Duplázott tavaly a Szallas.hu
A piacvezető szállásportál 2012-ben csaknem kétszeresére növelte az online megrendelések összértékét és az aktív szállásadók számát. A dinamikus növekedésben a folyamatos fejlesztések, valamint a rekordszámú hosszú hétvége is közrejátszott. A Szallas.hu: a portálon keresztül foglalt szállások összértéke majdnem duplájára, 6,4 milliárd forintra nőtt, ugyanakkor az aktív ajánlattal megjelenő szálláshelyek száma is 96 százalékkal emelkedett.
2013. január elsejére több mint tízezer szállás közül lehetett válogatni a Szallas.hu kínálatában.
„Sokat dolgoztunk ezért az eredményért, jelenleg több mint 14 000 partnerrel tartjuk a kapcsolatot. A tavalyi évben elindítottuk a Szallas.hu külföldieknek szánt verzióit, a „kuponos” ajánlatokat kínáló SzallasGuru.hu-t pedig kibővítettük és megújítottuk. Az utazási szektorban a hasonló oldalak között ez utóbbi is az első 3 pozícióba küzdötte fel magát” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője. A megnövekedett igények kiszolgálása érdekében a portál csapata 14-ről 48 főre bővült, az angol és német mellett már lengyel, horvát, szlovák, román és orosz nyelvű ügyfélszolgálattal is segíti a Magyarországon szállást kereső külföldieket.
Technikai fejlesztés a kulcs?
Az online szállásfoglalás területén Magyarországon is egyre jellemzőbb a közösségi funkciók kiaknázása. A Szallas.hu-n már több mint 100 000 értékelés szerepel, a portál felhasználói egyre aktívabban használják a véleménynyilvánítási lehetőségeket. „A turisztikai szektorban mi rendelkezünk a legtöbb Facebook-rajongóval Magyarországon, több mint 400 000 ember kedveli az oldalunkat. Ennek a közösségnek a figyelmét azonban fenn is kell tartani, ezért csak tavaly 9 alkalmazást készítettünk” – tette hozzá Szigetvári József. A portál az online világ más területein is igyekszik elérni a szálláskeresőket: tavaly indította el mobil alkalmazását, amely az okostelefonon internetezők számára könnyíti meg az akár utazás közbeni szállásfoglalást.
Jót tettek a hosszú hétvégék
A piacnövelés szempontjából különösen jónak bizonyult a 2012-es év, hiszen a sok hosszú hétvége növelte a foglalások számát. Ugyanakkor a Szallas.hu jelentős marketingtevékenységet is folytatott annak érdekében, hogy népszerűsítse az online szálláskeresést: a tavalyi évben a turisztikai piac szereplői közül a portál költött a legtöbbet médiavásárlásra.