetlen.
A K&H ügyfelek az applikáció segítségével előre beállított kedvezményezetteknek indíthatnak forint- és devizautalásokat mobileszközükről (okostelefon), ellenőrizhetik számlaegyenlegüket és forgalmukat, módosíthatják ezen túl a napi készpénzfelvételi és vásárlási limitet. Ezt akár vásárlás közben megtehetik, amikor kiderül, hogy többe kerül a termék, mint amennyit az eredeti kártyalimit költeni enged.
Dr. Bába Ágnes hozzátette: „Az interneten keresztüli banki ügyintézés már az ügyfelek számára a mindennapi rutin része. Annak érdekében, hogy folyamatosan eleget tegyünk ügyfeleink növekvő és változó elvárásainak, a K&H Bank 2017-ig 6 milliárd forintot költ további digitális fejlesztésekre."
A jó alkalmazásokat nemcsak az ügyfelek, hanem a szakma is elismeri. A K&H Bank mobilbank alkalmazása Szolgáltatás kategóriában idén dobogós helyezést ért el az eFestival versenyen, amely több nemzetközi versenynek is az előszobája. A zsűrizés során fontos szempont, hogy felhasználóbarát, innovatív és kreatív megoldást kínáljon az applikáció. Olyan szolgáltatást, melyet az ügyfelek elvárnak bankjuktól a 21. században.
A Bank célja, hogy minél több elégedett ügyfél használja a digitális pénzügyi megoldásokat. A lakossági e-bank használói számára a Bank például megkönnyíti a K&H mobilbank szolgáltatás elérését is. A jövőben az e-bank belépéshez használt chipkártyán is megjelenik ugyanis a mobilbank alkalmazás QR kódja, így az egy mozdulattal letölthető az okostelefonokra. Emellett a jövőben a honlapon is nyomon követhetik a K&H tanácsait a digitális bankolás biztonságos megvalósítására vonatkozóan.